Четвртак, 30.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

При крају радови на прузи Суботица–Сента

Планирани трошкови од 2,5 милијарди динара нису увећани, иако су радови трајали нешто дуже од планираних
Железничка станица у насељу Ором (Фото Никола Тумбас)

Суботица – Радови на прузи Суботица–Сента су при крају, и радници управо насипају каменом део пруге код Сенте. Према првим плановима, радови на обнови ове преко сто година старе пруге требало је да буду завршени крајем прошле године, а нови рок је био крај јуна. Ипак и поред пробијања рокова, у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у одговорима  прослеђеним „Политици” кажу да планирани трошкови од 2,5 милијарди динара неће бити прмашени у овој инвестицији.

„Радови на прузи Суботица–Сента су при крају у целој дужини деонице од 38,5 километара. Радови на реконструкцији пруге Сента–Суботица трају мало дуже због ванредних околности проузрокованих пандемијом вируса ковид 19”, стоји у одговору министарства.

Радови на обнови пруге Суботица–Сента започели су прошлог априла и могло би се рећи да је то био и крајњи моменат за ову инвестицију, јер је реч о прузи изграђеној 1889. године, и последњи пут обновљеној двадесетих година прошлог века. Пуних сто година у ову пругу није улагано, те је она по железничким мерилима четири пута надживела свој функционални век који траје од 25 до 30 година.

То се јасно осетило и при сваком путовању овом деоницом, јер су се возови кретали брзином од 10 километара на сат. Након обнове, пруга је предвиђена за брзине од 80 километара на сат и за осовинско оптерећење од 22,5 тона уместо досадашњих 16 тона.

На пружни правац између Суботице и Сенте полажу се шине које се ваде приликом реконструкције пруге Београд – Нови Сaд.

„Шине су комплетно положене, а за реконструкцију ове деонице коришћени су великим делом прагови и шине са деонице Београд – Нови Сад, брзе пруге Београд–Будимпешта која је у фази реконструкције и модернизације. Оперативна брзина возова на реконструисаној прузи биће 80 километара на час, а за теретне возове 60 километара на час. Осовински притисак је 22,5 тоне,  чиме је омогућена максимална искоришћеност у карго саобраћају”, стоји у одговору министарства.

Ова пруга има велики значај за становништво северне Бачке и Баната и први пут су због ове пруге локалне самоуправе – Суботица, Сента, Кикинда, Кањижа и Чока – потписале уговор о суфинансирању превоза на овој релацији.

„Ово је за сада јединствен и једини споразум овакве врсте у Републици Србији. Завршетком реконструкције пруге стварају се услови за, по потреби, повећаним бројем полазака и бољим опслуживањем грађана који су заинтересовани за овај вид превоза. Свакако, у креирању реда вожње у разговорима са представницима локалних самоуправа ће се покренути обнављање уговора о суфинансирању ове врсте превоза”, кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

На овој деоници обновљена је и железничка станица у насељу Ором у општини Кањижа. То је за сада једина железничка станица која је обновљена у оквиру обнове пруге. Реч је о типичној станичној згради са почетка 20 века. Роберт Леко, председник Савета месне заједнице Ором, каже нам да је зграда била у веома лошем стању. Са радовима на прузи, на објекту је замењен кров, урађена његова санација и кречење како би железничка станица задржала свој првобитан изглед.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vagar
Prugu je dakle izgradila Austougarska još 1889 g.Na planu infrastrukture Marija Terezija je uradila više u Vojvodini nego sve naše vlasti od 1918 do danas.Napr.Begej je "ručno"iskopan za 20 godina,a sve vlasti za poslednjih 100 godina nisu u stanju ni da ga izmuljaju i očiste sve do danas.
Djerdj Juhas
A kada ce poceti obnavljanje pruge Senta _ Novi Sad preko Starog Beceja ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.