Понедељак, 06.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Продаја нових аутомобила пала 25 одсто, половњаци се држе, најтраженији дизелаши

(ФотоПиксабеј)

Продаја половних аутомобила у Србији смањена је у периоду јануар-новембар 2020. за осам посто у односу на исти период годину раније, док је продаја нових и лаких комерцијалих возила пала за 25 процената, услед утицаја пандемије коронавируса, према анализи сајта половниаутомобили.

Како се прецизира, током 11 месеци ове године продато је укупно 128.121 половних аутомобила, наспрам 139.383 јединица прошле године, док је нових продато 23.872 комада у односу на 31.602 возила у истом периоду 2019. Након драстичног пада продаје током ванредног стања и првог таласа коронавируса, тржиште половних аутомобила се опоравило, при чему се од јуна бележи већа продаја него што је то био случај прошле године. Само у октобру 2020, продато је више од 15.000 половњака, а у новембру 10.590. Ипак, добри продајни резултати у другој половини године нису успели да надокнаде пад продаје из првог полугодишта.

Када је реч о новим возилима, пад продаје је био најизраженији у марту и априлу, у месецима у којима увозници нових возила традиционално бележе добре продајне резултате, пре свега због сајма аутомобила, а који је ове године отказан. Примера ради, у марту 2019. године продато је 2.929 путничких и лаких комерцијалних возила, док је у истом месецу ове године продато готово упола мање, односно 1.519 комада. У априлу је пад продаје био још драстичнији - са 4.258 јединица лани на само 1.042 комада у априлу ове године.

Ни након укидања ванредног стања интересовање купаца за нова возила није достигло прошлогодишњи ниво. Од маја до новембра продато је 17.162 нових аутомобила, а у истом периоду прошле године 20.752. Што се тиче старости половњака, у извештајном периоду су се највише куповали аутомобили између 2005. и 2007. годишта, а затим они произведени између 2004. и 2008. Купци су и ове године, као и ранијих, највише тражили половне аутомобиле са дизел мотором. - чак 71 одсто продатих су дизелаш, а 26 одсто бензинци.

На нивоу статистичке грешке ( Фото Пискабеј)

За разлику од купаца половних возила, купци нових су највише били заинтересовани за аутомобиле са бензинским агрегатима, а тек 0,15 одсто купаца се одлучило за електрични аутомобил.

Ситуација са епидемијом корона вируса очигледно је утицала на промену возачких навика једног дела грађана, на шта указује податак да је од укидања ванредног стања забележен велики раст продаје нових мопеда, а нарочито нових мотоцикала.

У односу на претходну годину, у првих десет месеци ове године продаја мопеда скочила је за 12 одсто, а мотоцикала за чак 69 одсто.

Корона криа је утицала и на пад увоза половних аутомобила. Према подацима Републичког завода за статистику, од јануара до октобра ове године увезено је 7,0 одсто мање половних аутомобила него у истом периоду лани. Пад је био нарочито изражен у првој половини године, да би се стабилизовао у летњим месецима. Од јула до октобра увезено је 49.919, а током истог периода прошле године 38.797 половних аутомобила, пренео је Танјуг.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aleksandar Todorović
Nov auto je za platu od 500 e, veliki, i nepotreban luksuz i krajnje lud izbor. Jer za recimo 9 000, 10 000 e ne možete kupiti bezbedan nov auto. Zar zbog kompleksa da kupite nebezbedan, neudoban nov auto, koji gubi 30% vrednosti posle 12 meseci??? za 9 000 e možete kupiti super polovan auto koji je prošao nemački tehnički pregled koji važi 2 godine, koji jetri puta bezbedniji.
Божа
То је само још евентуално интересантно за шоферђије и мазохисте, јер проузрокују секирације и трошкове.
Zoran
Danas samo teski bogatasi kupuju novo. Cim isteras nov auto od dilera 30% manje vredi.
petar
teski bogatasi.. pa nemoras biti bogat uzeti nov mali auto..
Бранислав Станојловић
Мој 2,5л турбо дизел је склопљен по мојој спецификацији.
Zlatan Kikic
Uvoz polovnjaka ograniciti na maksimum 5 godina starosti. Nikako starije automobile koje su veoma stetne po okolini, narocito dizelasi. Srbija nije sakupljac djubreta.
Aleksandar Todorović
A ko vam je to rekao? Uvoznički lobi? Čemu onda služi tehnički pregled? Ako je auto potpuno ispravan i ima 10 godina on je Euro 5, a euro 5 nivo gasova je mali.Šta vam vredi ako je auto star 4 godineEuro 6 ako je Srbin genijalac blokirao EGR i izvadio DPF taj auto nije tako ni Euro 3. Dizelaši su manje štetni od benzinaca jer ispuštaju za 40% manje Co2 .A Co2 je odgovoran za efektan staklene bašte. Uostalom automobili u Srbiji učestvuju sa 5% u zagađenju. Za početak zabraniti eksploataciju uglja

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.