Школа нема само образовни значај већ и социјални
Иако се у свету увелико примењује, овај вид наставе је новина за нашу децу и за наставнике. Велики допринос дали су поред поменутог министарства, и јавни сервис, као и просветни радници. У разговору за „ТВ ревију“, професорка физике Слађана Николић, која обавља и функцију помоћника директорка Основне школе „Милан Ђ. Млићевић“ у Београду, сматра да је најреалније било да се настава реализује путем медија који је доступан свим ученицима у Србији.
- Коришћење других видова технологије мислим да би представљало потешкоћу како ученицима, тако и њиховим наставницима. Када то кажем, мислим пре свега на подједнаку доступност свима, али и коришћење технологије коју они не познају. Времена за превазилажење евентуалних потешкоћа није било, нити га има, те стога сматрам да је овај начин реализације наставе најбољи могући – поручује Николићева.
- Успостављањем националне платформе за онлајн учење „Моја школа“ омогућено је да ученици, наставници и родитељи добију адекватну подршку у овој ванредној ситуацији. Ученици основних школа имају по два часа дневно, са изузетком осмог разреда који се припрема за завршни испит, те стога има по три часа. Сматрам да су наставни садржаји који су снимани адекватно адаптирани у смислу садржаја и динамике, пружају могућност да се утврде или накнадно погледају, а уколико ученици и даље остану са нејасноћама, ту су моје колеге, њихови учитељи и наставници да им, захваљујући широком спектру понуде алата за онлајн учење, помогну. Мишљења сам да су се колеге које су узеле учешће у овом значајном пројекту потрудиле да им излагања буду интереснтна. Начин на који размењују податке и информације са учитељима и наставницима у матичним школама, домишљатост и ентузијазам нас предавача, а пре свега време у коме живе и доступност нових технологија, чине да им овај вид наставе буде пријемчљивији и ближи – тврди наша саговорница.
Предавање пред „оком камере“, новина је за све просветне раднике. Већина њих није имало прилику да се раније нађе у замишљеној учионици.
- Захваљујући доброј координацији свих нас од стране представника Министарства, њиховој подршци и сарадњи, пре свега државног секретара за основно и средње образовање, Душана Кићовића, као и помоћника министра за предшколско и основно образовање, Милана Пашића, који су уз нас током целог дана, као и начелника ШУ Београд, Драгана Филиповића, тај дистрактор је сведен на минимум. Не смемо занемарити ни Миодрага Савовића, просветног саветника при СУ Београд, огромно залагање представника оба Завода, а на крају, али не и по важности, предусретљивост и стрпљење људи који су запослени у РТС. Захваљујући свима њима, имам осећај да виртуелна учионица након само пар минута постаје стварна. Сем тога, након 18 година рада у настави, знам шта је ученицима представљало проблем у смислу разумевања градива, стога при излагању застанем, поставим питање, ослушнем „замишљене“ одговоре, похвалим моје виртуелне ученике или их пак упутим у правом смеру уколико „греше“ – објашњава нам проф. Николић.
Међутим, многи родитељи замерају да је градиво поновљено. Шта на то каже наша саговорница?
- Препорука од стране Министарства је била да се на самом почетку направи ретроспектива претходне наставне теме, а да се након тога настави даље, у циљу остваривања предвиђених исхода наставе и учења. Немогуће је усагласити се на нивоу целе Србије, али не сматрам да је проблем уколико се неке наставне јединице обнове, чак штавише.
Према њеним речима, треме увек има, али у оној дози која не представља проблем, већ мотивише.
Од профе. Николић сазнајемо да свакодневно добија коментаре и да су углавном позитивни. Велика су јој подршка колеге широм Србије, бивши ученици, родитељи ... Сугестије се углавном односе на неке техничке ствари, као што је видљивост презентованог садржаја.
- Иако је реч о адаптираним садржајима, не сматрам да ће у овим ванредним околностима ученици изгубити много у смислу знања. Ту се пропуштено да надокнадити. Више ће изгубити у смислу дружења и размене искустава, јер школа нема само образовни значај, него и социјални – каже проф. Николић која упозорава да је улога родитеља врло значајна. Сада су им они подршка у самом процесу онлајн учења, али пре свега у надокнади оног социјалног дела, а који је изузетно важан.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.