Епидемија продужила уговор са „Бус плусом” до 31. децембра
Уговор за успостављање и обезбеђење функционисања система за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у Београду продужен је због епидемиолошке ситуације до 31. децембра, односно до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом, саопштено је из Секретаријата за јавни превоз.
Како се наводи у саопштењу, корисници јавног линијског превоза настављају да користе превозну услугу под истим условима као и до сада, што значи да могу да користе досадашње персонализоване и неперсонализоване картице које могу, као и досад, допунити на малопродајним објектима и валидирати у возилима.
Тиме је практично разрешена дилема која је већ данима предмет разних полемика будући да је уговор са компанијом „Бус плус” истекао још 20. септембра, па су се грађани оправдано питали коме, заправо, плаћају превоз. Ипак, штуро саопштење Секретаријата за јавни превоз није дало одговоре на многа питања која се одавно већ постављају када је реч о наплати превоза.
Подсећања ради, бус плус систем је ступио на снагу 1. фебруара 2012. године. Закључен је са конзорцијумом на чијем челу је приватна фирма „Апекс”, мада је читава прича озваничена две године раније. У међувремену је потписано чак шест анекса, од којих последњи у септембру 2015. године. Према неким информацијама приватни партнер је уложио опрему и софтвер у вредности од око 12 милиона евра без ПДВ-а. Заузврат је добио право да месечно наплађује 8,53 одсто прихода од продатих карата.
Присетимо се, град је могао да раскине уговор, али и да плати „пенале” у износу од 5,6 милиона евра. Тиме би читав систем био откупљен, али до тога није дошло. Исто је могло да се учини и 2017. и 2018. године и то за осетно мање пара. Прошле године је за откуп требало дати „само” милион евра. Зашто до тога није дошло, нема поузданих информација. Преовлађује теорија да није постојала алтернативна варијанта која би у потпуности заменила бус плус.
Такође, не може се са сигурношћу рећи ни шта ће се дешавати од почетка наредне године. Ипак, међу грађанима влада мишљење да је ово изузетна прилика да се читав систем наплате и контроле карата врати ономе коме је одувек пре овога и припадао ‒ Градском саобраћајном предузећу „Београд”. Тада би можда могли да се стекну услови и да се смање цене карата које су сада, имајући у виду стандард становништва, неприхватљиво високе. Са нижим ценама, највероватније би се и повећао проценат оних који плаћају превоз.
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.