Среда, 08.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Војска добија новог „теренца”

Возило „застава НТВ”, након захтевних тестова у Делиблатској пешчари, на Фрушкој гори и Златибору, улази у серијску производњу. – За ново теренско возило заинтересоване државе Блиског истока и Северне Африке
(Фото Анђелко Васиљевић)

Шта је ово – питао нас је официр кога смо успут повезли, мислећи на возило у које је тек ушао. Екипа „Политике”, радећи недавно репортажу о вежби „Дипломац 2020” на полигону „Пасуљанске ливаде”, имала је прилику да је превозе јединственим четвороточкашем – „заставом НТВ”, чија скраћеница у називу открива о чему се ради – новом теренском возилу. Толико новом да се и многа војна лица изненаде када га виде, а камоли цивили.

Изгледа као огроман комби, са великим точковима за које би се рекло да нема препрека. Возило је високо, да би се ушло у њега, на место возача, сувозача или на седишта иза њих, треба стати на високу папучицу, па се уз помоћ ручке „успети” у њега.


(Фото Анђелко Васиљевић)

И у задњем простору има седишта до којих се долази преко степеника који се спушта по отварању задњих врата у страну. Иначе, постоји и теретна верзија овог возила, која изгледа као високопроходни огромни „пикап”.

Возило је дело домаћих стручњака из Војнотехничког института и фабрике „Застава терво” из Крагујевца. Опремљено је савременим дизел мотором „каминс” и аутоматским мењачем „елисон”.


(Фото Анђелко Васиљевић)

Очекује се да ће заменити многа возила из садашњег возног парка Војске Србије, међу којима има и оних из времена СФРЈ и ЈНА. Ново возило је формално уведено у употребу у војсци, а почетком године започета је нулта серија обе верзије.

– Сада се ради на припреми серијске производње, која ће осим користи од продаје донети и отварање нових радних места, а на све то наводи и заинтересованост за возило, како у војној тако и у цивилној варијанти, иностраних купаца, посебно из земаља Блиског истока и Северне Африке – наводи се у одговорима Министарства одбране на питања „Политике”.
Прошле године, у присуству конструктора, произвођача из Крагујевца, представника произвођача мотора и аутоматског мењача, као и стручњака Техничко-опитног центра (ТОЦ) Министарства одбране, обављено је веома захтевно вишемесечно теренско тестирање возила. У теренским условима Делиблатске пешчаре, Фрушке горе и Златибора пређено је око 15.000 километара.


(Фото Министарство одбране)

– Сваки од ових терена задавао је различит карактер оптерећења носећим структурама прототипова, при чему је сагледавано и анализирано динамичко понашање возила у целини. Спроведен је већи број тестова у складу са важећим војним нормама и стандардима, на основу којих је доказана поузданост, издржљивост, функционалност и безбедност возила – прецизира се у допису нашој редакцији.

Неки од тих тестова били су провера у хладној комори на минус 30 степени, савладавање водене препреке, бочног нагиба и рова на полигонима „Навак” у Суботишту и ТОЦ-а у Никинцима.


(Фото Министарство одбране)

– Први пут је Војска Србије добила домаће возило савременог концепта „четири пута четири” са независним ослањањем и аутоматским мењачем који у комбинацији са разводником погона и модерним мотором дају оптималне вучно-динамичке карактеристике и респективно понашање у теренским условима – истичу у Министарству одбране.

Зависно од услова оптерећења, потрошња горива се креће између 15 и 22 литра евродизела на сто пређених километара. Мотор је „каминс ИСФ 3.8” снаге 125 киловата (175 КС). Максимална брзина кретања возила је око 100 километара на сат.


(Фото Министарство одбране)

– Декларисана носивост возила је 1.400 килограма, али максималне карактеристике омогућавају одређену резерву носивости, која може бити искоришћена за повећање балистичке заштите уградњом додатног оклопа или уградње наоружања – кажу у Министарству одбране.
 

Коментари17
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Darko Divac
Komentari su pomalo zluradi, ali ... Vozilo predstavlja znacajni napredak i pocetak proizvodnje lakih vozila 4x4 sa nezavisnim vesanjem kod nas. Tacno je da je deo delova strane proizvodnje, ali to je slucaj sa mnogim vecim proizvodjacima u svetu. Sto se tice nezavisnog vesanje, uskoro bi Zastava Tervo trebalo da osvoji proizvodnju sopstvenog, verovatno po licenci. Motori se nazalost vise ne proizvode u Srbiji. Samo vozilo je vise kamionet po velicini. Vreme ce pokazati odnos kvaliteta i cene.
Seka
Čestitam! Ajde da se nastavi tako domaća proizvodnja i savremenizacija Vojske Srbije. Nadam se da će ubuduće u pomenuti terenac ubaciti što više domaćih delova i opreme. Želim im puno uspeha u daljem radu, poslovanju i razvoju!
Божа
Понудити га избеглицама, да се лакше докопају ЕУ-а.
dusan1
Nisu morali toliko da se trude da izmisle pincgauer ili UAZ-bukhanku od američkih komponenti ! Mogli su da odu u Čačanski TRZ i za nedelju dana bi im napravili par ovakvih vozila !
Budimir
Izbaciti FIAT i vratiti ZASTAVU u Kragujevac !

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.