Четвртак, 02.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСХРАНА

Летњи укуси за мању килажу

С обзиром на то да су температуре напољу јако високе, трудите се да вам јела буду брзо припремљена, али здрава
(Фотографије Пиксабеј)

Гладовање није начин да трајно изгубите килограме и изгледате лепо у новом купаћем костиму. Не. Уместо тога, размишљајте о здравој, мање калоричној, летњој храни и потрудите се да сваки дан „сагорите” више калорија од унетих кроз појачану физичку активност. То је суштина, јер је у ово време веома лако направити праву комбинацију нискокалоричних нутритивно вредних намирница.

Јака јела која су нас „грејала” у хладнијем делу године и давала нам снагу сада не изгледају тако привлачно, што је одлична вест за вас који желите да здраво смршате. Изађите из вреле кухиње и пођите у прву радњу, на пијацу или хипермаркет и пронађите те лагане, освежавајуће намирнице и направите нешто лепо, здраво и лагано, у летењем фазону.

Сада је право време да истражујете укусе, да учите и прилагођавате се сезони и изгубите по који килограм. Поморанџе и јабуке су ту целе године, па једите малине, лубенице, рибизле, купине, шљиве, зелено поврће, парадајз, краставац, паприке… С обзиром на то да су температуре напољу јако високе, трудите се да вам јела буду брзо припремљена, али здрава. Ево неколико здравих, а брзих решења за освежење:

1. Расхлађена чорба: скувајте лагану повртну чорбу и пустите да се расхлади, уместо да је једете врелу. На пример чорба са краставцима и мирођијом или чорба од тиквица итд. Било како било, чорба је здрава, јер подстиче рад црева, дакле помаже код проблема са затвором, а оскудева калоријама.

2. Лубеница: идеална комбинација слатког, воденог укуса, по могућности расхлађена. Сјајно хлади и освежава.

3. Гриловано поврће: сад је иделно време да ваш роштиљ „угледа” нешто што није месо. Пробајте гриловани лук, паприке бабуре, шаргарепе, плави патлиџан, шпарглу, тиквице, броколе… Можете гриловано поврће комбиновати са разним салатама и уживати у комплетном оброку.

4. Салате: оне су најбржи начин да направите оброк, а ни о калоријама не треба трошити речи. Рецепата има колико желите, а све зависи од укуса који преферирате. Узмите поврће, оперите и исеците, можете убацити и немасни сир, неколико сечених бадема или лешника и неки прелив и зачин и уживање може да почне. Као десерт или ужину пробајте неку нову воћну салату, сад имате велики избор воћа, па направите ваш микс.

5. Напици: у ово време најбоље је да избегавате индустријске напитке крцате шећером и празним калоријама, као и алкохол. Имате соковник или мултипрактик? Одлично, напуните га воћем и припремите воћне сокове или смутије или шејкове. Воду уносите у већим количинама у односу на хладније време.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.