Среда, 01.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Прилика за духовни просперитет

За мене је ово период интензивног рада на себи: читања књига, вежбања певања, бављења телом и духом, наглашава Алесандра ди Ђорђо, оперска уметница
Александра ди Ђорђо (Фото: Ленард Руле)

Свакодневним апелима бројних спортиста, глумаца и осталих културних и јавних посленика придружује се и оперска уметница Алесандра ди Ђорђо коју је пандемија вируса корона затекла у Линцу, где тренутно борави. Иначе живи у Минхену. Време јој, како каже, протиче корисно, у одмору, учењу и усавршавању. Свесна је да ова ситуација представља прилику да уради све оне ствари, које су јој у претходном периоду екстремно брзог начина живота, измицале. Мађарски писац и есејиста Бела Хамваш ових дана, заокупља њену читалачку пажњу.

– За мене је ово период интензивног рада на себи: читања књига, вежбања певања, сталног бављења својим телом и духом. Сматрам да ако овај период прихватимо као прилику за сопствени духовни просперитет, онда нећемо имати осећај ни панике, ни јада, већ ћемо све своје мисли искључиво пребацити на бављење собом – каже ова оперска уметница.

Наша саговорница почела је своје „музичко путовање” у Београду, као Сања Радишић, мецосопран, а данас као Алесандра ди Ђорђо, сопран, на свом богатом репертоару има више од тридесет значајних оперских улога, отпеваних ван граница наше земље. Не тако давно пре короне, одржала је у оквиру Роси феста у Београду, мајсторски курс за младе певаче. Поред бављења белкантом, вагнеријанским и модерним репертоаром, који представљају стубове оперског стваралаштва, још током студија на конзерваторијуму у Манхајму заинтересовала се и за типично немачки жанр „Lied”. Каже нам да ју је одувек надахњивала та традиција вокалног дела уз пратњу клавира чији корени сежу у дубину немачке романтике.

– У питању је филигрански начин вајања специфичне вокалне технике и интерпретације. Отуда ми је на овом мастеркласу било важно да пренесем кандидатима све оно што сам и сама настојала да усвојим од својих изванредних немачких лид професора, уједно и својих вокалних идола попут Д. Ф. Дискауа, Е. Шварцкопф, К. Лудвиг – објашњава Алесандра ди Ђорђо, која је након завршеног Факултета музичке уметности у Београду каријеру наставила у Немачкој. Тамо се врло брзо сусрела са захтевним улогама драмског карактера попут Лејди Макбет, Амнерис, Улрике, Еболи, Венус и других. Певајући Лејди Макбет уписала се међу најмлађе интерпретаторе ове улоге и завредела сјајне критике у „Опера Магазину”.

„Да, заиста сам била у прилици да певам најдивније и најтеже улоге свог фаха. То је свакако велика одговорност, али и радост.

– На таквим улогама се и ужива и учи! Отпевала сам Лејди Магбет, сјајну и тешку улогу, више од тридесет пута, она ми је била велика „учитељица”. На основу тог извођења добила сам аудицију у Метрополитен опери, певала у Паризу, Бечу, Берлину и многим дивним местима. Та улога ми је отворила „врата у свет” – објашњава.

Каже да се увек радује посети родном граду, а кад је реч о искуствима са Роси феста додаје:

– Овога пута сам била веома срећна што могу да се представим нашој публици и као педагог и као певач. Овакав фестивал је потребан нашем граду као платформа за квалитетан рад и упознавање разноврсних музичких праваца. Осим полазника из наше земље било је ту и младих певача из Италије и Северне Македоније. Таленат тих младих људи је раскошан и веома инспиративан. На завршном концерту показали су се као изузетни уметници.

Педагогијом се бави већ дуже време, паралелно са певачком каријером. Ужива у преношењу знања које је стекла током много година вредног рада. Веома често борави у Фиренци где има доста младих студената.

– За мене, не постоји лепше осећање од онога када угледам лице младог колеге, или колегинице, озарено сјајем новог постигнућа, било да је остварено у певачкој техници или интерпретацији – додаје.

После ангажмана у Немачкој, гостовала је у Француској, Шпанији, Аустрији, Италији. У Тоскани је премијерно отпевала Сантуцу.

– Сантуца је поред Лејди Магбет једна од мојих „печат” улога. Пре неколико месеци снимила сам у Берлину и компакт-диск са опером „Kавалериjа Рустикана” са Берлинским симфоничарима. Имам заказане наступе у Берлинској филхармонији са истом улогом у мају, затим треба да певам Сантуцу у Америци, а онда ме у Берлину очекује снимање још једног компакт-диска, опере „Отело”. Надам се да ће се ова ситуација са вирусом корона што пре стабилизовати, како бисмо могли да наставимо даље са својим уобичајеним начином живота.

Важан тренутак у њеној каријери свакако је и учешће на Вагнеровом фестивалу у Бајројту. Прошле године, припала јој је велика част да наступи тамо поводом 150. годишњице Вагнеровог рођења, како у опери коју је он компоновао, тако и на гала концерту у Das Markgräfliche Opernhaus, једном од, како наглашава, најчаробнијих барокних театара на свету.

Француској публици се успешно представила са новим репертоаром уз пратњу Париске филхармоније и њиховог Симфонијског оркестра...

– Да, у Паризу сам доживела овације. Велики успех који сам тамо постигла био је и остао нешто за памћење. Стајање на бини Париске филхармоније пред више од две хиљаде људи одузима дах. Ништа мање узбудљивији није био ни „La Seine Musicale” или грандиозни „Версај” – каже наша саговорница.

У Београду је остало запажено њено тумачење Амнерис. Шта је следеће у плану када је реч о српској престоници?

– Свако гостовање у Београду има посебан сентименталан значај за мене. Желела бих да активно учествујем у ширењу свести о значају опере и одржавању значајних догађаја који су подстрек не само младим певачима, већ и зрелим колегама! Зато сматрам да је Роси фест веома важан и желела бих да у сваком смислу буде подржан.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mryan
Divan intervju!
Divno
Bravisimo !

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.