Нови успех „Беоавие”
У недељи када Машински факултет обележава 72 године постојања, студенти окупљени у тиму „Беоавиа” постигли су још један велики успех у низу. Њихов пројетакт ВТОЛ летелице под називом „оса” (wasp) освојио је треће место на управо завршеном међународном такмичењу „New Flying Competition 2020”.
„Беоавиа” је млад студентски тим основан у априлу 2018. године на иницијативу групе студената са Катедре за ваздухопловство Машинског факултета у Београду. Тим се бави дизајнирањем, пројектовањем и производњом беспилотних летелица, а били су једини представници из Србије и Универзитета у Београду на престижним међународним студентским такмичењима у области ваздухопловства.
На „New Flying Competition 2020”, одржаном под покровитељством „Ербаса”, „Беоавиа” је на најбољи начин представљала нашу земљу освојивши високо треће место у конкуренцији седам универзитетских тимова (из Немачке, Финске, Мексика и далеке Кине), који су се квалификовали у финале такмичења, од укупно пријављених 50 тимова из целог света.
Због пандемије ковид 19, такмчење је, по први пут, одржано у онлајн окружењу. Тимови нису путовали у Хамбург, већ су своје пројекте путем видео-стрима представили са спротских аеродрома на територији држава из којих долазе. „Беоавиа”, са аеродрома „Раван”, недалеко од Чачка.
Летелица „оса” је пројектована да користи предности вертикалног полетања и слетања, а затим да пређе у хоризонтални лет. Развој авиона са овим карактеристикама је тренд у светској авиоиндустрији. Њихова предност је у томе што им за полетање нису потребне велике полетно-слетне стазе, а у лету користе све предности летелица с класичном конфигруацијом. Ту се првенствено мисли на брзину лета, долет и ефикасност летелице.
На самом такмичењу летелица је морала да испуни низ захтевних маневара – да понесе терет одређене масе и димензија, притом да полети вертикално до висине од 10 метара, а затим да настави хоризонталан лет као авион класичне конфигурације. Током лета био је обавезан и лупниг, што представља велико оптерећење за авион. На крају задатака летелица је морала вертикално да слети на место одакле је полетела, у чему је наш тим и успео.
Поред инжењерских изазова, ово такмичење је пред наше младе стручњаке ставило још један битан изазов – питање финансија, без којег не би могли да реализују пројекат. Пандемија ковида 19 је додатно отежала решавање овог изазова. Захваљујући подршци господина Драгана Павловића, наши млади инжењери су успели да прикупе потребна средства и израде летелицу.
Успех „Беоавие” на најбољи начин говори о томе зашто је Машински факултет у Београду једна од најбољих образовно-научних институција и зашто су инжењери које одшколује тражени у земљи и шире.
Проф. др Радивоје Митровић,
декан Машинског факултета
Универзитета у Београду
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.