Уторак, 28.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Потонуо брод „Тител” са глином

Самоходни теретни брод за само неколико минута потопила вода у базену Луке Београд јуче око шест часова
Лука Београд (Фото: Н. Марјановић), Место где је брод нестао у води (Фото: Удружење професионалних лађара Србије)

Самоходни теретњак „Тител” натоварен глином потонуо је јуче око шест часова у базену Луке Београд на утоварном месту број два. Брод који је за само неколико минута нестао у води успела су да напусте два неповређена члана посаде, потврдили су јуче за наш лист у Удружењу професионалних лађара Србије (УПЛС).

Шта је узрок тако муњевитог потонућа јуче ни незванично није могло да се чује, тако да су све очи сада усмерене у истрагу. У УПЛС-у тврде да до 14 часова није било обезбеђено место хаварије нити су постављене баријере које би требало да спрече ширење изливене нафте и њених деривата из брода по базену и Дунаву. У Луци Београд, инспекцијама безбедности пловидбе и за заштиту животне средине и Лучкој капетанији Београд нису одговарали на наше позиве.

– Брод са товаром требало је да плови за Бугарску. Његова носивост је 1.050 тона, а утовар глине био је 1.010 тона. Колеге су чак покушале да испразне воду из „Титела”, али нису успеле. И они су запањени брзином којом се одиграла ова хаварија – истиче капетан Миливоје Шујдовић из УПЛС-а и додаје да је та самохотка некада припадала „Бродарству” Зрењанин и да је направљена у Мађарској.

Њега, како каже, нажалост више не изненађују овакве хаварије јер је само у последње две године потонуло осам бродова на територији Србије. У последња два месеца, додаје, била су чак три пловидбена инцидента – судара са огромном материјалном штетом. По броју потонућа и пловидбених незгода први смо у Европи и међу водећим земљама на свету.

– Док бродарска предузећа нису била приватизована, знао се ред. Сваки брод регистрован за одређену носивост тог стандарда се морао придржавати и није било пропуста када је реч о такозваном техничком прегледу ових пловила. Са новим власницима стигла су и нова неозбиљна правила. Повећавају ниво уроњења бродова, тако добијају већи газ односно носивост да би остварили већи профит. Уместо да, на пример, пројектована носивост буде 900 тона, они је увећају и по неколико десетина тона. Озбиљне контроле изостају. То се у Европи не дешава – истиче Шујдовић.

Да је ситуација забрињавајућа, подсећа овај капетан, сведочи и чињеница да ниједан потонули објекат није извађен нити адекватно обележен.

– Државни органи задужени за безбедност пловидбе једноставно не могу да реше проблеме на адекватан начин – изричит је Шујдовић.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Minja
Da čujemo ko su vlasnici brodova koji su potonuli. Pođite ot Titela. Ko je odgovoran za ove stvari. kako kaže kapetan, zastršujuće je što se to ni ne obeležava na adekvatan način pa se opasnost od sličih havarija samo povećava. Nesposobna i korumpirana vlast prodaje neposobnim i korumpiranim vlasnicima sve što vredi u ovoj zemlji, a na štetu svih nas.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Какве везе има ко је власник? Имамо ли речну полицију, некакав "речни саобраћајни инспекторат"? Ко издаје дозволе за пловидбу? Ја кола не могу да региструје ако има нека мала фалинка, а брод потоне као котарица! Уосталом, по хитрости обезбеђења места несреће и бриге о спречавању ширења нафтне мрље, све ми је јасно...
Mrgud
Iznenadjujuce?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.