Среда, 19.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Уводе се субвенције за еко и хибридна возила

Олакшице за електрична возила (Фото Пиксабеј)

Наредних дана очекује се усвајање Правилника којим ће бити предвиђене субвенције за куповину електричних и хибридних аутомобила, као једна од мера за смањење загађења животне средине у Србији, најавио је данас министар заштите животне средине Горан Триван.

„Већ за који дан донећемо Правилник, а на основу одлуке Владе да се обезбеде субвенције за куповину електричних и хибридних аутомобила”, рекао је Триван и додао да се такође ових дана очекује усвајање Уредбе којом ће бити предвиђена подстицајна средства за рециклажу половних аутомобила која се више не користе.

Све то ће, каже, допринети томе да се унапреди стање у области животне средине.

Министар је то рекао на јавној дебати „Управљање отпадним возилима у Србији” коју су организовали Центар за циркуларну економију Привредне коморе Србије и Центар за рециклажу д.о.о., у сарадњи са Министарством заштите животне средине.

Триван је рекао и да у Србији рециклажа аутомобила није на жељеном нивоу и указао на нелогичност да су аутомобили који се увозе а нови су у обавези да плате еколошке таксе и накнаде, док се за половна возила она не плаћа.

„Већ смо у разговорима о томе и покренућемо иницијативу да се то измени и да они такође плаћају еколошку накнаду коју плаћају увозници нових”, рекао је Триван одговарајући на питања новинара пре почетка дебате.

Триван је позвао локалне самоуправе и преузећа да приликом набавки возила воде рачуна о томе да она буду „еко френдли”.

На скупу је речено да у Србији постоји више од два милиона возила, а да већина има еуро 3 или 4 мотор.

Према подацима Саобраћајног факултета у Београду, просечна старост возила у Србији је 17 година, а учесници јавне дебате указали су да је важан дијалог о свим еколошким проблемима јер се само тако могу креирати добра решења у изградњи одрживе заједнице, преноси Танјуг.

Представници Агенције за заштиту животне средине указали су да индвидуална ложишта у већој мери утичу на загађење него саобраћај.

Коментари21
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

milan
Pođes na put sa elektricnim vozilom , dođe do zastoja saobracaja i tebi se istrose baterije. Moras da slepujes vozilo do Beograda i da nađes slobodnu pumpu ,uticnicu za struju gde ces posle par sati da pokrenes vozilo.. Hvala lepo ja radije ne bih...
Deki
Netacno,u tom zastoju prvo ce da stanu benzinci i dizeli,oni trose na leru a ako im radi klima ona je energetski neefikasnija nego kod elektricnih vozila,elektricni auto ako ne trosi klima u mestu nema potrosnju a najefikasniji je pri brzinama od 20 do 50 km/sat
milorad
Bolje uvedite subvencije na solarne panele , i nove prozore .
stanislavsr
A gde su infrastruktura i punjači za električne automobile?
Zoran
Mnogo se komplikuje i izmislja, jednostavno ukinuti carinu i porez na hibridna i elektricna vozila i smanjiti akcize za cng i tng, pa vi to nazovite kako hocete, subvencija, pomoc ili kako god.
električar
Neka mi plate državni, od stečajnog suda potvrdjeni, dug države meni za višegodišnji neplaćeni rad u državnom preduzeću "u restrukturiranju", a onda ću za te pare da kupim novi auto koji će da zadovoljava važeće ekološke uslove. Za sada, zbog ovog neplaćanja, država me namerno prisiljava da i dalje nepotrebno zagadjujem okolinu ... Taksisti naplaćuju svoj rad, pa od toga mogu da finansiraju svoje automobile, a meni se ni ostvareni rad ne plaća, i to od strane te iste države !!!
Evo cijene baterija za neka elekt. vozila
Nove baterije: Nisan Leaf - 9.500 eura; Renault Zoe - 12.500 ura; Renault Kangoo ZE oko 14.000 eura. Garancije na bateriju su uglavnom između 5 i 7 godina kod većine proizvođača. Inače, ako vam se baterija na Renaultu pokvari u garantnom roku, trošak popravka snosi proizvođač ali se baterija popravlja na samo jednom mjestu u Evropi - u francuskom Flinsu. Eto, to su danas elekt. vozila.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.