Уторак, 26.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПОТРОШАЧ ПИТА

Рекламација само у трговини где је роба купљена

(Фото Р. Крстинић)

У једном аутлет центру купила сам ципеле. Када сам их први пут обула, јасно се при мало дужем ходу могло приметити да десна ципела није добро фабрички направљена и да има одређени недостатак. Како станујем у Београду, да не бих поново одлазила у тржни центар, који је удаљен око 50 километара, покушала сам да у њиховом представништву у главном граду рекламирам обућу. Речено ми је да рекламацију могу да доставим искључиво у трговини где је обућа купљена. Да ли су у праву и каква су права купаца у оваквим случајевима?

ОДГОВОР:

Потребно је да рекламирате обућу код трговца где је роба и купљена. Трговац није у обавези да уважи, то јест прими вашу рекламацију, уколико роба није купљена у том малопродајном објекту. Наравно, има и таквих трговина који ће купцима изаћи у сусрет, али то није њихова законска обавеза.

Одговара Национална организација потрошача Србије

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Anka
Znači ne kupuj više od njih!
Гордана
Odgovor je dobar i koncizan ali treba pojasniti i zašto je tako. Svaka reklamacija, odnosno obrazac kojim trgovac umanjuje obavezu za PDV po osnovu vraćene robe, unosi se u Knjigu dnevnih izveštaja koja se vodi za svaku fiskalnu kasu. U Knjigu je prvo unet fiskalni isečak kao dokaz o prodaji a onda i NI Obrazac kao dokaz o poništenju prodaje i vraćanju robe i eventualno vraćanju novca, za konkretnu fiskalnu kasu. Trgovci koji "izlaze u susret" kupcima rade pogrešno. Kad uvedemo onlajn fiskalne kase verovatno će biti moguća i ta opcija.
Гордана
Odgovor je dobar i koncizan ali treba pojasniti i zašto je tako. Svaka reklamacija, odnosno obrazac kojim trgovac umanjuje obavezu za PDV po osnovu vraćene robe, unosi se u Knjigu dnevnih izveštaja koja se vodi za svaku fiskalnu kasu. U Knjigu je prvo unet fiskalni isečak kao dokaz o prodaji a onda i NI Obrazac kao dokaz o poništenju prodaje i vraćanju robe i eventualno vraćanju novca, za konkretnu fiskalnu kasu. Trgovci koji "izlaze u susret" kupcima rade pogrešno. Kad uvedemo onlajn fiskalne kase verovatno će biti moguća i ta opcija.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.