Недеља, 23.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Држава би могла да повећа власнички удео у „Ер Србији”

(Фо­то Бета)

Ваздушни саобраћај је највише погођен пандемијом ковида 19 и процењује се да ће штета од приземљења авиона са садашњих 40 милиона евра до краја године нарасти на 190 милиона евра. Држава ће помоћи тако што ће, с једне стране, улагати у аеродромску инфраструктуру, а са друге, у санирање штете. Зорана Михајловић, потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, каже да је важно да се створе услови да „Ер Србија” ради и разматраjу сe различите врсте помоћи, од постојећег модела са улагањем у авио-флоту, до потенцијалног увећања власничког удела државе у компанији, у коjoj Влада Србије има 51 одсто удела, а „Етихад” из Уједињених Арапских Емирата 49 процената.

„Анализе се још раде, а биће узете у обзир све могућности које могу да допринесу даљем развоју ’Ер Србије’”, каже Михајловићева за „Политику”.

Према њеним речима, предлажу се четири различите основе за регулисање обавеза и помоћи националном авио-превознику које ће бити детаљније размотрене и анализиране. Пре свега, помоћ у превазилажењу привредних губитака, то јест штете коју „Ер Србија” трпи због уредбе (забрана авио-превоза путника), а за све време трајања рецесије у ваздушном саобраћају. Потом покриће трошкова које је имала кроз одржавање и резервацију авиона спремних за коришћење за потребе државе. Затим, покриће трошкова извршеног авио-превоза путника и робе. И најзад, предлог помоћи за потребе развоја „Ер Србије” коју би обезбедили власници.

„Пре свих других могућности у вези с обавезама ’Ер Србије’, прво ће се разматрати могућности ослобађања или одлагања пореских и комуналних обавеза, нарочито оних према држави”, истиче потпредседница Владе Србије.

Михајловићева наглашава да ће влада наставити да пружа подршку националном авио-превознику у складу са најбољом праксом ЕУ кад је реч о помоћи држава чланица ЕУ својим националним авио-компанијама. У овој кризи показало се колико је важно што држава има националног авио-превозника, који је вратио у земљу више од 13.000 наших грађана од почетка ванредног стања.

„Имајући у виду бројне изазове којима је изложена светска авио-индустрија, сведоци смо да нема државе која већ није прискочила у помоћ својим компанијама или да то није најавила да ће урадити у најскоријем року. Разлози су више него очигледни. Авио-компаније у свакој држави имају значајну улогу и удео у БДП-у уз огроман утицај на привреду и туризам и број радних места”, каже министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Михаиловићева, са друге стране, истиче и важност наставка улагања и у наше аеродроме, који су претрпели штету због привремене обуставе међународног комерцијалног авио-саобраћаја. На београдском аеродрому „Никола Тесла” тренутно су у току инфраструктурна улагања у модернизацију и проширење аеродрома, као и у изградњу новог центра контроле летења СМАТСА, укупне вредности око 60 милиона евра.

У управи београдског аеродрома „Никола Тесла”, који је поверен на концесионо управљање француском „Вансију”, за „Политику” кажу да је од проглашења ванредног стања у Србији 15. марта 2020. до данас, београдски аеродром забележио пад броја путника од чак 95 одсто. Услед пандемије, аеродроми широм света бележе драстичан пад авио-саобраћаја, самим тим и прихода од основне делатности. Још је, кажу, рано за процену свих финансијских губитака и евентуалне ревизије планова, али је авио-индустрија међу најтеже погођеним секторима, а период опоравка ће највероватније трајати годинама.

„Уложили смо све напоре и успели да задржимо све колеге које директно запошљава ’Белгрејд ерпорт д. о. о.’, упркос чињеници да пролазимо кроз период знатно смањених пословних активности. Када је постало јасно да ће негативни утицај на индустрију авио-саобрацћаја трајати месецима, чак и годинама, донели смо одлуку да не наставимо сарадњу са одређеним бројем колега ангажованих преко посредничке агенције, на одређено време, првенствено на оперативним пословима директно повезаним са обимом авио-саобраћаја. Чинимо максималне напоре да очувамо одрживост компаније за период опоравка након кризе и посао за више од 2.000 запослених на аеродрому”, кажу у београдском аеродрому, али и наглашавају да су прекинули сарадњу са 136 радника ангажованих преко посредничке агенције на одређено време, првенствено на оперативним пословима директно повезаним с обимом авио-саобраћаја.

Одложено редовно полетање

„Ер Србија” је јуче саопштила да одлаже почетак обављања редовног путничког саобраћаја уместо за планирани 1. јун на 15. јун, имајући у виду препоруку Европске комисије о продужавању привременог ограничења. Али ће обнављање авио-саобраћаја до ограниченог броја дестинација – Лондон Хитроу, Франкфурт, Цирих и Беч – које је најављено за период од понедељка 18. маја, бити реализовано, саопштила је „Ер Србија”. Услед поменуте препоруке Европске комисије, летови до тих дестинација биће обављани у нешто мањем обиму него што је првобитно планирано.

Аеродром „Никола Тесла” у потпуности је спреман за наставак свих комерцијалних међународних летова када буде донета одговарајућа одлука Владе Србије, кажу у овој компанији.

„Важно је напоменути да се, у складу са препорукама Министарства здравља о одржавању високог нивоа хигијене, на аеродрому примењују све препоручене мере превенције ширења ковида 19, а редовно се спроводи појачано чишћење и дезинфекција простора”, кажу у управи београдског аеродрома.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Petar
Ako se čita između redova ovo znači da je Etihad spreman da pusti Air Serbia niz vodu. Oslobađaju se tereta da bi spasili matičnu kompaniju. Voren Bafet već je prodao svoj udeo u 4 aviokompanije. Tu više nema profita i još dugo ga neće biti.
Beogradjanin - Schwabenländle
Термин 15. јуни није препорука ЕУ, то је пропис ЕУ. Ове недеље сам био на аеродромима Франкфурт / и Минхен, авиони Луфтхансе и осталих немачкивх авиопревозника стоје паркирани на пистама у три реда, сада је добро види разлика између Аирбуса -380 и рецимо једног А-319.
Vesa D
..sve je to nase a nije nase..i vreme je investitorima strane marke dati otkaz ako u medjuvremenu sami ne pobegnu na srecu naroda..
Vesa D
..postovani Razlatan ..15 posto radnicima a resto drzavi ..nisu slusali 6ooo naslednika koji came cekajuci pred kasacionim sudom na svoje obestecenje..
Razlatan
"investitorima strane marke dati otkaz" Izgleda da bi ste Vi trebali da se pozabavite vlasničkom strukturom kompanije...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.