Петак, 24.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Локални путеви важнији од ауто-пута

(Фото Ансплеш)

Иако је та несрећа звана корона разредила и моја путовања, кад год кренем за свој Крагујевац, да не бих ишао како је ондашњи министар за саобраћај, чувени Веља Илић препоручивао, поред ауто-пута Београд–Ниш, тада још непостојећим ауто-путем „Милош Велики”, замрсим се у Баточини. Ту се пет километара прикључка за Крагујевац, веровали или не, гради дуже од пет година! Гужве су и дан-данас! И, наравно, колоне стотина и хиљада возила у оба правца, јер тај правац, после Крагујевца (близу 200 хиљада становника, регионални центар и сл.) води ка Краљеву, Чачку, Пазару, Космету.

Распитивао сам се шта је то запело баш у варошици Баточина, кроз чије малтене средиште пролази та важна саобраћајница? Прво, кажу, никако да нађу решење јер будуће четири траке пресецају Баточину, иначе општински центар са скоро шест хиљада становника, са школским центром, општином, домом здравља и др. на два дела, али и долазне путеве из околних села Брзан, Доброводица, Кијево. Уместо, за инвеститоре изгледа скупог надвожњака, гради се кружни ток, али, шта ће бити са пешацима, ђацима, болесницима, корисницима услуга локалне управе, радницима? После команде председника Вучића градилиште је „нападнуто”, али ће још много воде протећи Лепеницом док се радови не окончају. Хоће ли житељи с обе стране бити безбедни и када се заврши тај кружни ток?

У међувремену сам по повратку из Тополе прошао кроз Рачу Крагујевачку и, по савету пријатеља, ка Лапову кренуо сасвим новим путем – не преко Марковца, већ повеликог брда, готово без кућа. Пут, иако с подоста кривина, изграђен по свим прописима. Пошто је председник Вучић најавио будући ауто-пут „Вожд Карађорђе” помислио сам да је то, за сада, једна од две траке јер другог разлога за то нема. Али, тај нови пут улази готово у центар Лапова, а „Карађорђе” би требало да премости Велику Мораву и, преко Свилајнца, доспе у Источну Србију... Очигледно да су људи блиски републичком врху немалим парама одужили дуг свом завичају или, ко зна, можда имају у виду неке нове аминистративноуправне промене у овом подручју Шумадије! Овом скупом инвестицијом ни Рача, па ни Лапово не добијају ништа нити се приближавају, па је далеко боље било да су тих десетак километара искоришћени као трака будућег ауто-пута „Карађорђе” који ипак мора да прође ободом насеља Марковац што је одувек, па и сада, најлогичнији правац и за будући ауто-пут.

Миломир Стаматовић,
Крагујевац

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Миро
Невероватно. Пажљиво сам прочитао и сем антагонизму према власти ништа нисам смислено нашао. Надам се да због ове и сличних критика неће одустати од аутопута.
Bojsa
Za slucaj da prethodni komentar ne bude objavljen, zovimo ih kako hocemo, putevi moraju da naprave takvu mrezu preko cele Srbije da omoguce svakodnevno kretanje 5 miliona kamiona slepera, jer to ce odrzavati poljoprivredu i industriju moderne Srbije. Izgradnja ovoga nije za mene i vas, vec za nase unuke i praunuke, a mi samo svedocimo zacetke ovog plana.
Bojsa
Ljudi moji, i lokalni i auto-putevi su deo iste mreze, bez koje nece nastati ikakva industrijalizacija jadne Srbije. To znaci da se ovo radi na duge staze, mozda duze od nasih radnih ili zivotnih vekova. Srbija treba da jednog dana ima 1000 industrijskih parkova, po celoj svojoj teritoriji, a oni se mogu graditi i raditi samo ako su povezani putevima. Pod industrijom mislim i na poljoprivredne pogone, da bi se voce i povrce iznosilo u roku od 24 sata...
Deki
Srbija je puna 'stručnjaka' za sve oblasti,pa i za puteve!Sve sam čuo,ali da neko kritikuje izgradnju puteva,to ima samo kod nas!
dusan1
Nema debeogradizacije Srbije bez infrastrukture ! U Srbiji još ima sela bez struje i asfaltnog puta , a o telefonima , vodovodu kanalizaciji i da ne pominjem .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.