Петак, 20.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Да ли ће Шапчани ипак платити „бесплатан” превоз

Протестним вожњама предузеће „Дуга” тражи од града 30 милиона динара, иако градска управа истиче да је приватни партнер потписаним уговором преузео одговорност за трошкове пословања
Ауто­бу­си у кам­па­њи (Фо­то М. Ми­ју­шко­вић)

Шабац – Неколико дана уназад аутобуси предузећа „Дуга” из мачванског села Петловача, које је са досадашњом локалном влашћу склопило уговор са елементима концесије, трубе шабачким улицама, захтевајући да град овој фирми исплати дуг од преко 30 милиона динара. Градски и приградски линијски превоз на подручју Шапца од 1. јуна ове године функционише по принципу јавно-приватног партнерства, за које је одлазећи градоначелник Небојша Зеленовић јавно тврдио да неће оптеретити буџет града. Потестне вожње уследиле су после завршетка избора, пред само конституисање новог локалног парламента и промену власти.

Градски и приградски превоз, поред предузећа „Дуга”, које је добило ексклузивни уговор вредан 3,12 милијарди динара (око 27 милиона евра) за период од седам година, раније су обављала и предузећа „Мачва експрес” из Бадовинаца и „МиС – Мики турс” из Мајура, а новом организацијом обе фиме су остале без путника на досадашњим правцима. „Сви аутобуси иду на гас и нигде у Србији није такав случај. Имамо гориво које најмање загађује животну средину, што је био један од приоритета током избора приватног партнера. Нови превоз неће коштати ни динара град Шабац”, више пута је поновио Зеленовић у предизборној кампањи, током које су возила „Дуге” била облепљена његовом фотографијом.

„Са пресеком од 15. октобра, локална самоуправа дугује „Дуги” преко 30 милиона динара и предузеће више није у могућности да организује превоз на градским и приградским линијама, с обзиром на то да испоручилац гаса неће толерисати наша дуговања према њему. Значи, сваког дана се може десити да не добијемо испоруку гаса, а то значи да ће грађани Шапца, наши драги путници остати без превоза. И то без наше кривице”, истиче директор предузећа из Петловаче Драгомир Мисојчић.

На протест превозника, градска управа у Шапцу реаговала је саопштењем у којем се истиче да је приватни партнер потписаним уговором преузео одговорност за трошкове пословања, и да се средства за обављање делатности линијског превоза обезбеђују из прихода од продаје месечних карата у спољној продајној мрежи и продаје појединачних карата у возилима, као и да је захтевани износ концесионе накнаде приход нула динара.

– Не постоји уговорна обавеза града да предузећу „Дуга” врши било какву финансијску уплату за обављање превоза путника на територији града – истиче се у саопштењу градске управе.

Међутим, на основу захтевa за субвенционисање, који је приватни партнер поднео 15. јула, само месец и по дана од званичног почетка новог система превоза, а услед, како је наведено, „лошег пословања изазваног пандемијом вируса корона”, Градско веће у Шапцу је 27. августа наложило градској управи да изврши потребне анализе и сачини анекс уговора. Због, како је наведено, више силе, веће је потом одобрило исплату превознику једнократне помоћи из буџета од 22,3 милиона динара и 2. октобра затражило сазивање старог сазива Скупштине града како би анекс уговора био усвојен.

Седница, наравно, није могла бити одржана, јер је мандат старом сазиву истекао још почетком маја, а због учесталог понављања локалних избора састав новог још није био познат.

Читава процедура избора приватног партнера била је у знаку многих контроверзи. Јавни позив два пута је расписиван: 24. јула прошле године са роком за подношење понуда до 17. септембра и 27. децембра са роком до 8. јануара ове године. После поновљеног позива, на конкурс је стигла само једна пријава – предузећа „Дуга”. Међутим, већ 10. јануара поступак је обустављен, јер је поднета пријава оцењена као неприхватљива.

Предузеће, између осталог, том приликом није било доставило потврде надлежних органа о неосуђиваности, нити доказ да располаже са најмање 32 радно ангажована лица, већ само изјаву за 16 запослених. Недостајале су, такође, и оверене изјаве о довољном и технички исправном капацитету – уместо 61 аутобусa били су поднети подаци за 15, као и неопходне банкарске гаранције.

Као приватни партнер граду у послу вредном преко три милијарде динара „Дуга” је потом изабрана без новог јавног позива за подношење понуда.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

jogurt
U Sapcu su unistili legendardni 7. Juli da bi mogli 20 godina ovakve mahinacije da obavljaju - i to se svima smucilo
Mirjana
Ugovor je zakljucen 18.02. 2020. -god, te je navod novinara da je prevoz u ovom obliku poceo sa funkcionisanjem u junu samo jedan od pogresnih
Jovan Aleksic
Jedini komentar na ovaj jako informativan i koristan članak može da bude - u Šapcu su pale sve maske.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.