Недеља, 23.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почела велика реконструкција дотрајале пруге Ниш–Прахово

Радови на модернизацији важне железничке саобраћајнице, за које држава издваја пет милијарди динара, биће завршени у наредних 20 месеци, рекла је министарка Зорана Михајловић
Свечани почетак радова (Фото Т. Тодоровић)

Ниш – До лета наредне 2020. године у потпуности ће бити завршена реконструкција железничке пруге Ниш–Зајечар–Прахово (пристаниште), једне од најлепших у Србији, али и сигурно и најзапуштеније и најнебезбедније у нашој земљи. У реконструкцију ће држава Србија уложити пет милијарди динара јер је намера да се на овој железничкој саобраћајници врати и опет омогући пројектована брзина кретања путничких и теретних композиција на 90 километара на сат и да се за саобраћај овим правцем створе максимални услови безбедности. Ово је јуче недалеко од железничке станице на овој прузи, која је тренутно затворена, у Матејевцу код Ниша, рекла потпредседница Владе Србије и министарка за саобраћај, инфраструктуру и грађевинарство Зорана Михајловић.

– Није довољно да у нашој земљи имамо само главни коридор, исто толико је важно да имамо и регионалне железничке пруге јер се на њима и поред њих одвија живот важан и за привреду и за становништво наше земље. Прошле године реконструисано је 270 километара железничких пруга, а ове године у плану је обнова око 300 километара пруга. Једна од тих је и ова. Јесте она најлепша, али показало се у претходном периоду и да је најефикаснија и недовољно безбедна. Ова реконструкција, за коју се чврсто надам да ће бити завршена до лета наредне године, подразумева и потпуно сређивање и уређење свих пружних прелаза, а њих је на 108 километара пруге, која ће бити модернизована, чак 90, адаптацију свих станичних места и, пре свега, уз промену у пројектима, један потпуно безбедан железнички правац. Не очекујемо да ће овде као некада пролазити један воз недељно, већ да ће нашим пругама бити развијеног и великог саобраћаја.

Истакла је посебно потпредседница српске владе и министарка Зорана Михајловић да су и становници села поред ове саобраћајнице значајно помогли да се брже крене са реконструкцијом ове пруге:

– Посебну захвалност изражавам мештанима Јасеновика, који су много брже реаговали од директора и одговорних на железници. И на том плану ћемо много тога мењати у наредном периоду. Овде смо сада заједно и радићемо за грађане који живе на овим просторима и који дефинитивно најбоље знају какви су проблеми. Ми у Србији већ увелико градимо путеве, али пруге сада настављамо и уложићемо стотине милиона евра како би био обезбеђен модеран саобраћај на овој прузи – рекла је Зорана Михајловић, која је 14. фебруара и после треће незгоде боравила у Јасеновику и наредила обуставу и забрану саобраћаја, али и најавила хитан почетак реконструкције овог железничког правца.

– Ова дотрајала пруга, на којој су се последњих година путнички возови кретали брзином од 30, а теретни 20 километара на сат – рекао је градоначелник Ниша, Дарко Булатовић – саграђена је 1922. године, а последњи пут је реконструисана пре више од пола века – још 1961. године.

– Имајући у виду да смо у последњих само месец дана, од 19. јануара увече до пре десетак дана, имали три незгоде на овој деоници код Ниша и да су због исклизнућа и превртања вагона теретних композиција са опасним хемијским материјама били угрожени мештани околних села, посебно Јасеновика, који су морали да буду неколико дана евакуисани из својих кућа, од великог је значаја да се створе безбедни услови за саобраћај и миран живот становника дуж целе пруге до Зајечара и даље до Прахова. Исто тако предстоји исељење и железничке пруге Ниш–Димитровград из нишког градског језгра и то ће, после више од три деценија прича и планирања, коначно бити један од највећих пројеката и инвестиција у „Железници Србије” – рекао је Дарко Булатовић.

Реконструкција железничког правца Ниш–Зајечар–Прахово (пристаниште), која ће се обављати у условима потпуне обуставе саобраћаја, започета је на „Блоку 1“ у станици „Матејевац” и на путном прелазу далеком неколико стотина метара од станичне зграде у овом селу надомак Ниша. Свечаности почетка радова присуствовали су бројни мештани околних нишких села, Градског већа Ниша и нишке Градске општине Пантелеј, Нишавског округа и Предузећа „Инфраструктуре железнице Србије“.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Божидар
Та пруга се небројано пута укршта са локалним путевима и прелаза има много. Пут иде често час са леве час са десне стране и биће много несрећа ако се не уради и истовремена темељна реконструкција локалних путева. Зашто је то тако направљено у прошлости? Коштало је мање пара а више живота.
Petar Amer
Plasim se da ce biti gore nego pre. Pruga ce kao i sve drugo sto se uradi brzo da "popuca" pa ce vozovi jos i da iskacu na te puteve i gde nema prelaza.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.