Субота, 18.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Половина тржишта српских вода у рукама „Пепсика” и „Кока-Коле”

Трансакција „Пепсика” и чешких карловарских минералних вода. – КМВ подразумева куповину 100 одсто „Књаз Милоша” у Србији и његових брендова „књаз милош”, „аква вива”, „гуарана”, „ремикс”, „густо”...
Фото Д. Јевремовић

Куповином „Књаз Милоша”, „Пепсико” и чешке карловарске минералне воде – „КМВ” преузеће лидерску позицију на српском тржишту минералних и изворских вода са учешћем од готово 28 одсто. Уз „Кока-Колу”, која је такође била заинтересована за фабрику у Аранђеловцу и у чијем власништву је „Роса”, два највећа светска играча имаће готово половину овог тржишта. Цена по којој је „Мид Европа партнерс” продала „Књаз Милош” званично није објављена, али се у медијима спекулише да су купци спремни да за „Књаз” издвоје између 200 и 250 милиона евра.

„Карловске минералне воде”, иначе највећи дистрибутер безалкохолних пића у централној Европи, и „Пепсико”, глобални произвођач хране и пића који послује у више од 200 земаља и територија широм света, договорили су заједничко улагање, то јест куповину 100 одсто власништва у српској компанији „Књаз Милош”, саопштио је „Пепсико”.

– Ова трансакција обухвата куповину производних капацитета компаније „Књаз Милош” у Србији, као и добро позициониране брендове као што су „књаз милош”, „аква вива”, „гуарана”, „ремикс”, „густо” и друге – пише у саопштењу. Очекује се да ће трансакција бити завршена у трећем кварталу ове године пошто стигне и одобрење Комисије за заштиту конкуренције.

„Пепсико” и КМВ успешно сарађују у централној Европи. Чешка компанија је произвођач и дистрибутер „пепсико” пића у Чешкој Републици, Мађарској, Словачкој и Бугарској, као и дистрибутер њихових грицкалица у Чешкој, Словачкој и Мађарској.

„Мид Европа” и њен партнер у Србији бизнисмен Андреј Јовановић од почетка године продали су и пожаревачки „Бамби” „Кока-Коли” за 260 милиона евра. „Бамби” су 2015. године купили од Дунав храна групе заједно са „Књаз Милошем” и „Имлеком” за 575 милиона евра. Интересантно је да су бизнисмени Андреј Јовановић и Бојан Миловановић још 2008. године своју компанију „Марбо”, произвођача грицкалица са неколико врло успешних брендова, продали управо „Пепсију” за 200 милиона евра. У јавности се спекулисало да је у том тренутку „Пепси” разматрао куповину „Књаз Милоша” од инвестиционог фонда Дунав храна група.

Професор Томислав Јовановић, један од највећих стручњака за воде у Србији, каже за „Политику” да очекује да ће они који су купили ову реномирану компанију са дугачком традицијом, наставити да је развијају, као и да уважавају досадашња истраживања.

– Иза „Књаз Милоша”, као и већине наших вода, стоји наука – каже Јовановић и истиче да је „књаз милош” у рангу најбољих минералних вода у својој категорији. Јовановић очекује да ће овом трансакцијом најпознатији српски бренд у категорији вода добити и нова тржишта на којима до сада није био познат.

Иначе, један од нових власника „Књаз Милоша”, чешка фабрика воде КМВ направила је велики продор у продаји безалкохолних пића у централној Европи. Извози у 20 земаља и има 11 производних постројења и запошљава око 2.400 радника. На свом сајту јуче су већ објавили и инфромацију о новом пословном потезу у Србији и списак и фотографије нових производа из погона „Књаз Милоша” које планирају да уврсте у своју понуду.

Коментари17
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Roos
Bedna je zemlja koja prodaje svoje vode!
Roos
Činjenica je da 250 ml vode U Holandiji košta €6,00
Михаило Николић
Када си тако срећан у другој земљи узми државњанство, ако већ ниси, а успут остави нас који нисмо отишли да бринемо о својој земљи. Дели своје савете комшијама и брини о својој новој отаџбини.
miki jovic
"..ce dobiti nova trzista " ??? Ako je vlasnik "Knjaza Milosa" ( pekare,rudnika zlata,PKB-a...) Amerikanac i sav profit ide u Ameriku ,zasto bi se gradjanin Srbije radovao novim trzistima?Sve je automatizovano i jedinu malu korist ce imati nekoliko mizerno placenih radnika.
vox populi
Nenormalno ponašanje Srbije. Isto ovako kao što krčme vodu i poljoprivredno zemljište, možemo očekivati i prodaju vazduha. Šta im je to teško!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.