Недеља, 03.07.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Радови српских и француских стрип-уметника на Нова фестивалу

Рад Бориса Станића... Рад Миреј Њангоно Ебен

Радови ужег круга кандидата и кандидаткиња са конкурса за први програм Укрштених резиденција у области стрипа између Француске и Србије биће изложени на Нова фестивалу од данас до 12. децембра у Галерији Милорада Бате Михаиловића у Панчеву. Јавност ће моћи да се упозна с пројектима шесторо финалиста конкурса, а уз стрипове одабраних резиденткиња Ализе де Пен и Драгане Радановић, биће изложени радови две француске кандидаткиње Моран Мазар и Миреј Њангоно Ебен, као и кандидата из Србије – Бориса Станића и Иве Атоски.

Стрип-аутор Саша Ракезић, један од селектора програма Нова Фестивала, о овом сегменту изложбе је рекао: „Српски и француски аутори који су конкурисали за гостовање у ове две земље веома су особени у свом изразу, али и међусобно различити, што говори у прилог тези да постоји солидна продукција млађе генерације стрип-аутора у обе земље. То су ствараоци који заслужују да буду подржани у својим срединама, али и на интернационалној сцени”.

Рад Миреј Њангоно Ебен под називом „Повратак речи” прати Аишу и Веви, тинејџере из осмог разреда који се суочавају са губитком пријатеља и љубавника Сола. Стрип тематизује искуство које их је изменило на веома дубок начин, док бол не успевају да објасне и поделе са средином која их окружује. Ствари почињу да се поправљају уз терапије и породице које их воле, као и пријатеље који су прилагодљивији него што су оне мислиле. Кад Аиша и Веви одрасту и сусретну се, враћају се овој драми и евоцирају губитак.

Пројекат „Ја пацов” Бориса Станића је ауторски стрип од око 200 страница. Протагонисти су антропоморфни пацови, више не тако млади, заглављени у транзицији из социјализма у нови, капиталистички поредак. Не сналазе се на тржишту рада, социјални животи су им испразни, немају стабилне везе ни редовна примања, живе као паразити на грбачи родитеља и као да се уљуљкују у то стање апатије и инерције. Главни јунак живи бесциљан живот, али и тражи начин да се изрази и да преузме одговорност за свој живот.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Корто Малтезе
Дивно. Потребно је имати много више изложби и активности у вези стрипа као уметности и као једног од основних елемената субкултуре која је обликавала другу половину 20. века. Стрип као медиј није довољно признат, а у колоквијалној комуникацији му се често даје пежоративна оцена и инсистира на његовој ефемерности што је у самој основи погрешно.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.