Са златном картицом преко реда и на шалтеру банке
Отишао човек у банку да подигне паре. На редомату, како се зове уређај који усмерава кориснике, добио је број пет. И гле чуда. Банкарски службеници почеше да прозивају оне с већим бројевима, а њега да „прескачу”. Када је упитао о каквој се дискриминацији ради уследио је одговор да су то клијенти са златним картицама који због тога имају предност. Такво је правило те банке.
Не могу у свим банкама власници златних картица, односно премијум и ВИП клијенти, да иду преко реда. И то не зато што им банка не указује пажњу, већ зато што је идеја премијум банкарства да се такви клијенти не мешају са обичним смртницима, већ за њих обично постоји посебна просторија, у некој банци чак и филијала, а на услузи им је саветник или лични банкар како се то у разним банкама зове.
У банкама кажу да немају изричито правило како неко постаје важан клијент (ВИП је скраћеница за веома важна особа). Један од критеријума су натпросечна месечна примања, али не и једини. Гледа се колико је дуго клијент банке, платежна моћ, да ли има некаква дуговања, да ли редовно измирује своје обавезе, да ли клијент има већу штедњу. Ништа није „закуцано” и сваки се случај посебно разматра.
Обично је то плата од минимум хиљаду евра месечно, а у случају критеријума положене штедње да на „књижици” има најмање 20.000-30.000 евра. Вреднује се и фирма у којој ради.
Корисници ових картица имају могућност да дневно и месечно подигну више новца са банкомата. Од банке до банке то може да буде од 80.000 до 400.000 дневно. Зависно од врсте картице добијају попусте у хотелима широм света, приступ ВИП ложама на аеродромима, путно здравствено осигурање, као и осигурање у случају губитка, крађе и злоупотребе картице, могућност одложеног плаћања без камате.
У Комерцијалној банци кажу да сваком клијенту приступају индивидуално и проналазе за њега најприхватљивију понуду, било ког банкарског производа.
– Сви клијенти који посете нашу банку или званичну интернет страницу банке, добијају исти третман у погледу информисаности, професионализма и пажње. У складу са интерном поделом клијената и њиховим карактеристикама дефинисани су критеријуми за сваку групу клијената и услови по којима се врши одобравање кредитних производа. Комерцијална банка нуди и могућност одобравања кредита специфичним групама клијената по нешто повољнијим условима.
Наравно, дискреција је битна карактеристика уопште банкарског пословања, а посебно пословања са ВИП клијентима. То су клијенти са специфичним животним и пословним навикама, високим угледом који уживају у јавности, високом платежном моћи и честим боравцима у иностранству. Комерцијална банка је за своје ВИП клијенте 2007. године отворила ВИП експозитуру у Македонској улици 29, у Београду, кажу у овој банци.
Марија Ивановић, из одељења за управљање сегментима Ерсте банке, каже да премијум клијенти имају приоритетну услугу, могу да искористе удобност издвојеног премијум простора у филијалама, повољније услове и убрзану процедуру решавања захтева, саветодавну подршку у сваком тренутку, а на располагању им је и премијум услуга личног банкара у четири пословнице у Новом Саду и Београду. Имају и приоритет на благајнама филијала, које имају редомат, а на располагању су им и ваучери за куповину, попусти на улазнице у свим београдским позориштима.
Тренутно имају приближно 20.000 премијум клијената и из године у годину их је све више. На крају јула 2019. године је тако број премијум клијената порастао 27 процената у односу на исти период прошле године.
– Премијум клијенти имају на располагању неколико производа, као што су премијум платни рачун, мастеркард голд дебитна и виза голд кредитна картица. Уз премијум платни, односно текући рачун, клијенти бесплатно добијају „Винер” осигурање по избору, а клијенти се најчешће опредељују за породично путно осигурање, којим добијају осигурану суму од 40.000 евра 90 дана годишње. Добијају и осигурање у случају одлагања лета и губитка пртљага, осигурање имовине и ствари из домаћинства, као и помоћ на путу (мањи кварови и транспорт возила). Остварују повољнији курс за купопродају девиза. Мастеркард голд картицом могу да подижу готовину без провизије на свим банкоматима у Србији. Уз ову картицу имају и бесплатан приступ бизнис клубовима и брз пролаз на пасошкој контроли на аеродромима у Београду, Бечу и Сарајеву – каже Ивановићева.
Месечно одржавање за премијум рачун и мастеркард голд дебитну картицу износи 595 динара, а у случају виза голд кредитне картице, клијенти могу да располажу новцем у износу до милион динара, и то без обрачуна камате за период до 45 дана, уколико свој месечни дуг наредног месеца измире у целости.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.