Недеља, 14.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Већи опрез путника и одмах мање гужви у превозу

На једном од највећих чворишта јавног превоза у граду, окретници Зелени венац, где су уобичајено огромне гужве и на стајалиштима и у возилима, нешто после 16 часова на линијама 15, 52, 53, 75, 84, 704, 706... попуњеност је била углавном испод половине капацитета
(Фото Д. Алексић)

Први дан примене неколико нових мера и препорука у јавном градском превозу донео је неколико закључака и открића. Тако су јуче Београђани открили да, када се каже половична попуњеност возила, за соло аутобусе то значи 50 путника, а за зглобне 80. То, у преводу, указује да зглобна возила, иако можда тако делују голим оком, нису двоструко већа од соло. Јер, управо ове цифре (50 за соло и 80 за такозвани зглоб) препоруке су о оптималном броју путника које од јуче стоје на предњим вратима аутобуса. Сличне препоруке окачене су и на улазима у тролејбусе и трамваје.

Ипак, знатно важнији и упечатљивији закључак првог дана нових мера у превозу је да је огромна већина Београђана као путници, нарочито у овим епидемиолошким околностима, одговорна и за пример многима другима.

Јер да се не заваравамо, слика која се на појединим највећим и најпрометнијим станицама и окретницама у граду јуче могла видети у шпицевима и новоуведеном продуженом шпицу од 17 до 20 часова, у коме је, како тврде надлежни, додатних 236 возила, није била резултат брзопотезног ефекта нових мера, већ искључиво резултат одговорности грађана. Гужви у превозу у последњем сату редовног шпица и у продуженом шпицу готово да уопште није било.

Наши репортери су на више тачака на случајном узорку посматрали стајалишта и линије градског превоза и свуда сцене као пресликане – без гужви, готово сви са маскама, пристојан размак између људи.

На једном од највећих чворишта јавног превоза у граду, окретници Зелени венац, где су уобичајено огромне гужве и на стајалиштима и у возилима, нешто после 16 часова на линијама 15, 52, 53, 75, 84, 704, 706... попуњеност је била углавном испод половине капацитета, сви путници под маскама, а и на стајалиштима слична слика.

И недалеко одатле, на тролејбуској станици на Теразијама готово идентична прича. И у возилима сви са маскама и свуда довољно места и простора. Нешто даље, на уобичајено прометној станици на Тргу Николе Пашића прекопута Скупштине Србије – опет иста слика и у возилима и на стајалишту.

Решили смо да између 16.30 и 17.30 сати наставимо патролу са случајним узорком возила и станица па смо се упутили дуж саобраћајно, али када је реч и о јавном превозу, врло прометног Булевара краља Александра. Шпартали су њиме трамваји 6, 7 и 14, аутобуси 20, 25, 26, 46, 79, 309... Али опет, ни на стајалиштима ни у возилима, било да је реч о зглобним или соло, гужви није било. Свуда маске и довољно простора. Све ово јуче је важило и за линије 28 и 40.

За крајњи закључак не треба много мудрости. Сви који деоницу од куће до посла, школе, пијаце или факултета и назад могу да пређу релативно брзо пешака или бициклом, већ су дигли руке од јавног превоза и одлучили се да се ослоне на своје ноге или бициклистичке точкове. Међу онима који су раније користили превоз није мали број ни грађана који у овим околностима не морају по сваку цену до посла, већ раде и од куће. И када се све то сабере јасно је зашто нема тренутно гужве у превозу.

А док је опреза Београђана који морају превоз да користе, има наде да ће слика у превозу бити као јучерашња.

За то време надлежни би требало да искористе овај луфт и да добро осмисле како дугорочно да реше хронични вишегодишњи проблем гужви у јутарњем и поподневном шпицу. Јер, оне нису нестале, него су само привремено утихнуле због нешто мање путника. А када се живот колико-толико буде вратио у нормалу, једино решење у шпицевима биће више возила на улицама и боља организација линија.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

sss sss
Evo ja danas otisao kolima na posao i pauk odneo auto sa regularnog parking mesta, toliko!
srna
Браво Београђани. Па после нека само кажу народ је крив, не придржава се мера. Надам се да ће овај текст прочитати и надлежни за корону и они који то нису, али знају да смо ми криви.
aleksa
Pa bez obzira šta pojedini iz države pričali, 90% ljudi se od starta ponaša odgovorno (u skladu sa aktuelnim saznanjima) i racionalno. Ko je razuman, on je još u aprilu prestao da ide na masovne događaje, poveo računa o higijeni i pratio situaciju. Problem pravi onih preostalih 10% koje mahom čine vlasnici klubova i splavova i oni koji ih posećuju. I onda brojke skoče a vlast se brže oblje okomi na običan narod i njega krivi za sve umesto da jasno i glasno kaže ko su glavni kočničari i štetočine

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.