Нови светски тренд: ресторани без гостију и конобара
Технолошка предузећа открила су нову могућност зараде. Она ресторанима стављају на располагање апликације за наруџбине, али и кухиње. Тако настају виртуелни ресторани и „кухиње духова”, пише Дојче веле.
Са неколико кликова на смартфону и вечера је наручена. Или доручак. Популарност ових апликација је последњих година снажно расла. Само у 2018, купци у целом свету су за ову врсту услуга потрошили 10,2 милијарде америчких долара, према подацима аналитичке компаније Техномик, шо је раст од 42 посто у односу на 2017.
Ресторани и ланци брзе хране обично своје капацитете прилагођавају гостима на лицу места, а не хиљадама могућих наруџбина преко интернета. Тако је настао концепт „Кухиња духова”, преноси Танјуг.
То су кухиње без припадајућег ресторана, без гостију, без конобара. Суботом увече код њих гужву не праве гости него возачи Убера који желе да преузму готова јела и испоруче их. У кухињи се кува као на траци.
Највећи понуђач је Клауд Кичен, стартап у који је оснивач Убера Травис Каланик уложио 400 милиона долара.
Угоститељи штеде новац и време јер не морају да траже првокласну локацију за ресторан, који би онда морали скупо да изнајме. У градовима као што је Сан Франциско ресторан може да кошта и до милион америчких долара.
Уместо тога, они пронађу већ опремљену кухињу, која је често у повољном суседству и има довољно паркиралишта за аутомобиле који ће долазити по јела. Ту морају да плаћају само особље које ради у кухињи. Таквим кухињама је потребно само између 10 и 50 посто површине традиционалног ресторана и довољно им је између 15 и 50 посто радне снаге у односу на традиционални ресторан, израчунала је аналитичка фирма Морнингстар.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.