Петак, 03.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Обновљеном магистралом од Овчар Бање до Златибора

Реконструкцијом 52 километра главног пута завршен највећи саобраћајни подухват у овој деценији у југозападној Србији
Урађен и нови надвожњак у Сушици на магистрали између Ужица и Златибора (Фото С. Јовичић)

УЖИЦЕ – Лако и безбедно сада се вози магистралом између Чачка и Златибора, нема више застоја, семафора за наизменично пропуштање возила, дугих чекања. Завршена је обнова 52 километра магистралног пута између Овчар Бање и Сушице подно Златибора, највећи путни подухват у овој деценији у југозападној Србији.

Приведен је крају тај вишегодишњи државни посао, преко потребан овом доскора дотрајалом друму, главној путној вези са Црном Гором и њеним приморјем. Обимним радовима та деоница магистрале потпуно је реконструисана и пресвучена новим слојем асфалта, савремено обележена, заштитна ограда постављена је поред пута, уређене су косине и усеци, развучене мреже да спрече одроне...

Модерно сада изгледа тунел код Кратовске стене, обновљена су и утегнута оба моста у Мачкату као и тунели на „златиборском путу'” надомак Ужица, код каменолома у Сурдуку пут је проширен, док је у Сушици, на раскршћу два смера (ка Златибору и ка Вишеграду), направљен потпуно нови надвожњак са путном петљом.

Саобраћај је знатно олакшан, а цео подухват посебно годи возачима из Ужица и Пожеге, јер сада и према Чачку и према Златибору возе савременим друмом. Налик је ауто-путу, али ужи је од њега, са две или три коловозне траке. Уклапа се овај подухват у будући завршетак градње деонице ауто-пута од Прељине до Пожеге на Коридору 11, јер ће се по изласку са те модерне саобраћајнице возити уређеном магистралом.

Последњих година, док су трајали радови на деоници од Овчар Бање до Сушице, није било лако ни возачима неретко нестрпљивим док су чекали у дугим колонама, ни путарима који су обимне захвате обављали док се одвијао саобраћај. Сада су чекања прошлост, па је вожња ка планинским центрима Златибору, Тари, Златару на самом почетку зимске сезоне неупоредиво пријатнија и, што је најважније, знатно брже се прелази комплетна деоница.

У Јавном предузећу „Путеви Србије” истичу значај обављене реконструкције овог дела магистрале и велика средства уложена у цео подухват. 

– Од Овчар Бање до Ужица урађена је комплетна реконструкција целог пута, ојачана је коловозна конструкција. То значи да овим путем могу и тешка возила да пролазе у наредних 10 до 15 година. Цео тај посао вредан је милијарду и 310 милиона динара, а финансиран је из кредита Светске банке. У почетку је било проблема, јер је на тендеру посао добио „Ратко Митровић”, али није могао  да га изведе, активирана је и наплаћена гаранција, па 2019. почиње да ради „Штрабаг” који је све и завршио. Радило се „под саобраћајем” што увек компликује посао, с тим што је ипак свих 37 километара ове деонице успешно завршено – каже за „Политику” Зоран Дробњак, в. д. директора ЈП „Путеви Србије”, те додаје:

– И деоница од Ужица до Сушице испод Златибора, дуга 15 километара, сада је у потпуности обновљена. Сем реконструкције коловоза, на овој деоници је предузеће „Путеви  Ужице” урадило и санацију тунела, проширена су два моста, осигурани усеци, одведена вода… Посао је био вредан милијарду и 280 милиона динара. Све је мало дуже трајало, јер саобраћај није прекидан него се радила прво једна, па друга страна пута и мостова.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

софи
Да ли је ико икада чуо Зорану да се извинила због кашњења? За време предизборне кампање ниједан лист није хтео да објави мој коментар о кашњењу. И, нешто још важније. Упозоравам возаче да на овој деоници буду врло опрезни, чак опрезнији него раније. Простор за маневар на путу је постављањем заштитне ограде битно сужен. Нема бежања у ризичним ситуацијама, а снег са пута неће моћи да буде одлаган ван коловоза. Неке кривине су јако лоше решене - лошије него пре.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Ко је ЈЕДНОМ прошао овом магостралом за време радова, видео је да је ту било отворено и по неколико градилишта, на којима није било ни птице, а камо ли радника! Радило се с мене, на уштап и нормално да је се деценијски пројекат растегао неколико година. Бар је завршено(?), а до кад ће да траје, видећемо.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Да је то МОЈА фирма, ја бих питао: "Пошто Чачак?", а сви ви бисте писали коментаре о МЕНИ. Хммм.... а делујем Вам као неки ловатор, а? Хвала, хвала...
Era
Lepo Ste opisali kakva je metoda rada Vase firme, iz vaseg kraja. Sad je pitanje koliko tu ima vaga za merenje osovinskog opterecenj, na koliko mesta i koliko se cesto to sprovodi? Inace ako nema tih mesta sa vagama preopterecene osovine ce brzo oštetiti taj put. Jasno, nadam se da svi vide koliko ima oznaka na putu koliko je dozvoljeno osovinsko opterecenje. Nadam se i da svi vide ekipe koje to proveravaju na za to projektom predvidjenim mestima. Nema toga ??? Hmmm.... sta ce onda biti ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.