Понедељак, 29.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
РАДОВИ У ЦАРА ДУШАНА

Трамваји ће можда протутњати до краја године

Да би се то десило, мајстори у наредне две, три недеље морају да заврше коловоз од Краља Петра до Тадеуша Кошћушка где се тренутно наноси туцаник. – Комплетирање тротоара по свему судећи претећи ће у 2021.
(Фото Д. Алексић)

Трамваји 2, 5 и 10 коначно ће можда, после више од годину и по дана одсуствовања са градских улица, до краја децембра поново проћи Улицом цара Душана и остатком своје трасе. Да би се то заиста и догодило, пре тога комплетно мора да буде завршен коловоз у Цара Душана, од Краља Петра до Тадеуша Кошћушка. На тој деоници, која се последња и обнавља на потезу од Рузвелтове до тврђаве, коначно има доста мајстора. Не може се баш рећи да врви од радника.

Али, да их је знатно више него уназад годину и по, док су се обнављале претходне деонице, јесте свакако. И управо су концентрисани на завршетак коловозног дела од Краља Петра до Тадеуша Кошћушка. А на том делу саобраћајнице на готово целом потезу коначно су преко земље нанети песак и туцаник, преко којих би ускоро требало да крене постављање првог, а онда и финалног слоја асфалта. Највише се одмакло на потезу од Краља Петра до Цара Уроша где је подлога за постављање асфалта скоро потпунo завршена. Надаље је шаролика ситуација, али ипак на више тачака увелико су постављени пешчана подлога и туцаник.

Готово целом дужином од Краља Петра до Зоо-врта обострано су уграђени и ивичњаци који коловоз деле од паркинг места и тротоара, а добрим делом постављене су и подлоге за трамвајске шине, углавном на парној страни улице, као и саме шине.

Шине се на последњој деоници која се обнавља назиру, али тротоари и паркинг места нису ни у најави. Стари тротоар од Краља Петра до Тадеуша Кошћушка углавном је уклоњен, али постављање гранитних плоча још није почело. То не треба да чуди из два разлога. Први је то што свако, ко год мало да прати градске реконструкције, зна да се у току обнова улица тротоари из необјашњивих разлога не раде упоредо са коловозом, већ се остављају за крај. Тако је било у Краљице Марије, 27. марта, Џорџа Вашингтона, Рузвелтовој, Карађорђевој...

Осим тога, тешко је очекивати да ће мајстори прионути на уређење тротоара и паркинг места на последњој деоници Цара Душана, када они нису комплетирани ни дуж потеза који је увелико пуштен у саобраћај – од Прве београдске гимназије до Краља Петра. Истини за вољу, плочници на том потезу обострано су добрим делом завршени, али тротоари још нису уклопљени уз темеље и степеништа околних зграда, нису свуда постављене коцке око стабла дрвећа, а најкритичније су раскрснице где фале метри нове гранитне подлоге. Највеће недовршено парче новог тротоара је на парној страни улице између Капетан Мишине и Вишњићеве. Одатле надаље тротоара уопште нема са непарне стране улице, док га са парне има делимично до Краља Петра. Зато и не треба да чуди грађане уколико посао на тротоарима у Цара Душана претекну у 2021.

Ако се то, што је према тренутној слици реалан сценарио, заиста догоди, то ће значити да пројекат обнове улица од Рузвелтове до Зоо-врта, који је требало да буде окончан у оквиру једне календарске године, бити завршен у оквиру три календарске године. Јер, када је у јуну 2019. ова обнова кренула, најава је била – све ће бити окончано до краја децембра 2019. Непредвиђене инсталације и временски услови били су званични изговори надлежних за пролонгирање ових радова. За грађане главни разлог што су се ти радови отегли јесте непрестано мало мајстора у претходних годину и по.

А најбољи огледни пример спорости у оквиру овог пројекта јесте можда плато у Џорџа Вашингтона који је месецима раскопан и где је више било дана без мајстора него са њима. После дуже времена, неколицина мајстора је коначно ових дана на обе стране овог невеликог платоа.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Миле Мрђеновачки
Како се ради можда ће транвај заиста и даље "тутњати", како уредник то подвуче у наслову. Али ако се нешто ново прави да би тутњало, онда ту дебело није у реду. За све се морају наћи прави изрази, као и праве речи које суи наведене у самом тексту. Радило се недопустиво лоше, и све се сме рећи осим да се пита како би о оваквом раду судили они који су на власти, да су сада опозиција. Сетимо се дрвореда у Булевару... радова у Немањиној... Све је другачије - али некао ми се чини скоро исто, или ...
наше паре
Организација слаба, контрола никаква, мажњавање државних пара врхунско.
Contradictio in adjecto
Pulicerova nagrada: "konačno će možda"...
Божа
Што касније крене, биће мање зараза у превозу.
dejan
Za to vreme nasa su nekad gradjevinska preduzeca napravili komplikovana pristanista sa kranovima,sinama takodje,halama za skladistenje itd.Ali tada se znala organizacija.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.