Рок за приговор извршитељу пет дана
Нисмо платили два рачуна за комуналије са краја прошле године. Не живимо на тој адреси, били смо у иностранству, а нисмо добили ни опомену. Стигло нам је недавно обавештење извршитеља да ће потраживања бити наплаћена. Имамо ли право да уложимо приговор како бисмо избегли додатне трошкове, обратила се редакцији „Потрошача” читатељка из Београда.
Јавна предузећа имају право да посредством извршитеља наплаћују неизмирена потраживања. Грађани често питају и нашу редакцију колико морају да чувају рачуне али и да ли њихова дуговања могу да застаре и у ком року. Они најчешће нису информисани да принудну наплату застарелих дуговања могу да покушају да зауставе, али само у случају да приговор уложе у року од пет дана. Ипак, у правној служби Националне организације потрошача (НОПС) објашњавају да се институт застаре не примењује аутоматски, већ искључиво када се дужник позове на њега. Чести су случајеви да корисници из неког разлога пропусте да плате рачун, не бораве рецимо у стану или га изнајмљују.
Уколико не виде опомену, случај ће преузети извршитељи а они ће најчешће пропустити тих пет дана, колико је рок за жалбу. Најчешћа заблуда јесте да дуг не може да буде наплаћен, односно да је застарео ако је прошло дуже од годину дана. Али не треба заборавити да то важи само у случају да је корисник на време уложио приговор. Многи, како кажу у НОПС-у, верују да ће избегавањем поднесака избећи да плате старе дугове а заправо ће свакако морати да их измире ако нису искористили ову правну могућност и то, на крају, увећане за трошкове извршитеља. Објашњавају да уколико се потрошач не позове на застару, дуг може да буде принудно наплаћен.
Када стигне решење од извршитеља, дужник има рок од пет дана да поднесе приговор. Упућује га преко извршитеља суду, који доноси одлуку да се обуставља принудна наплата. Тај поднесак мора да се сачини онако како је законом предвиђено. Ипак, после годину дана дуг и даље постоји и кориснику због тога може да буде обустављено пружање услуге. Законом о заштити потрошача прописано је да се такав дужник не сме условљавати наплатом застарелих потраживања да би му поново била укључена услуга. Али у НОПС-у истичу да се у пракси то баш и не поштује. Они наводе и још једну праксу, односно да поједина јавна-комунална предузећа у Србији још на рачунима информишу кориснике да је рок за рекламацију 30 дана. То је супротно закону јер је рок да потрошач уложи приговор ако није задовољан квалитетом услуге заправо две године.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.