Тимски дух, енергија и стратешки приступ као кључ успеха
Од првог службеног доласка у Србију новог генералног директора компаније Делез Србија Јан-Вилема Докхејра деле тек два месеца. Како истиче у разговору за „Политику”, провео их је обилазећи продавнице, упознајући колеге, као и културу земље која му се већ у првим недељама изузетно допала.
„Мало је рећи да сам импресиониран снагом компаније и пројектима са којима сам до сада имао прилике да се упознам, али оно што је на мене оставило до сада најјачи утисак је енергија мојих колега. Од више хиљада колега које на касама са осмехом услужују купце, преко посвећених колега на одељењима пијаце, месаре, рибарнице, пекаре и деликатеса, до вредних људи који се у Дистрибутивном центру труде да савршено организују ланац снабдевања и дистрибуцију. Рад на даљину је показао колико је важно да радимо тимски, а колеге запослене у дирекцији у потпуности су одговориле на све изазове рада од куће. Maxi је већ две деценије део свакодневног живота грађана и поносан сам што ћу имати прилику да са још 13.000 колега пружим допринос јачању лидерске позиције и пружању још бољег искуства куповине. Верујем да је стратешки правац који једна компанија води важан, али без тимског рада и снаге људи нема ни успеха ни добрих резултата“, истакао је Докхејр.
Како видите будућност малопродаје и шта нам је показао период пандемије?
Сектор малопродаје је од огромне важности за економију сваке земље, а пандемија је показала колико је заправо битно обезбедити континуитет у пословању ове индустрије. И тада смо, као и данас, свесни одговорности, јер управо у наше продавнице грађани долазе како би обезбедили намирнице за домаћинство. У Србији током ванредних мера нисте могли да затекнете слике које су долазиле из светских престоница – полупразне рафове или недостатак производа. Кључ успеха у привреди у будућности ће се огледати у способности тима да се брзо прилагоди потребама модерног купца и да услугом, асортиманом и развијајући додатне канале продаје одговори на различите потребе потрошача. Једном речју, малопродавац будућности ће морати да ослушкује и унапред организује пословање тако да купац у сваком тренутку, чак и мењајући своје навике, остане веран једном бренду.
Колико ће Ваше искуство управљања дивизијом „To Go” у оквиру бренда Алберт Хејн утицати на развој иновативних дигиталних канала и у Србији?
Дигитализацију треба посматрати као додатни бенефит, али не и кључни циљ рада у малопродаји. На првом месту је важно да упознате свог купца. Сваки регион, град, па и кварт у оквиру једне општине могу имати купце различитих навика. И управо у томе лежи суштина и ту ћемо уложити нашу енергију и страст рада у малопродаји. Да упознамо сваког нашег купца. Технологија вам у томе, и тада, може помоћи да још боље одговорите на његове свакодневне, личне потребе. Maxi онлајн је последњих месеци постао омиљени супермаркет многих породица. Иако је чињеница да ће офлајн још дуго имати примат када говоримо о набавци хране, свесни смо да савремени, брзи и поуздани ланци снабдевања треба да буду комплементарни са информативним продајним системима. Баш тако смо и организовали овај канал продаје. Велики утисак на мене остављају колеге које раде у нашој онлајн продавници.
Какви су планови компаније Делез Србија у наредном периоду?
Ово је година у којој наш Maxi обележава двадесети рођендан. У том духу, већ средином следећег месеца, отварамо још један Maxi супермаркет, а подсетио бих вас да је за нама отварање Mega Maxi радње. Наставићемо са ширењем малопродајне мреже која ће бројати више од 500 продавница, а користећи драгоцено искуство отварања нових и реновирања постојећих продавница остајемо доследни лидерској стратегији локално, истовремено постајући одличан пример за све међународне ланце. Изузетно ми је важно да наше амбициозне планове разуме и са једнаком страшћу обавља свих 13.000 колега. Лично верујем да уколико људима приђете искрено и отворено, и омогућите им добар живот, и они ће свој посао обављати са једнаком страшћу и енергијом са којом и ви постављате стратегију.
Текстови објављени у Бизнис клубу имају промотивни садржај