Петак, 20.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Крај праксе да улице раскопава ко како стигне

Фото И. Милутиновић

Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је да ће се на дневном реду данашње седнице Скупштине града наћи и Предлог одлуке о заштити општинских путева и улица на територији града.

„Дошло је време да се прекине пракса да београдске улице и тротоаре раскопава ко како стигне, од грађевинских инвеститора до јавних предузећа, републичких и градских, а да се при том, коловоз и тротоар не враћају у пређашње стање”, навео је Весић.

Он је појаснио да се том одлуком детаљно уређује обављање послова који се односе на заштиту општинских путева и улица у Београду, пре свега у случајевима раскопавања и „заузећа”, хитних радова, као и режима саобраћаја у зимском периоду.

Према његовим речима, том одлуком штите се интереси грађана и њихова безбедност, обезбеђују услови за несметано одвијање саобраћаја, прописује уређење простора на којима се обављају радови и омогућава координација и контрола током извођења радова на путевима и улицама.

Весић је у изјави за Танјуг додао да се одлуком прописује шта се подразумева под раскопавањем и заузећем општинског пута и улице, ко може да поднесе захтев, коме се захтев подноси, са тачно наведеним прилозима за добијање сагласности и добијање решења Секретаријата за саобраћај.

Весић је истакао да се одлуком детаљно уређују и обавезе инвеститора које се односе на обезбеђење градилишта, те да су за то прописане и високе прекршајне казне.

Он је навео да се уводи гарантни рок за изведене радове од две године, а у случају да у том периоду дође до оштећења у зони радова, поправку оштећења дужан је да изврши инвеститор, односно Управљач пута (ЈП „Путеви Београда") на терет инвеститора.

Инвеститор је одговоран за сваку штету учињену трећим лицима која је последица извођења радова и дужан је да сноси све трошкове настале у вези са отклањањем оштећења, додао је Весић.

„Посебан проблем је што поједина јавна предузећа злоупотребљавају могућност извођења 'хитних радова' и тако без неопходних сагласности врше и редовне радове”, рекао је Весић.

У том смислу, додао је да се прописује у којим случајевима се изводе хитни радови, примера ради, у случају изненадног оштећења, односно квара на објекту, постројењу, уређају, инсталацији или воду уграђеном у општински пут и улицу, као и на трамвајском или другом колосеку, због којих би била угрожена безбедност саобраћаја, грађана или би настава већа материјална штета.

Такође, хитни радови не могу да трају дуже од 24 сата, осим у случају претходног прибављања сагласности и решења Управљача пута и Секретаријата за саобраћај, додао је Весић.

„Прекинуће се са праксом да Град уложи новац да реконструише улицу или тротоаре, а да се после само неколико недеља све то раскопа, јер се неко преузеће 'сетило' да треба да спроведе 'хитне радове'“, каже Весић.

Додаје да одлука предвиђа да у случајевима када је пут и улица изграђен или реконструисан, није дозољено његово раскопавање у року од две године, осим уколико се прибави сагласност, односно када изведени радови на општинском путу и улици нису предати тзв. Управљачу пута на управљање.

Одлуком је предвиђена и обавеза координације извођења радова правних лица која управљају линијским инфраструктурним објектима, инсталацијама, водовима, тако што ће Управљачу пута достављати годишње планове радова на објектима најкасније до 1. октобра текуће за наредну годину.

Ови планови усклађиваће се са годишњим програмом радова на изградњи, реконструкцији и одржавању општинских улица и путева и достављаће се Секретаријату за саобраћај.

Овом одлуком прописују се и обавезе Управљача пута, а посебно да организује надзор над извођењем радова на враћању заузете и раскопане површине општинског пута и улице у првобитно и технички исправно стање, као и обавезе надзорног органа у погледу надзора над извођењем радова, преноси Танјуг.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Minja
Da ovo izjavi neko drugi, pa ni pola jada, ali kad kaze upravo covek koji je sve ovo vreme odovoran za sva nekompetentna raskopavanja ulica Beograda, onda ne znate da li da se smejete ili placete; ovo poslednje jer nam vredja zdrav razum.
dd
U sledećem cugu bi trebalo da se zabrani istovremeno zidanje u krugu od bar 200 metara. Naime, omeđano ulicama Orlovića Pavla, Černiševskog, Čuburske i dela nekadašnje Dubljanske je PET aktivnih gradilišta, a u najavi su još TRI! Šta nadležni misle, kako da hodamo, parkiramo, prelazimo ulice...Svako od njih "mazne" po nekoliko parking mesta, svako od njih izlije vodu i pesak pa su nam ulični odvodi godinama zapušeni. Može li malo reda i u toj oblasti?
СЕРБ
Улица Каменичка је огледало државе Србије и града Београда, или прецизније културе људи који воде нашу земљу и престоницу. Каменичка улица, са својим депоом за ђубре у дворишту зграде ЕДБ, десетинама мачака које хране хумани туристи, док оне прескачу повађене коцке са калдрме, које чистачи улица и њениом препродавцима, али и туристима, бацају као дискове преко рамена у двориште Друге београдске гимназије. на врху Каменичке, на средини улице рупе дубине пола метра. И тако, већ годину дана.
Само ја
"Весић: Крај праксе да улице раскопава ко како стигне" Од сада ћу да их раскопавам само ја! Када ми се ћефне и која ми се ћефне! Рече Весић ...
Саша Микић
Имам један предлог за господина Весића. Када се већ раде капиталне реконструкције улица зар не би било добро и решење за будућност да се уграде префабриковани бетонски елементи у виду тунела у који ће се сместити све инсталације, као што су тунели за топловод. На тај начин, ако дође до неког квара није потребно никакво раскопавање, већ се једноставно уђе у тунел и поправи квар. Многи градови у свету су тако нешто одрадили још давно при реконструкцији улица.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.