Среда, 08.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ТРОТОАРИ У РУЗВЕЛТОВОЈ

Део плочника улегао, коцке искочиле

Неравнине и улегнућа у Рузвелтовој на више делова тротоара, али и на појединим деоницама коловоза. – Оштећења на пешачким коридорима у овој улици, чија је обнова завршена у јесен 2017, појавила су се док је још на снази био гарантни рок
(Фото: Д. Алексић)

Лето и јесен 2017. у граду обележиле су гужве и колапси због реконструкције Славије, Булевара ослобођења и Рузвелтове улице. Већина ових радова, макар званично, завршена је тада у року, али убрзо после тога кренуле су критике грађана на резултат урађеног, нарочито у Рузвелтовој. Ове критике актуелне су и данас. Једна од последњих ствари која је рађена у оквиру те велике реконструкције били су тротоари. А, управо њихово стање, непуне три године после завршетка радова, баш и није за похвалу.

Чим се скрене из Краљице Марије у Рузвелтову, врло брзо се на тротоарима могу видети испупчења, на више делова поискакале гранитне плоче, као и улегнућа. Осим што за око то није лепо и што није најбоља препорука за квалитет изведених радова, овакво стање на појединим деловима плочника у Рузвелтовој није ни безбедно за пешаке и бициклисте. Јер, подсетимо, на делу саобраћајнице који је после реконструкције намењен пешацима, исцртана је и бициклистичка стаза (која у појединим деловима нема баш најлогичнију трасу). Ако на време не уоче улегнућа и избочине, у неприлику на тротоару нарочито могу да упадну грађани који се туда крећу у вечерњим сатима када је видљивост лошија.

Ова оштећења, напрслине и избочине на пешачко-бициклистичком коридору у Рузвелтовој можда би донекле, али само донекле, и могла да се схвате да су се напрасно појавила пошто је истекао двогодишњи гарантни рок за изведене радове. Али, проблем је што су улегнућа и избочине постали видљиви док је тај гарантни рок био на снази. То потврђују и одговори надлежних нашем листу од пре неколико месеци, када смо писали о стању платоа на Славији. Гарантни рок за радове на Славији, Булевару ослобођења и у Рузвелтовој, које је изводио конзорцијум предвођен компанијама „МБА Ратко Митровић” и „Колас рејл”, истекли су крајем 2019.

Део гранитних плоча се поново намешта
Суграђани који свакодневно пролазе овим делом града последњих дана могу да уоче мајсторе који раде на тротоарима у Рузвелтовој. Од надлежних нисмо добили потврду који се тачно радови изводе на тротоару, али према тренутно доступним информацијама, чини се да тренутно мајсторисање на делу пешачког коридора у Рузвелтовој више има везе са уређењем нове сигнализације у оближњој Улици Димитрија Туцовића, и постављањем инсталација у вези са тим, а не са самом обновом тротоара.

На наш упит на ову тему у Секретаријату за инвестиције одговарају да је „у неколико наврата, док је улица била у гаранцији, извођач радова, о свом трошку, поправљао оштећен тротоар иако настало оштећење није било последица лоше изведених радова”.

Када је реч о оштећењима на тротоарима Рузвелтове на која се и даље грађани жале, из овог секретаријата уверавају да су та оштећења последица накнадног раскопавања тротоара за шта су одговорни, како у секретаријату прецизирају, имаоци разних инсталација које пролазе испод тротоара, а нису биле предвиђене за реконструкцију.

– Значи, они морају да, након својих радова, врате улицу у првобитно стање – кажу у Секретаријату за инвестиције.

Ипак, како су нам рекли грађани са којима смо разговарали у Рузвелтовој, на многим местима на којима постоје оштећења на тротоару нико ништа није копао после реконструкције из 2017. Ти грађани сматрају да је тротоар у овој улици једноставно лоше урађен.

И возачи неодговорни

Тренутном стању тротоара у Рузвелтовој кумују и возачи четвороточкаша који свакодневно посред њих паркирају палећи четири мигавца „на минут”. Осим што тиме блокирају простор намењен искључиво пешацима и бициклистима, тешка моторна возила оваквим поступањем њихових власника уништавају и пешачки коридор.

И у Секретаријату за инвестиције то не споре.

– Непрописно паркирана путничка или доставна возила на тротоару (који нису пројектовани за ту врсту оптерећења) су још један од разлога оштећења тротоарских површина. Поправку оштећења тротоара проузрокованих непрописним паркирањем урадиће управљач пута, односно „Путеви Београда”. Наравно да је неопходно, разним мерама, спречавати паркирање или заустављање возила на тротоарима – наводе у секретаријату.

Још пре више месеци надлежни су истицали да је тако нешто недопустиво на градским тротоарима, донете су чак и поједине одлуке како би бахати возачи били кажњени, али по свему судећи ове мере још нису довољно уродиле плодом.

Оштећења и на коловозу

У Рузвелтовој напрслине и избочине могу се видети и на појединим деловима коловоза. Углавном су видљиве на оним деловима на којима се асфалт спаја са другим материјалима, инсталацијама и одводима као што су сливници за кишну канализацију.

– Уколико се установи да су оштећења у асфалту настала пре истека гарантног периода, извођач ће о свом трошку поправити оштећења. Извођач радова није ни испоставио фактуру за све до сада изведене радове, тако да инвеститор може да ту фактуру, када буде испостављена, умањи за вредност лоше изведених радова, само у случају ако извођач не отклони те недостатке – истичу у Секретаријату за инвестиције.

Коментари18
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

NeshKO
Meni je interesantan saobraćajni kolaps u Ruzveltovoj posle rekonstrukcije. Naime, kada krenete od Bogoslovije, vas već od Čarli Čaplina "hvata" kolona, pa sve do Svetog Nikole. Stalno, svaki dan.
каљуга
И трг Републике је реконструисан одмах по завршетку, а и сада га све време - само ноћу - поправљају. Славија никада није поправљена да ваља. Све је испуцало, нешто поломљено, лоше пројектовано ... И три од тзв. Четири булевара пропадају пре него што су честито завршени. А Бул. Патријарха Павла се ради по једну лопату дневно. Подвожњак на НБг није ни почет, а петља код Петловог брда ће бити готова за неку будућу генерацију ...
Ing
Pa do pre par dana su teški kamioni i bageri bili baš na ovom delu trotoara-gradilište između hotela i AMSS-a. Verujem da je gradilište još uvek tu, pa da je "novinar-fotoreporter" hteo, mogao je da uslika stvarne razloge stanja u kojem se trotoari i kolovoz nalaze.
Milorad
Sve se u Srbiji tako radi. Sto je najgore, to ostaje godinama da se narod cudi i saplice. Sve iskrivljeno, neravno, bez imalo majstorstva. Kako se samo nekada radilo kada i danas traje, za primer danasnjem nacinu rada.
Мр Радомир Шћепановић
При реконструкцији Славије нису могли да се ураде подземни пролази? Плато је опет био реконструисан после пуштања! Одвратно!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.