Понедељак, 18.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Батајница ће добити железнички надвожњак

Град је расписaо јавну набавку за изградњу такозваног денивелисаног укрштаја железничке пруге Београд–Шид и државног пута другог Б реда.
Железничка станица Батајница (Фото А. Васиљевић)

После комплетирања Батајничке петље, житељи овог престоничког насеља, до краја 2021. или почетком 2022, ако не буде непредвиђених околности, требало би да добију и железнички надвожњак, односно грађевинским речником – „денивелисани укрштај железничке пруге Београд–Шид и државног пута другог Б реда”. Град је расписао тендер за овај посао, како је навео заменик градоначелника Горан Весић, отварање понуда пристиглих на тендер је 13. јануара, а рок за изградњу 300 дана од увођења у посао.

– Грађани Батајнице знају колико ће им значити овај надвожњак. Због брзине којим иду нови возови, изградњом брзе пруге постојећи пружни прелази морају да се укину. Овај прелаз у Батајници био је и пре реконструкције пруге, док су возови ишли спорије, велики безбедносни и саобраћајни проблем. Изградњом надвожњака потпуно ће се раздвојити друмски и железнички саобраћај и тиме обезбедити пуна проточност за оба вида саобраћаја и значајно подићи ниво безбедности – рекао је Весић.

Пројектом је предвиђена изградња бетонског надвожњака дужине око 285 метара и ширине 12,5 метара. Он треба да премости прелаз преко четири колосека брзе пруге и прелаз преко саобраћајница у насељу. Надвожњак ће, како је додао Весић, бити лоциран на око 400 метара северно од постојећег пружног прелаза. Заједно са надвожњаком, овим пројектом обухваћена је реконструкција и изградња више од 1.400 метара околних саобраћајница.

Док чекају надвожњак и комплетну петљу, житељи Батајнице много више и гласније траже од надлежних нешто друго – квалитетнију везу јавним превозом са остатком града, поштовање редова вожње постојећих аутобуских линија и сређивање коловоза на делу трасе којом пролазе аутобуси кроз ово насеље.

Ако се пропусти један аутобус, жале се Батајничани, то је мука жива јер наредни се чека прилично дуго.

– Интервал полазака је врло лош, све се надамо да ће нам убацити додатне аутобусе, то јест поласке, али слаба вајда. Још кад су редукције у превозу, као што је последњих недеља, то је патња за путнике из Батајнице. Ево, откако су проредили поласке „БГ воза”, сви они који су користили градску железницу сада су се пребацили на аутобуске линије, па ем што је мало полазака, ем сада се због тога стварају и додатне гужве – готово истоветне су вишемесечне жалбе Батајничана који се јављају нашем листу. У једном од последњих јављања, после отварања ковид болнице у овом земунском насељу, више житеља Батајнице истакло је да би надлежни за превоз требало да размисле о додатним поласцима до и од овог насеља. Како кажу, због отварања ове здравствене установе, гужве у превозу су већ сада веће.

– Никад се, чини ми се, није више причало о Батајници и улагању у њу, а никад више комуналних проблема у нашем насељу – указала је за наш лист читатељка Г. Г. која, како каже, годинама свакодневно путује од Батајнице до центра града где ради.

Један од тих проблема, додаје, јесу стајалишта јавног превоза у овом насељу која, како истиче, или су девастирана или уопште нису прописно уређена и импровизована су. Без стајалишних надстрешница и клупа.

Да би Батајница добила боље услове, али и установе које јој недостају, више од деценије актуелне су иницијативе да се она званично отцепи од Земуна и да постане самостална општина. Осим група грађана из Батајнице, ово питање претходних година покретали су и политичари и левице и деснице, али конкретнијих корака није било. Да је Батајница најозбиљнији кандидат за нову, 18. београдску општину, за наш лист указивали су и поједини представници града. Незваничне иницијативе претходних година појављивале су се и за формирање нових општина као што су Дунавски венац, Авалски венац, Посавски венац... То су тежње ка отцепљењу од Палилуле, Чукарице, Вождовца... Последњи су ипак у овој намери успели Сурчинци. Они су се од Земуна осамосталили 2004. године. Можда ће управо земунска Батајница, уколико иницијативе за тако нешто постану званичније, за коју годину преузети титулу најмлађе престоничке општине од Сурчина.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Кукурику
Да ли Политика може да сазна, јер нигде нема званичне информацоје, када је бити у функцији стајалиште Камендин (Земун Поље) БГ воза? Иначе стајалише је већ одавно завршено. Хвала
Dejan Petković
Znači jos godinu dana prelazenje preko "improvizovanog" pruznog prelaza. Sramota bre. Dodjite u Batajnicu i snimite kako to izgleda.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.