Србија од Русије очекује повољније кредите за железницу
Београд очекује да ће у преговорима с Москвом постићи повољније финансијске услове у оквиру новог руског кредита за реализацију три нова пројекта на српској железници, вредна 230 милиона евра, најављује Миодраг Поледица, државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Директори железничких предузећа и Србије и Русије су, како подсећа, нови Уговор за пројектовање и извођење радова на изградњи железничке инфраструктуре Србије, у вредности 230 милиона евра, потписали 17. јануара 2019., приликом посете председника Владимира Путина Србији.
„За нови кредит ће се тек водити преговори око финансијских услова, па очекујемо да ћемо постићи повољније услове у оквиру новог руског кредита”, навео је Поледица у разговору за Магазин Бизнис.
Према његовим речима, први од три пројекта који ће се финансирати из новог руског кредита односи се на радове на изградњи електротехничке инфраструктуре на деоници Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 40,4 километара.
Други пројекат је изградња Јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова у Србији, а трећи је израда пројектно-техничке документације за реконструкцију и модернизацију пруге Ваљево - Врбница- државна граница, каже Поледица.
Од укупних средстава, 127 милиона евра ће ићи на пројекат диспечерског центра, којим је, како истиче, предвиђена и функција управљања саобраћаја и на брзој прузи Београд - Суботица - државна граница - Будимпешта.
„Србија ће добити центар којим ће обезбедити анализу, планирање, управљање и контролу саобраћајног процеса у онлајн режиму. То ће обезбедити доношење правовремених и превентивних одлука за управљањем саобраћајем.... на овај начин се значајно унапређује безбедност у железничком саобраћају и усклађује железнички сиситем у Републици Србији са системима у Европској унији”, додаје државни секретар.
Образлажући стратешко опредељење Владе за улагање у железнички саобраћај, Поледица напомиње да је мрежа железничких пруга „Инфраструктура железнице Србије” стара више од једног века, и да је више од 55 одсто свих пруга изграђено у 19. веку.
„Просечна старост колосека је око 43 године, електротехничких постројења између 30 и 40 година, а значајно се повећава и дужина пруга на којима је смањена највећа допуштена брзина возова”, каже он.
Очекује да ће резултат напора које Република улаже у опоравак железничког система услоро постати значајно видљиви кроз пораст броја превезених путника и повећање обима превоза робе.
„Примера ради, изградња и електрификација другог колосека пруге Панчевачки мост-Панчево и набавка дизел-моторних возова, утицала је на повећање обима саобраћаја и броја путника. У односу на 2011. годину повећан је број путника за око 48 одсто. Сервис 'БГ Воз' је такође продужен до станице Овча”, констатовао је Поледица.
Каже да је „Инфраструктура железнице Србије” прошле године реконструисала око 270 километара регионалних пруга, а у плану је реконструкција на још око 300 километара у току ове године.
„Радови које 'Инфраструктура железнице Србије' а.д. реализује на текућем одржавању регионалних пруга у Србији по обиму су већи него што је укупно урађено за последњих 30 година на српским пругама”, закључио је Поледица, преноси Танјуг.
Подели ову вест








Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.