Уторак, 30.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нови рок за нови БАС – крај следеће године

Тек пре неколико дана усвојене су измене Плана детаљне регулације за Блок 42. – Ове измене биле су неопходне да би се у овом блоку градила знатно већа станична зграда од првобитно предвиђене
Градилиште будуће станице која ће имати 42 одлазна перона, 20 долазних и 18 за туристичке аутобусе (Фото: Беоинфо)

Коначно су надлежни, чини се, почели да дају мало реалнија обећања када је реч о великим градским пројектима – конкретно о новој Београдској аутобуској станици у Блоку 42. Јер, јуче је завршетак новог БАС-а први пут од покретања те приче напокон реално најављен – за крај 2021. Први пут је најава реална јер све оне које су даване у претходне три и по године биле су далеко од тога. Сетимо се само када је бивши градоначелник Синиша Мали у лето 2017. нови БАС предвиђао за лето 2019, а његови сарадници и наследници у Градској управи завршен нови БАС као готову ствар најављивали су за други део 2019, па за 2020. Готово све време у БАС-у су ћутали на тему рокова, а надлежне у граду сваке недеље демантовала је слика са градилишта нове станице у Блоку 42. Последња, недавна најава нереално амбициозних градских отаца била је да ће половина полазака са старог БАС-а на нови бити пребачена до краја ове године. У БАС-у ни то нису претерано коментарисали, осим уз ограду да је то могуће уколико град обезбеди основне инфраструктурне услове и квалитетне приступне везе у Блоку 42.

Јуче је градилиште нове станице посетио заменик градоначелника Горан Весић који је коначно видео да на БАС-у у Блоку 42 има још доста посла.
– До краја следеће године Београд ће добити праву аутобуску станицу какву и треба да има. Рађена је према пројекту архитекте Лојанице, победничком раду на конкурсу града. Нова станица биће интегрисана са железничком станицом Нови Београд. Имаће 42 одлазна перона, 20 долазних, као и 18 за туристичке аутобусе, који ће први пут полазити са једног места, а не са различитих делова града. Такође, имаће и станичну зграду на 25.000 квадратних метара са свим садржајима неопходним путницима као што су банка, пошта, ресторани, кафићи... Гаража ће бројати више од 200 паркинг места плус још око 50 на земљи, као и велику такси станицу – навео је Весић.
Посебно је значајно то што ће се стари део града, нарочито Булевар војводе Мишића, растеретити, оценио је он.

– Предност је и то што је новој локацији ближи ауто-пут па ће се са ње лакше долазити и одлазити. Нова аутобуска станица гради се кроз јавно приватно партнерство са БАС-ом. Део простора биће одвојен за Центар за управљање саобраћајем града Београда. На једном месту ту ће, дакле, бити комплетна контрола саобраћаја, како то имају водећи светски градови – казао је Весић и најавио, не прецизиравши тачно када, да ће по ободима града бити изграђено и неколико мањих станица.

Деценијама најављивано исељење аутобуског чворишта из Савског амфитеатра убрзало је ширење пројекта „Београд на води” због кога је у лето 2018. закатанчена Главна железничка станица, иако њена наследница, станица Прокоп, до дана данашњег није завршена – нема станичну зграду, нема ни све приступне везе, као ни добру саобраћајну везу са остатком града. Да су се надлежни по сваку цену држали ранијих најава, да ће преселити део полазака са старог БАС-а на нови, то би после мука са Прокопом путницима који се ослањају на јавни међуградски саобраћај додатно закомпликовало живот. Јер, као и на Прокопу, ни у Блоку 42 још нису у потпуности сређене све приступне везе ка новој станици, а нова станична зграда такође тек треба да се гради. Тек пре неколико дана усвојене су измене Плана детаљне регулације за Блок 42. Ове измене биле су неопходне да би се у овом блоку градила знатно већа станична зграда од првобитно предвиђене.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Milivoje PU Kraljevo
Jel zna neko da li su PVO sistemi Thor-M1 (SA-15 valjda), u gabaritima za železnicu Beograd - Budimpešta?
ЦЕО в наиву
"Нова аутобуска станица гради се кроз јавно приватно партнерство са БАС-ом." Ето, сазнасмо на мала врата да је и БАС ушао у групацију приватних "партнера", ваљда кроз власништво већинског пакета акција од стране Акцијског фонда, ПИО фонда и запослених?! Или, можда, приватни партнер у овом случају нека новооснована приватна компанија, регистрована на неком острву, али не на Дунаву, него "мало" даље?
geras
nadam se da ovi "popravljači" beograda neće još dugo pa da tako ni ova stanica nikada neće biti završena. svaki veći glavni grad i u okruženju i širom evrpop u centru ima glavnu železničku i autobusku stanicu, jedino ovde kompletni stručnjaci vođeni velikim vizionarom rade suprotno . valjda motivisani željom da zaborave mesto gde ih je istovario voz kada su prvi put kročili u veliki grad . mnogo toga su upropastili, ali mnogo toga će morati i moći da se popravlja .
Боро
И како ћу ја из унутрашњости да се докопам града од те аутобуске станице? Таксијем? 1000 динара....Аутобусом? Којим? Немам појма? Да ствари из аутобуса носим са собом у други аутобус? Путоваће ко има пара за такси, или да га чека неко ко има времена и кола за чекање.
Srba
Pre si morao Balkanskom uzbrdo.Sad je sve ravno... Samo sto je desetak kilometera dalje.
Gradjanin ovdasnji
Po mom predvidjanju, BAS se mozda zavrsi 2023-ce a zasigurno 2025-te.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.