Улога фотографије данас
Ауторска фотографија данас је угрожена јер је ова индустрија пред великим изазовима, истакао је aустралијски фотограф Адам Фергусон на недавно одржаној онлајн интернационалној конференцији о стању, променама и могућностима професионалне фотографије данас. Он сматра да је ово и најузбудљивији период за стваралаштво јер има више људи који се бавe овом професијом, као и да је млађа публика сада много више него икада у историји заинтересована за фотографију.
На конференцији која је представљала последњи догађај овогодишњег издања Фестивала фотографије Визуализатор, фотограф норвешко-алжирског порекла Линда Енгелберт истакла је да је тржиште данас променило правац и да фотографи треба да причају приче и траже арену где то да представе.
– Данас има толико начина да то урадимо, само треба да испричамо приче на друге начине. Класично фото-новинарство се мења, јер људи желе да користе друге елементе у свом раду. Докле год си искрен у томе што радиш, можеш да радиш шта год желиш. Свет је веома отворен за нове ствари. Тако се и документарна фотографија креће и ка уметности и класичном новинарству – рекла је Линда.
Британско-француски кустос Роберт Плеџ сматра да су раније фотографи причали приче уместо оних који нису имали глас, али да данас тај глас имају сви. Италијански фотограф Стефано де Луиђи истакао је да је штампа у последњих десет година изгубила своју мисију из више разлога, а првенствено јер економија мења правила. Оно што је, према његовим речима, очигледно јесте да магазинима недостаје независност да изнесу мисију.
– Ако нема таквих медија, онда је угрожен и један читав део друштва. Данас је немогуће произвести нешто што указује на друштвене проблеме, а да се не изазове негодовање, превелика је брига за публицитет и како ће оглашивачи реаговати. Опет постоји и позитивна страна, а то се видело кроз пандемију. Јавила се жеља за сарадњом и неки нови простор за ауторе, уметнике и фото-репортере. Најважније је да то што имаш да кажеш урадиш на најбољи начин и када не можеш негде да отпутујеш и фотографишеш ситуацију, успеш да створиш универзално окружење које ће објаснити неки феномен. Да погураш људе да мисле – закључује он.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.