Среда, 01.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нова писта и више летова

Из републичког буџета биће уложено још новца за инвестиције на аеродрому „Морава” код Краљева, а ускоро је могуће увођење још авио-линија
(Фото М. Дугалић)

Краљево – Влада Србије недавно је прогласила две линије авио-превоза с аеродрома „Морава” код Краљева а, како смо већ писали, реч је о летовима за Беч и Солун. Расписан је и тендер за избор авио-превозника, који се завршава 21. новембра ове године.

То значи да само период до коначне одлуке и потписивање уговора са изабраном авио-компанијом дели „Мораву” од успостављања редовног цивилног саобраћаја, па ће, како је већ и најављено, први летови за Беч кренути почетком децембра, а пред почетак туристичке сезоне, у првој половини марта за Солун.

До поменутих дестинација и назад летеће се три пута недељно, а за ове линије Влада Србије ће авио-компанију субвенционисати са 5,7 милиона евра у наредне три године. Пошто су проглашене јавним интересом покриваће се превознику само онај део трошкова лета који није намирен, и то умањен за износ продатих карата, али по повољним ценама.

А колика ће, рецимо, бити цена карте до Беча и назад већ се увелико распитују бројни потенцијални путници из Краљева и околних градова, иако се још не зна чији ће авиони одавде летети.

– Наравно да очекујемо да ће то бити компаније „Виз ер”, можда „Ер Србија”, али то ћемо видети. У сваком случају, њихов је интерес да имају што више путника, а то ће остварити повољним ценама авио-карата. Зато се очекује да цена повратне карте до Беча или Солуна буде, примера ради, између 10.000 и 12.000 динара – рекао је Зоран Илић, помоћник министра у ресорном министарству, задужен за авио-саобраћај, приликом недавног боравка у Краљеву.

Што се тиче увођења још неких линија, др Предраг Терзић, градоначелник Краљева, већ је говорио да су одавде упућени захтеви и стручне процене оправданости за летове до Истанбула и до неких од градова у Немачкој. А на наше питање о томе упућено Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре добили смо одговор:

– Уколико региони Шумадије и западне Србије покажу интересовање и адекватним анализама образложе оправданост, влада би могла да размотри те додатне захтеве и проглашење и тих линија у јавном интересу.

Пошто је недавно Влада Србије донела решење о додели још 155 милиона динара за извођење инвестиционих радова на аеродрому „Морава”, Илић је новинарима појаснио да је реч о изградњи потпуно нове писте.

– Постојећа писта је грађена за војне авионе, који су лакши од цивилних, и она може да прихвата само мање путничке авионе, типа АТР, дакле, не и оне веће, које ми желимо на овом аеродрому – појаснио је Илић.

О градњи нове писте, такође у поменутом одговору надлежног министарства, пише: – С градњом нове писте може се најраније кренути у другој половини 2020. године, јер томе претходе друге активности, попут израде планског акта, који је већ у припреми, израда техничке документације и коначно расписивање тендера за извођача радова. Стога је планиран завршетак посла за крај 2021. или прву половину 2022. године.

То ће значити и услове за робни саобраћај, што је све учесталији захтев привредника с овог подручја.

Иначе, од надлежних за овај аеродром смо дознали да је солидно опремљен, а тридесет седморо запослених обучено и спремно за прихват првих цивилних летилица и путника.

ИАТА аеродрому доделила код KVO

Међународна асоцијација за ваздушни саобраћај (ИАТА) званично је доделилла Аеродрому „Морава” идентификациони код KVO, објавио је портал Ex-Yu aviation.

Ова три слова представљају индентификатор локације аеродрома.

На сајту Директората за цивилно ваздухопловство, на списку аеродрома са сертификатом и даље су само аеродроми у Нишу и Београду, а „Морава” је на списку аеродрома са дозволом за коришћење, преноси РТС.

 

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

међусобно растојање
Зар није аеродром Поникве био у сваком погледу важнији, а за њега је општина Чајетина понудила да би га сама уредила? Много више туриста би долазило преко њега (Златибор, Тара, Мокра гора, Ужице), налази се на западу земље и даље од нишког аеродрома него "Морава".
Мика Пећинац
Lepo to... samo jos da izgradimo autoputeve do Kraljeva i do Raske, da ne ginemo ko zecevi doks tignemo do areodroma. Manji je rizik voziti se Boing 737 MAX (ovaj sto pada ko zrela kruska na povetarcu) nego ici Ibarskom magistralom
Владимир Раденковић
Имамо и аеродром Слатину са сертификатом

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.