Понедељак, 06.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСХРАНА

Треба бити опрезан с уносом угљених хидрата

Одређене болести попут дијабетеса и инсулинске резистенције ограничавају употребу угљених хидрата

Угљени хидрати су основни извор ћелијске енергије. Ако претерујемо у њиховом уносу, не стигнемо да их потрошимо па се негде у телу на посредан начин морају депоновати. То су оне масне наслаге које вам кваре фигуру. И не само то.

Угљени хидрати, пре свега прости шећери, у већој мери разлог су великог скока оболелих од дијабетеса и других хроничних болести. Уколико сте здрави, ово не значи да их сада морате избацити из исхране.

(Фото Пекселс)

Одређене болести попут дијабетеса, трудничког дијабетеса, инсулинске резистенције, свакако ограничавају употребу угљених хидрата. Постоји више програма исхране о којима сам и раније писала, а који предвиђају смањење укупног уноса угљених хидрата, од Аткинс плана, LCHF, кето дијете итд.

Када планирате одређени програм исхране, било би добро да (ако сте здрави) ипак не избегавате угљене хидрате у потпуности јер избацивање целе групе намирница не може бити добро на дуже стазе. Свака нагла промена, попут избацивања угљених хидрата, шокираће организам па можете осетити симптоме попут главобоље, вртоглавице, умора, малаксалости, исцрпљености. То је зато што организам тражи начин да надокнади мањак енергије из угљених хидрата користећи масти и протеине за енергију. Овај процес може имати негативне последице на бубреге и јетру.

(Фото Пиксабеј)

Коришћењем меса и масноћа биљног и животињског порекла уместо угљених хидрата повећавате ниво холестерола и триглицерида у организму.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

квовадис
Све неистина, ненаучна, овештала и неисторијска, пре свега штетна за оболеле људе. Па тек би их Аткинс и кето дијета дубље укопала. Основни УЗРОК дијабетеса типа 2 јесу засићене масноће. Где су? СВАКО уље, маст, храна животињског порекла, нарочито јаја, пуномасни сиреви, павлаке, сладоледи, колачи, масна меса и месне прерађевине. Избацити то и не комбиновати са леком: разноврсно свеже, кувано, на пари динстано поврће, воће житарице, мало орашастих плодова, јабуково сирће. СЗО има гомилу студија.
Beogradjanka
Ala se sad vi nalupetaste.Masnoće koje ste naveli nisu uzrok dijabetese,već povećanih triglicerida. Moj primer:neko sam ko i nije ljubitelj mesa,nekada prodje i mesec dana da tw namirbuce nema u mom jelovniku.Jaja ne volim,osim ako rp baš to zahteva.. Ali zato pite,testeninu,krompir,sireve,doduše i salate,razne čorbe baš volim i jedem.A dobila sam IR.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.