Уторак, 28.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Аутомобилске компаније обустављају производњу због несташице делова из Кине

(Фото Пиксабеј)

Јапански „Нисан”, корејски „Хјундаи” и америчко-италијански „Фијат крајслер” најавили су обуставу производње аутомобила у појединим фабрикама због епидемије коронавируса која је блокирала испоруку делова из Кине. Јапанска компанија ће обуставити на два дана производњу у погону у матичној земљи у којем производи моделе „серена” и „x-trail ”.

„Због несташице делова из Кине „Нисан” ће у Јапану привремено 14. и 17. фебруара прилагодити производњу”, саопштили су из јапанске компаније.

Кина је највећа производна сила на свету и игра значајну улогу у глобалном ланцу снабдевања када је у питању аутомобилска индустрија производећи кључне делове и компоненте. Бројни погони концентрисани су у покрајини Хубеј, одакле је крајем прошле године кренула епидемија коронавируса. Како би је зауставиле, кинеске власти су ограничиле кретање, увеле карантин у појединим градовима и наложиле обуставу производње у бројним погонима, што је посебно тешко погодило глобалну индустрију аутомобила, пише Новац.хр.

(Фото Пиксабеј)

Многим произвођачима понестаје делова, због чега је корејски „Хјундаи” прошле недеље привремено затворио фабрике у матичној земљи. „Фијат крајслер” је такође прошле недеље објавио да размишља о обустави производње у једном од погона у Европи због тешкоћа са набавком делова из Кине.

„Ако вам недостаје само један део, стаје цела производња”, констатује Мајк Дун, саветник за аутомобилску индустрију у Азији, према извештају Би-Би-Сија.

Након продужених новогодишњих празника многе фабрике аутомобила у Кини су требале у понедељак да буду поново отворене. Неке су ипак остале затворене због ограничења локалних власти и мањка радника.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.