Четвртак, 11.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Уједињени Арапски Емирати први купац платформе за контролу из ваздуха

(Фото Пиксабеј)

ДУБАИ - Војне ваздухопловне снаге Уједињених Арапских Емирата су, према доступној техници, данас једне од најсавременијих и најопремљенијих у свету имајући у виду да поседују вишенаменске, вишесензорске и комплексне летеће платформе за осматрање, откривање и праћење циљева у ваздуху на копну и мору, пише портал „Тангосикс”.

Како објашњава, реч је о шведском систему „Глобал ај” који се углавном помиње као платформа за рано упозорење и контролу из ваздуха, али који својом опремљеношћу далеко превазилази поменуту намену.

Овај летећи вишенаменски и вишесензорски систем први пут је јавно приказан и изложен на овогодишњем аеромитингу у Дубаију „Дубаи ершоу”.

Уједињени Арапски Емирати су први наручилац система „Глобал ај” шведске компаније СААБ.

Још у новембру 2015. године потписан је уговор за набавку два авиона, а читав пакет је вредео 1,27 милијарди долара, преноси Б92.

Опцију за трећи авион у износу од 238 милиона долара, Емирати су прихватили фебруара 2017. године, преноси Танјуг.

До маја ове године испоручене су земаљске станице система, док би први авион требало да стигне у априлу 2020. године, а последњи до краја 2021. године.

УАЕ су објавили да су наручили још два примерка, додаје портал Тангосикс.

У међувремену, СААБ је свој авион понуди и другим државама, а спомињу се Финска (само ако набави и борбене авионе Грипен Е), Јужна Кореја и Сингапур.

Почетком 2018, СААБ је објавио да би годишња производња могла да износи три авиона, а да би испоруке могле започети у року од три године од потписивања уговора.

„Глобал ај” је, захваљујући већ развијеним технологијама, створен за релативно кратко време.

СААБ је у фебруару 2016. године објавио да је започео са развојем програма новог система AEW&CO, односно интегрисане нове верзије радара „Erieye” и пословног млазног авиона Глобал 6000.

Церемонија јавног представљања „Глобал аја” одржана је већ 23. фебруара 2018. а само дан касније започета су земаљска испитивања.

Први лет обављен је убрзо, 14. марта 2018, други авион полетео је 3. јануара ове године, а трећи 29. августа.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Dr Slobodan Devic
Nije mi jasno sta je razlika izmedju Global Eye 6000 i Avaksa? Mozda bi "prikladniji" naziv bio svedski Avaks???? Eh, da nam je tu Miroslav pa da nam pojasni :)
Damjan
Kod nas jedno Zastavino vozilo terenca, testiraju 10 godina i još nije u proizvodnji....

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.