Пробијен тунел „Чортановци” на будућој брзој прузи (ФОТО)
Чортановци - Руски РЖД Интернатионал и домаћи градитељи завршили су данас, упркос кризи изазваној вирусом корона, пробијање десног тунела „Чортановци” на будућој брзој прузи од Старе Пазове до Новог Сада.
Директор РЖД Интернатионал у Србији Мансурбек Султанов, који је присуствовао пробијању тунела, дугог око 1,1 километар, најавио је да ће цела деоница од Старе Пазове до Новог Сада бити завршена у предвиђеном року, односно до новембра 2021. године.
Након пробјања и последњег кубика земље у десном тунелу, радници са јужног портала су прошли кроз рупу и поздравили се уз аплаз са колегама са друге стране.
Султанов је истакао да је тунел пробијен упркос томе што се ради у отежаним условима због кризе извазване вирусом корона и да је десна тунелска цев пробијена и пре рока, с обзиром да је раније било обећано Влади Србије да ће то бити учинено половином априла.
Деоницу Стара Пазова-Нови Сад граде руске железнице заједно са домаћим фирмама у дужини од 40 километара и она је део будуће брзе пруге од Београда до Будимпеште која ће бити за брзине возова до 200 километара на сат.
„Ја сам на почетку радова на тунелу изјавио да ће сви рокови бити испоштовани и ми са инветитором и ресорним министрством и под контролом две владе пратимо овај пројекат. Данашње спајање јужног и северног портала тунела је стигло пре рока”, рекао је Султанов.
Како је рекао, пробијање леве тунелске цеви у Чортановцима, дужине око 1,1 километар, биће завршено у јуну ове године, што је у складу са предвиђеним роком. Истакао је да се та пруга кроз Србију налази на траси железничког Коридора 10, што је један од најважнијих европских праваца.
„Имамо данас 1.000 радника ангажованих на овом пројекту обзира на све околности. Корона не омета радове, али ми радимо поштујући све прописе и наредбе државе Србије”, рекао је Султанов.
Он је прочитао писмо амбасадора Русије Александра Боцан Харченка који изразио велико задовољство због завршетка пробијања десне тунелске цеви и честитао извођачима и истакао да је то веома важна етапа у реализацији пројекта.
Слободанка Катанић из Инфраструктуре железнице Србије је захвалила руским партнерима на уложеној енергији и раду, што је разултирало завршетком пробијања десног тунела. Радови су почели у августу 2017. и све се одвија онако како је договорено, рекла је она.
Укупна дужина обе тунелске цеви је 2.242,5 метра, а данас је пробијена десна цев, дужине 1.086,5 метара. Траса тунела пролази кроз сложене рударско-геолошке услове у влажном тлу, а са стране северног портала тунел излази у зону клизишта у границама националног парка Фрушка Гора.
Тренутна реализација радова на том објекту износи 86 одсто. У оквиру истог пројекта, у току је изградња и двоколосецног вијадукта „Чортановци”, дужине три километра. Проценат реализације радова на вијадукту износи 91 одсто.
Вредност радова на изградњи тунела и вијадукта „Ћортановци”, који се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију српске железнице, износи 337,6 милиона долара, преноси Танјуг.
Подели ову вест









Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.