Недеља, 17.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Упркос свему, авио-саобраћај је све безбеднији

(Фото ЕПА-ЕФЕ/Владимир Заикин)

Иако је свет још под мучним утиском због пада украјинског „боинга 737 НГ” у Ирану, при чему је погинуло 176 људи, што је несрећа која је обележила почетак године, подаци указују да ваздушни саобраћај заправо - постаје све безбеднији.

Штавише, број погинулих током прошле 2019. године у авио-удесима је преполовљен у односу на 2018. годину. Статистика говори да је минуле године у ваздушном саобраћају, када је забележено 86 удеса, смртно настрадало 257 људи, док су 2018. изгубљена чак 534 живота.

(Фото ЕПА-ЕФЕ/Максим Шипенков)

Ове податке, које преноси Би-би-си, објавила је холандска консултантска фирма То70 која се бави ваздушним саобраћајем. Према тим подацима, авио-несрећа са смртоносним исходим дешава се на сваких 5,5 милиона летова.

Све у свему, 2019. година била је једна од најбезбеднијих до сада када је реч о путничком ваздухопловном саобраћају, указује поменута анализа. Ипак, ту годину, обележило је привремено повлачење из употребе авиона „боинг 737 макс 8”, које је и даље на снази, због две несреће у којима је погинуло укупно 346 људи.

(Фото ЕПА-ЕФЕ/Мајкл Рејнолдс)

Прва несрећа десила се још у октобру 2018. када је пао индонежански, а друга у марту када се срушио етиопски авион тог типа, после чега је уследила реакција међународних ваздухопловних власти.

Поменута фирма у жртве је убројала путнике, чланове посада и све погинуле који су се приликом удеса затекли на тлу. Међутим, анализа ове фирме не обухвата баш све удесе у цивилном ваздухопловству, већ само „веће” путничке авионе.

(Фото ЕПА-ЕФЕ/Владимир Заикин)

Нису урачунати настрадали у спортској и пословној авијацији, удесима хеликоптера и карго авиона, па ни погинули у падовима малих једномоторних (као што је, на пример, „цесна караван”) или двомоторних турбопропелерских путничких авиона.    
 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.