Тролејбуска мрежа у Немањиној готова у току месеца
Половином децембра и званично би требало да буде завршена тролејбуска контактна мрежа од Кнеза Милоша, преко Немањине до Славије, потврдили су за наш лист у Дирекцији за грађевинско земљиште. Мрежа се, додају у Дирекцији, уређује у Немањиној улици у оба смера, а тиме ће се остварити веза између постојећих контактних мрежа и омогућити техничка веза за потребе измештања саобраћаја због будућих инфраструктурних радова или других потреба. У пракси би ово требало да значи да уколико се буду изводили неки радови у делу Кнеза Милоша, Краља Милана или на Славији, троле ће моћи да се преусмере кроз Немањину, па неће као до сада морати да буду мењане аутобусима.
– До сада су постављени стубови и подигнута контактна мрежа на једној страни Немањине, а у току су радови на другој страни улице. Радови се изводе и ноћу да би се што мање ометао саобраћај – кажу у Дирекцији и подсећају да те радове изводи „Енергокоп”. Он је на прошлогодишњем тендеру вредном 83,2 милиона динара нето добио задатак да уради и напојни кабл дужине око четири километра, потребан за снабдевање исправљачке станице у Цвијићевој улици.
– За трећи део радова из овог уговора, на постављању контактне мреже у Гундулићевој улици, престала је потреба, а уговор је умањен за одговарајућу вредност – истичу у Дирекцији.
А градња тролејбуске мреже на Гундулићевом венцу и делу палилулских и дорћолских улица, која је почела прошле јесени, права је теленовела коју је режирао неспоразум надлежних у граду и житеља Дорћола, који су у више наврата организовали протесте због овога. Радови се прошле јесени нису поштено ни захуктали, а брзопотезно су привремено прекинути пошто је део Дорћолаца, незадовољан пројектом нове тролејбуске мреже, изашао на улице. Убрзо су организовани разговори са градским челницима на којима је постигнут договор да ова мрежа заобиђе део Гундулићевог венца, а да се измене и други делови пројекта где год је то могуће. Радови су настављени. Али таман када се чинило да је заједнички језик пронађен, пролетос, у доба док је важио полицијски час, Дорћолце је поново узнемирило мајсторисање на новој тролејбуској мрежи – овога пута због, како су истицали, радова који су се спроводили на углу Добрачине и Гундулићевог венца и у Жоржа Клемансоа. За Дорћолце, које је подржао и тадашњи председник општине Марко Бастаћ, ти су радови били нелегални јер, како су оценили, изводили су се у доба када је грађанима забрањено да излазе напоље и протестују, а жалба је била и да се не поштују ранији договори о промени дела трасе. У граду су тада ипак наводили супротно, да се поштује договорено и да радници имају дозволу да раде у току полицијског часа. Све ове перипетије и недовољно разумевања на релацији град – Дорћолци довели су до пролонгирања завршетка радова на тролејбуској мрежи на Дорћолу којима се и даље крај не назире. Како за наш лист подсећају у Дирекцији, пројекат тролејбуске контактне мреже у функцији терминуса у Дунавској улици обухвата изградњу нове исправљачке станице на углу Цвијићеве улице и Улице Драже Павловића и изградњу око два километра контактне мреже трасом улица Цвијићева, Венизелосова, Жоржа Клемансоа и Дунавска.
– Извођач радова је АТМ БГ, који је уведен у посао у октобру 2019, а вредност уговорених радова је 346 милиона динара нето. До сада су завршени изградња и опремање исправљачке станице, као и изградња контактне мреже дуж Цвијићеве, Венизелосове и Дунавске улице. Преостало је да се поставе стубови и подигне контактна мрежа дуж Жоржа Клемансоа, што ће се спровести када се за то стекну услови – кажу у Дирекцији, али не наводе који услови треба тачно да се стекну. По свему судећи, то је измена дела пројекта којим грађани и даље нису задовољни.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.