При крају радови на прузи Суботица–Сента
Суботица – Радови на прузи Суботица–Сента су при крају, и радници управо насипају каменом део пруге код Сенте. Према првим плановима, радови на обнови ове преко сто година старе пруге требало је да буду завршени крајем прошле године, а нови рок је био крај јуна. Ипак и поред пробијања рокова, у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у одговорима прослеђеним „Политици” кажу да планирани трошкови од 2,5 милијарди динара неће бити прмашени у овој инвестицији.
„Радови на прузи Суботица–Сента су при крају у целој дужини деонице од 38,5 километара. Радови на реконструкцији пруге Сента–Суботица трају мало дуже због ванредних околности проузрокованих пандемијом вируса ковид 19”, стоји у одговору министарства.
Радови на обнови пруге Суботица–Сента започели су прошлог априла и могло би се рећи да је то био и крајњи моменат за ову инвестицију, јер је реч о прузи изграђеној 1889. године, и последњи пут обновљеној двадесетих година прошлог века. Пуних сто година у ову пругу није улагано, те је она по железничким мерилима четири пута надживела свој функционални век који траје од 25 до 30 година.
То се јасно осетило и при сваком путовању овом деоницом, јер су се возови кретали брзином од 10 километара на сат. Након обнове, пруга је предвиђена за брзине од 80 километара на сат и за осовинско оптерећење од 22,5 тона уместо досадашњих 16 тона.
На пружни правац између Суботице и Сенте полажу се шине које се ваде приликом реконструкције пруге Београд – Нови Сaд.
„Шине су комплетно положене, а за реконструкцију ове деонице коришћени су великим делом прагови и шине са деонице Београд – Нови Сад, брзе пруге Београд–Будимпешта која је у фази реконструкције и модернизације. Оперативна брзина возова на реконструисаној прузи биће 80 километара на час, а за теретне возове 60 километара на час. Осовински притисак је 22,5 тоне, чиме је омогућена максимална искоришћеност у карго саобраћају”, стоји у одговору министарства.
Ова пруга има велики значај за становништво северне Бачке и Баната и први пут су због ове пруге локалне самоуправе – Суботица, Сента, Кикинда, Кањижа и Чока – потписале уговор о суфинансирању превоза на овој релацији.
„Ово је за сада јединствен и једини споразум овакве врсте у Републици Србији. Завршетком реконструкције пруге стварају се услови за, по потреби, повећаним бројем полазака и бољим опслуживањем грађана који су заинтересовани за овај вид превоза. Свакако, у креирању реда вожње у разговорима са представницима локалних самоуправа ће се покренути обнављање уговора о суфинансирању ове врсте превоза”, кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
На овој деоници обновљена је и железничка станица у насељу Ором у општини Кањижа. То је за сада једина железничка станица која је обновљена у оквиру обнове пруге. Реч је о типичној станичној згради са почетка 20 века. Роберт Леко, председник Савета месне заједнице Ором, каже нам да је зграда била у веома лошем стању. Са радовима на прузи, на објекту је замењен кров, урађена његова санација и кречење како би железничка станица задржала свој првобитан изглед.
Подели ову вест



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.