Четвртак, 02.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Епидемија продужила уговор са „Бус плусом” до 31. децембра

(Фото Р. Крстинић)

Уговор за успостављање и обезбеђење функционисања система за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у Београду продужен је због епидемиолошке ситуације до 31. децембра,  односно до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом, саопштено је из Секретаријата за јавни превоз.

Како се наводи у саопштењу, корисници јавног линијског превоза настављају да користе превозну услугу под истим условима као и до сада, што значи да могу да користе досадашње персонализоване и неперсонализоване картице које могу, као и досад, допунити на малопродајним објектима и валидирати у возилима.

Тиме је практично разрешена дилема која је већ данима предмет разних полемика будући да је уговор са компанијом „Бус плус” истекао још 20. септембра, па су се грађани оправдано питали коме, заправо, плаћају превоз. Ипак, штуро саопштење Секретаријата за јавни превоз није дало одговоре на многа питања која се одавно већ постављају када је реч о наплати превоза.

Подсећања ради, бус плус систем је ступио на снагу 1. фебруара 2012. године. Закључен је са конзорцијумом на чијем челу је приватна фирма „Апекс”, мада је читава прича озваничена две године раније. У међувремену је потписано чак шест анекса, од којих последњи у септембру 2015. године. Према неким информацијама приватни партнер је уложио опрему и софтвер у вредности од око 12 милиона евра без ПДВ-а. Заузврат је добио право да месечно наплађује 8,53 одсто прихода од продатих карата.

Присетимо се, град је могао да раскине уговор, али и да плати „пенале” у износу од 5,6 милиона евра. Тиме би читав систем био откупљен, али до тога није дошло. Исто је могло да се учини и 2017.  и  2018. године и то за осетно мање пара. Прошле године је за откуп требало дати „само” милион евра. Зашто до тога није дошло, нема поузданих информација. Преовлађује теорија да није постојала алтернативна варијанта која би у потпуности заменила бус плус.

Такође, не може се са сигурношћу рећи ни шта ће се дешавати од почетка наредне године. Ипак, међу грађанима влада мишљење да је ово изузетна прилика да се читав систем наплате и контроле карата врати ономе коме је одувек пре овога и припадао ‒ Градском саобраћајном предузећу „Београд”. Тада би можда могли да се стекну услови и да се смање цене карата које су сада, имајући у виду стандард становништва, неприхватљиво високе. Са нижим ценама, највероватније би се и повећао проценат оних који плаћају превоз.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

sloba car
Slažem se sa građaninom. Da dodam da cena za celu godinu za penzionere, ispod 500 dinara je takođe minimalna, što se ne poveća ali ne mnogo, recimo za 100 dinara? Na stotine hiljada penzionera to ne bi osetili a bio bi dobar doprinos. Sve to deluje nedomaćinski.
Gradjanin
Sa ovom visokom cenom prevoza od 92 din.naplati se samo oko 20% od ukupno prevezenih putnika.Kada bi se cena voznje spustila na 50 din.i uz pojacanu kontrolu,siguran sam da bi se drasticno povecao procenat onih koji placaju,a sigurno preko 50% pa uz rigoroznu kontrolu mozda do 70%.Dovoljno je izracunati zaradu u jednom i drugom slucaju.Imamo primer Zagreba,gde su prepolovili cenu prevoza i vise nego duplirali naplatu,pa su u zbiru veca zarada od naplate od gubitka zbog smanjenja cene karte.
Sale
Da je cena pojedinacne karte i 10 dinara, ljudi i dalje ne bi placali prevoz, vec bi izmisljali druga opravdanja. Ne moze da me neko ubedi u pricu da nema 1.500 -2.900 dinara za mesecnu kartu, a da ima 500-1000 evra za mobilni telefon.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.