Ипсилон крак одсекао ратаре од њива
Суботица – Изградња иписилон крака, обилазнице од 23 километра око Суботице која повезује гранични прелаз Келебија са ауто-путем ка Београду, завршена је крајем прошле године након више од 20 година градње. Тако је решен проблем измештања тешког теретног саобраћаја из центра града и након две деценије напокон убрзао саобраћај са коридора ка граничном прелазу. Међутим, оно што је било олакшање за путнике у транзиту, као и за већину Суботичана, постало је проблем за неколико десетина пољопривредника који на Келебији имају њиве око ове обилазнице.
Уместо да до својих ораница стижу путем од неколико стотина метара, сада тракторима и радним машинама морају да преваљују и више од 20 километара да би узорали њиве. „Наш пут до њиве пресекао је ипсилон крак. Ми смо тражили да се о томе разговара у месној заједници, нас 88 је потписало захтев, али пошто то није успело, нас 19 се обратило адвокату да некако остваримо своја права”, објашњава нам Данијел Цибоља Сабо, коме је „одсечено” десетак хектара. Међу онима који су посегнули за законским параграфима да би стигли до својих њива су и Атила Хорњак, који обрађује око 15 хектара, и Жолт Антал који има 25 хектара земље.
Они објашњавају да је ауто-пут пресекао стари атарски пут познат као Миљкутски пут којим су пољопривредници ишли до њива. Како би стигли до ораница, они сада морају да изађу на ипсилон крак и иду до првог кружног тока како би се вратили на супротну страну. То значи да своје радне машине возе више од 12 километара у једном правцу, и то на путу на којем се одвија интензиван међународни саобраћај.
„Закон предвиђа да на сваких пет километара мора да постоји излаз за локално становништво и наш адвокат се позвао на тај члан. Тако смо успели да остваримо да се на једном месту затвори јарак поред пута и да се нама створи могућност да пресечемо обилазницу. Ми трактором попречно прелазимо преко ипсилон крака, али то је за сада једино решење. Успели смо и да испред тог импровизованог прелаза буде постављен и саобраћајни знак ограничења брзине, јер све ово је врло небезбедно”, објашњава Данијел Цибоља Сабо.
Жолт Антал додаје да је сада још и добро, суша је и када излазе на пут са радним машинама, не остављају траг. Уколико се ситуација не промени, током јесени тракторски точкови разбациваће блато по ипсилон краку који сада има профил полуаутопута.
Пројекат изградње ипсилон крака предвиђао је и изградњу надпутњака код Миљкутског пута, али он није изграђен. Решење за ову ситуацију сада је надомак. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре ове седмице расписало је јавну набавку за изградњу надпутњака код Миљкутског пута. Процењена вредност јавне набавке је преко 203 милиона динара, а од тренутка увођења у посао извођач има 150 календарских дана за завршетак посла. То значи да би пољопривредници до краја године, односно годину дана након завршетак ипсилон крака, могли да добију надвожњак који би им олакшао и скратио долазак до њива.
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.