Од 1. септембра кроз Карађорђеву аутомобили и јавни превоз
Београђанима који свакодневно пролазе преко Бранковог моста и Савским кејом тренутно делује као да се уопште не назире крај радова у Карађорђевој и да ће комотни рок од 425 дана бити дебело пробијен. Али, по свему судећи, овај утисак прилично заварава. Јер, коловозне траке које се у Карађорђевој тренутно потпуно преуређују и премештају ближе кеју, како „Политика” сазнаје, биће отворене већ 1. септембра. То значи да ће од почетка школске године трамваји 2 и 11 поново да пролазе редовном трасом, али и да ће аутомобили у Карађорђевој после више месеци коначно моћи да користе све саобраћајне траке.
– Све активности извођача радова усмерене су на изградњу саобраћајнице, управо зато што је отварање Карађорђеве за саобраћај планирано за 1. септембар. Уређење Савског кеја очекује се да буде завршено у оквиру укупно уговореног рока, односно 425 дана од увођења извођача у посао – наводе за наш лист у Дирекцији за грађевинско земљиште.
Како је конзорцијум предвођен „Енергопројект нискоградњом” у посао уведен крајем новембра, они би Карађорђеву требало да напусте до краја јануара.
Да је, колико то на први поглед не делује баш тако, врло живо на овом градилишту, потврђује наш јучерашњи обилазак. Радници и више грађевинских машина распоређени су дуж читаве трасе од моста до Париске. У зависности до деонице обављају се ископи, равна се терен, насипа… Будуће обличје коловоза јасније може да се назре управо са Бранковог моста. На и даље песковит и земљани терен већ су постављени стубови, који ће, по свему судећи, бити део контактне трамвајске мреже. Између њих већ је стављен и калуп за изливање бетона и уградњу шина. Оне су, као и бројне палете гранитних плоча за Карађорђеву, увелико допремљене на терен.
– У току су радови на изради саобраћајнице. То подразумева ископ, замену материјала и насипање трупа саобраћајнице. Истовремено се изводе преостали радови на повезивању водоводне и канализационе мреже. До краја је потребно да се поставе и све планиране инсталације електро и контактне мреже, телекомуникационих каблова, конструкције трамвајске баштице, да се уграде колосеци, јавно осветљење, саобраћајна сигнализација и опрема – прецизирају у Дирекцији.
Када у септембру у овом делу Карађорђеве у свим тракама поново буде успостављен саобраћај, возачи и аутомобила и јавног превоза мораће да се навикну на нови распоред. Траке за трамваје и јавни превоз биће у средини, а са стране ће бити по једна саобраћајна трака за сваки смер, са обостраним тротоарима и бициклистичком стазом. Трамвајска пруга, која се обнавља и преуређује све до окретнице код Калемегдана, непосредно иза Бранковог моста ће бити измештена ка Сави.
Тиме ће се добити више простора за пешачки саобраћај уз постојеће објекте у Карађорђевој. То ће бити управо и једна од главних промена на коловозу. Трасу трамваја користиће и возила за јавни превоз да би се убрзао проток саобраћаја. Будући тротоари и стазе биће проширени и поплочани новим застором. Пешачком делу, односно проширеном тротоару, припашће и део коловоза којим се тренутно привремено одвија саобраћај у Карађорђевој (са десне стране уз зграде подно Бранковог моста). У зони Капетаније уз саобраћајницу је предвиђена и ниша за аутобусе, којима ће се превозити путници са туристичких бродова од пристаништа ка центру.
Деценијама неугледни Савски кеј биће преуређен од Бранковог моста до краја Бетон хале на површини од око један хектар. Биће уређене зелене површине, пешачке стазе и дечје игралиште, док ће бициклистичка стаза дуж целог потеза бити ширине од 2,5 до 3,5 метра и представљаће део бициклистичког коридора Дорћол – Ада Циганлија. На Савском кеју биће формиран травњак и посађена нова стабла, жбуње и украсно биље, а биће постављен и урбани мобилијар.
– За потребе наводњавања и одвођења отпадних и атмосферских вода биће постављено више од 2.000 метара инфраструктурних водова – подсећају из Дирекције.
За ову обнову град је издвојио 854,3 милиона динара.
Однето 4.000 кубика порушеног материјала
Од почетка радова уклоњене су трамвајске шине у границама градилишта, завршено је разбијање и уклањање бетонске конструкције испод шина и највећим делом су постављене инсталације комуналне хидротехничке инфраструктуре. Са градилишта је одвезено око 4.000 кубних метара порушеног материјала и 140 тона челичног материјала од трамвајских колосека.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.