Уторак, 13.05.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

План за тунел Савска – Дунавска падина сутра, градња следеће године

Предвиђене су две тунелске цеви дужине од око два километра са порталима у Улици Гаврила Принципа, у зони Економског факултета и Булевару деспота Стефана у зони Полицијске управе
Када тунелска веза буде готова, саобраћајнице у центру града требало би да буду растерећене за 3.120 возила по сату

План детаљне регулације тунела од Савске до Дунавске падине који би требало да буде усвојен сутра на седници Скупштине града биће основ за изградњу овог инфраструктурног пројекта чије би спровођење могло да почне крајем следеће године, најављује Марко Стојчић, градски урбаниста. Вредност тунелске везе испод Теразијског гребена је између 90 и 100 милиона евра и још није познато, додаје Стојчић, да ли ће град или република финансирати овај капитални објекат који је планиран још пре шест деценија, али никада није изведен.

Али са подизањем „Београд на води” са 18.000 становника урбанисти су активирали стару идеју да би повезали Нови Београд и стари део града и смањили саобраћајне гужве. Да ће тако и бити Стојчић нема двојбу, што поткрепљује истраживањем Саобраћајног факултета према којем ће саобраћај у централном градском језгру бити растерећен за 14 процената, просечна брзина путовања повећана за 10 одсто, а укупно време путовања смањено за 10 процената. Емисија угљен-моноксида у центру града биће мања за девет одсто.

Планским решењем предвиђене су две тунелске цеви дужине од око два километра са порталима у Улици Гаврила Принципа, у зони Економског факултета и Булевару деспота Стефана у правцу Панчевачког моста, у зони Полицијске управе за град Београд. Око овог улазног портала планирају се по две саобраћајне траке које заобилазе портал са обе стране. Највећа дубина тунела биће испод Теразија – око 38 метара. Тунел, који је овако осмислио „Ces cowi”, имаће и два евакуациона излаза за возила. Укупна ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће 9,56 метара са саобраћајним тракама широким по 3,5 метара и пешачким тракама од 0,93 метра.

Пре две године процена је била да ће на улазима и излазима тунела морати да се поруши 21 објекат укупне површине од 4.671 квадратног метра. Тада је указано да је услов за његову градњу и да се прошире Цвијићева и Дунавска улица да би се унапредила саобраћајна мрежа у тој зони.

– Посебан проблем у грађевинско-технолошком смислу јесте изградња заштитног појаса изнад улазног портала у Улици Гаврила Принципа, који се протеже до Улице краљице Наталије и Теразијске терасе. У зони улазног портала у Улици Гаврила Принципа биће порушено осам-девет објеката укупне површине око 2.800 квадратних метара, а геомеханичка анализа показала је да објекти изнад тунела неће бити угрожени. У Булевару деспота Стефана ниједан објекат није виђен за одстрел – тврди Стојчић.

На путу до камена темељца има још посла, а процене говоре да ће градња, када почне, трајати 30 месеци.

Пре прихватања коначне трасе тунела у пролеће 2017. стручњаци Урбанистичког завода предложили су 12 варијанти везе Савске и Дунавске падине. У најужи круг ушле су две варијанте. Осим изабране, друга је на Дунавској падини предвиђала да по две саобраћајне траке избијају на Булевар деспота Стефана, а друге две у Дунавску улицу.

За улаз односно излаз на Савској падини није било дилеме – оба предлога за трасу тунела видела су га у зони Каменичке улице.

Коментари15
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Petka
Podržavam projekat, nadam se da će imati snage i volje da ga dovedu do kraja. Mislim da je i metro kao zatvoren sistem koji se neće mešati sa gradskim prevozom takođe važan, naročito kada se radi o kolima hitne pomoći. Svako rasterećenje saobraćaja u Beogradu je blagodet za stanovništvo inače se već godinama davimo u gužvi i povratak kući je pravi podvig.
Dogif
Najmanje sto zelite da uradite kada izadjete iz tunela je da se zaustavite na pesackom prelazu - jer za vama ide citava kolona automonila, koji ce se zaustaviti u samom tunelu i udisati sve izduvne gasove, uprkos svemogucoj ventilaciji. Znaci - ovakav tunel nije uopste prikladan za grad! Da, tacno je da vec postojeci (jedan jedini) tunel ispod Terazija ima pesacke prelaze na oba izlaza, ali ne toliko blizu portalu, a takodje i Terazijski tunel nije dug dva kilometra, pa je opasnost od zagusenja daleko manja, posto je manji broj vozila koji se zaustavlja u tunelu. Pored toga, jako veliki skver, veci izgleda i od Slavije, zauzima i onako teskom mukom oslobodjeni prostor u Sava Mali i pitanje je zasto se rusi toliko zgrada - da bi se izgradio jedan (prevazidjeni) kruzni tok?! Sve u svemu - promasaj, koji ce vecno ostati kao oziljak na tkivu Beograda.
dzordz
ocito je da treba uz gazelu da se doda jos jedna ista takva. nema drugog resenja
Рабисање и задње умио
"Укупна ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће 9,56 метара са саобраћајним тракама широким по 3,5 метара и пешачким тракама од 0,93 метра." Ако су две саобраћајне траке широке по 3,5 метара свака, то је укупно 7 метара. када томе додамо још две пешачке траке по 0,93 метара, укупно 1,86 метара, добија се укупан збир од 8,86 метара. Куд се деде разлика од 0,7 метара? Неко ће рећи да мора да се нафарбају уздужне линије на коловозу (пошто се ради о тунелу, обавезне су пуне линије). Ширина пуне линије је 10 центиметара, а ако се исцрта дупла пуна линија, то је укупно 20 центиметара, плус 10 центиметара размака између две линије, што је укупно 30 центиметара. Шта је са преосталом разликом од 0,4 метра? Ако додамо још две ивичне линије (између коловоза и "тротоара") од по 10 центиметара, то је додатних 0,2 метра. Преостаје још 0,2 метра - можда за бициклисте? Или, можда је најбоље да планери овог тунела, пре планираног "почетка градње", поново срачунају ширину?
Козјера
По мени је ово одлична идеја. Спорна је цена - убеђен сам да ће све то коштати много више. И мотивација. Очигледно да праве приватан пут и приватан мост за "елиту" из елитног насеља.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.