Петак, 29.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Фејсбук” ограничава политичке огласе уочи избора у Америци

(Фото Бета/АП)

САН ФРАНЦИСКО - Компанија „Фејсбук” саопштила је да неће прихватати нове политичке огласе у недељи уочи председничких избора у САД, 3. новембра, што је још један у низу потеза те компаније да смањи ризик од ширења дезинформација и мешања у изборе.

Највећа друштвена мрежа у свету наставиће да дозвољава кампањама и другима да објављују политичке огласе који су већ у систему, као и да промене колико новца желе да троше или публику којој су рекламе намењене, али ће блокирати измену садржаја или дизајна огласа, преноси Ројтерс.

Компанија је најавила да ће направити посебну ознаку за објаве кандидата или кампања који прогласе победу пре објављивања званичних резултата избора, наводи „Глас Америке”.

Извршни директор „Фејсбука” Марк Закерберг рекао је данас за Си-Би-Ес да ће се нова политика „када ступи на снагу дефинитивно односити на председника и да ће важити за све подједнако”.

У објави на ”Фејсбуку” у којој је најавио промене, Закерберг је навео да је забринут због јединствених изазова с којима се бирачи ове године суочавају због пандемије корона вируса, која је довела до повећаног гласања поштом.

„Такође бринем да би због дубоких подела у нашој земљи и потенцијалног објављивања резултата избора после више дана или чак недеља, могао да буде повећан ризик од грађанских немира широм земље”, поручио је Закерберг, преноси Танјуг.

Закерберг је претходно правдао своју одлуку да на „Фејсбуку” дозволи политичку расправу без ограничења, између осталог и преко огласа, који су изузети из програма за проверу чињеница са спољним партнерима, међу којима је и Ројтерс.

Портпарол „Фејсбука” рекао је за Ројтерс да нови политички огласи могу да се постављају после избора.

„Твитер” је прошле године забранио политичке огласе, док је „Гугл” ограничио начин на који они који креирају предизборне рекламе могу да их намењују одређеним бирачима.

„Фејсбук” је био мета оштрих критика, укључујући и запослених у тој компанији, зато што раније овог лета није оспоравао неколико запаљивих објава председника Доналда Трампа, међу којима је и једна у којој се изнете обмањујуће тврдње о гласању поштом.

Компанија је данас ставила нову ознаку на Трампову објаву, у којој се наводи да „гласање поштом има дугу историју поузданости у САД и да исто предвиђа за ову годину”.

Експерти такође упозоравају на лажне тврдње и теорије завере у све вероватнијем сценарију одложеног објављивања изборних резултата.

Трампов изборни штаб осудио је нове мере „Фејсбука”.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.