Среда, 20.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИЗГРАДЊА АУТОБУСКЕ СТАНИЦЕ У БЛОКУ 42

Половина полазака биће пресељена до краја године

У нарeдне две недеље град ће са БАС-ом потписати уговор за изнајмљивање анекса у Блоку 42 који ће послужити као привремена станична зграда. – Очекује се да од априла са нове станице полази 80 одсто аутобуса
(Фотографије З. Анастасијевић)

Путницима који редовно користе аутобусе са Београдске аутобуске станице крајем ове године од срца би требало пожелети само једно: „Нек вам је бог у помоћи.” Јер од тада у граду ће функционисати два БАС-а – онај стари у Савском амфитеатру и делимично изграђени нови у Блоку 42. Град је све озбиљнији у намери да на нови БАС, у сарадњи са овим предузећем, до краја године пресели 50 одсто полазака са постојеће аутобуске станице у Савском амфитеатру. А то је, ако се присетимо не тако давног делимичног пребацивања путничких возова са Главне железничке на Прокоп, за путнике конфузија у најави.

На седници Скупштине града 30. новембра очекује се усвајање измена ПДР-а за Блок 42 да би се стекли услови за изградњу веће станичне зграде од првобитно планиране

За сада није јасно како ће у пракси изгледати делимична селидба аутобуског међуградског саобраћаја из Савског амфитеатра у Блок 42. У граду нису прецизирали да ли је већ направљен и какав је план за селидбу полазака, односно који ће аутобуси и даље ићи са старог БАС-у, а који са новог. То појашњење изостало је и из БАС-а јер јуче нико од челника ове компаније није одговарао на наше позиве. Отклањање свих недоумица о делимичном пребацивању полазака са старе на нову станицу тренутно је за путнике најбитније питање и због тога што би оно, ако се обистине најаве заменика градоначелника, требало да уследи за свега неколико седмица.

– Очекујемо да до краја године 50 одсто саобраћаја са садашње аутобуске станице буде пребачено у Нови Београда, а план је да до априла 2021. године 80 одсто полазака и одлазака буде из Блока 42. У наредне две недеље град ће са БАС-ом потписати уговор према којем ћемо му изнајмити анекс у Блоку 42 који ће послужити као станична зграда док нова, велика, не буде завршена. До априла би требало да буду окончани груби грађевински радови на новој станичној згради, а да онда цео комплекс новог БАС-а буде готов до краја 2021. Анекс, који ће послужити као привремена станична зграда, потпуно је завршен и опремљен. Корона јесте успорила радове, али отклоњене су све препреке да БАС настави са градњом – наводи за наш лист Горан Весић, заменик градоначелника.

Неке препреке ипак нису уклоњене, а реч је о измени плана детаљне регулације од којег зависи градња станичне зграде веће површине него што је првобитно била планирана. Марко Стојчић, главни градски урбаниста, каже за „Политику” да би измене тог планског документа требало да буду усвојене на седници Скупштине града која је предвиђена за 30. новембар.

Најаве оптимистичније од динамике радова

Да су се обистиниле визије и жеље Синише Малог из лета 2017, када је још био градоначелник, са новог БАС-а аутобуси би већ увелико ишли. Јер он је тада најавио да ће нова станица бити готова у току 2019. Отада до данас и остали бивши и актуелни челници града помпезно су најављивали захуктавање радова у Блоку 42 и скоро отварање новог БАС-а, али све је то архивирано. Истовремено, у самом БАС-у били су опрезнији са изјавама и понављали да нова станица неће бити отворена док не буде потпуно завршена и функционална. Те њихове речи тек од пре неколико месеци нису више биле тако изричите. Челници БАС-а и даље стоје при томе да станица свакако неће бити комплетно завршена пре краја 2021, али да може и раније да буде пуштена у рад „ако град пре тога уреди инфраструктуру неопходну за функционисање комплекса”.

Чини се ипак да је на делимичну промену раније изричитог става челника БАС-а пре свега утицала динамика ширења „Београда на води”. Он је био и један од главних разлога да се у Прокоп пребаци сав путнички саобраћај са Главне, иако нова железничка до дана данашњег није изграђена.Приступне везе се убрзано завршавају

Да би Блок 42 и његова околина после отварања новог БАС-а могли саобраћајно ваљано да дишу, било је неопходно и проширивање и сређивање улица око нове станице. Како подсећају у Дирекцији за грађевинско земљиште, уговор је закључен са „РАС инжењерингом” који је уведен у посао почетком јуна. Вредност уговорених радова је 269.000.000 динара нето, а рок за извођење је 270 дана. Али, како кажу у Дирекцији, извођач радове изводи брже од уговорене динамике па се завршетак посла може очекивати око Нове године.

– До сада су у Улици Марка Христића завршени сви пројектом предвиђени радови. Преостало је да се изради завршни слој асфалта од Улице Јурија Гагарина до улаза у комплекс БАС-а, као и спајање атмосферске канализације са постојећом мрежом у Улици Ђорђа Станојевића. У Јурија Гагарина, на делу од Антифашистичке борбе до Марка Христића, завршено је постављање свих инсталација, а преостало је да се уради завршни слој асфалта на све четири коловозне траке. На делу од Унутрашњег магистралног полупрстена до Антифашистичке борбе завршено је постављање кишне и фекалне канализације и у току је израда проширења коловоза – прецизирају у Дирекцији.
У Антифашистичке борбе, како додају, урађена је комплетна хидротехничка инфраструктура у делу испред аутобуске станице и завршено је проширивање коловозне конструкције. На страни саобраћајнице до Отвореног тржног центра у току је проширивање коловоза за још једну траку, после чега ће бити урађен завршни слој асфалта на свим тракама.
– Бициклистичке стазе предвиђене су између две раскрснице у Јурија Гагарина, као и у улицама Антифашистичке борбе и Марка Христића. По завршетку радова, у све три улице биће укупно око 150 стабала различитог дрвећа, 1.250 квадратних метара травњака и око 7.000 комада зимзеленог шибља и сезонског цвећа – кажу у Дирекцији.

Коментари12
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mihailo Vuković
Nema šanse ni ovo da se ostvari. Ne postoje ni natstrešnice ni asfalt. I nemoguće je tolike autobuse pustiti na Gazelu onom jednom trakom. Još je veći problem što je odloženo spajanje Novog Beograda sa obilaznicom.
mali Građanin
Dobro je niste preselili u Šimanovce. Sve metropole sveta imaju autobusku stanicu blizu centra. Ovo je neodgovorno prema svim ljudima.
Aranđel
Teško je nabrojati sve probijene rokove za potpuno ili delimično dovršenje nove autobuske stanice. Pravdanje procedurom oko usvajanja izmenjenog Plana Detaljne Regulacije je posprdno, kada se vidi kako se mnoštvo objekata nadzidava i naknadno prilagođavaju planovi. I kako se na takvim objektima radovi izvode bez zastoja u dve smene. Znači da narod nema prioritet.
Mihailo Krunić
Ja koliko gledam na grad Dubai, i Beograd pored Save, osjećam kao da sam u Dubaiu, samo je razlika u ljudima koji tamo šetaju, i drugčije su modno obučeni.
M.S.
BAS na odlicnom mestu,dostupan beogradjanima,ne izmestajte ga dok ne napravite drugu potpuno funkcionalnu stanicu!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.