Возом до 200 километара на сат не пре 2022. године
„Од јесени 2021. путници ће возом од Београда до Новог Сада стизати за четрдесетак минута.” У више наврата, откако је почела обнова и модернизација пруге за велике брзине између ова два града, надлежни су истицали овај циљни датум за завршетак ових радова. Уверавали су да се и на деоницама које раде Кинези и Руси динамика и рокови поштују. А онда је недавно после изјаве председника Александар Вучића постало јасно да баш и није тако и да ће бити добро ако се сав посао оконча до краја 2021. Убрзо после тога ресорни министар Томислав Момировић запретио је да ти извођачи више неће радити државне пројекте у Србији, уколико пругу Београд–Нови Сад не заврше на време. Све ово међу редовним железничким путницима изазвало је сумњу – хоће ли моћи да рачунају на раније обећани крај 2021. за први брзи воз од престонице до Новог Сада?
Када се сабере динамика, сви рокови на целој овој деоници и нарочито неусаглашене најаве надлежних, извесније је да ће први воз од престонице до „српске Атине” кренути у рано пролеће 2022.
Како истичу у „Инфраструктури железнице Србије”, на деоници од „Београд центра” до Старе Пазове, на којој су извођачи „China Railway International” и „China Communications Construction Company”, у току је обнова и модернизација левог колосека.
– У току радова на левом колосеку, саобраћај у београдском железничком чвору одвија се по десном. До сада је завршена реконструкција левог колосека на деоници Београд центар – Батајница, у дужини од 17,5 километара, на коме је и успостављен саобраћај – кажу у „Инфраструктури” и додају да се на поменутом завршеном потезу сада посао одвија на десном колосеку.
У станици Земун реконструисани су шести, седми и осми колосек и изграђени перони три и четири са надстрешницама, од по 400 метара, који су повезани новоизграђеним централним пешачким потходником.
– У станици Земун-поље обновљена су прва два станична колосека, изграђена су и два перона од по 110 метара, а дуж читаве трасе уграђен је и већи број скретница на бетонским праговима са еластичним колосечним прибором. У станици Нови Београд урађени су пети и шести перон са надстрешницама, а у Тошином бунару, Алтини и Камендину урађен је перон уз леви колосек – наводи Ненад Станисављевић, пи-ар овог предузећа.

Дуж целе деонице од Прокопа до Старе Пазове тренутно се уклања стари и полаже нови туцаник, постављају се и уклапају колосеци, ради се и на контактној мрежи и електроенергетским постројењима...
– У току су и радови на Хајдиновом мосту. У Новом Београду, Тошином бунару и Земун-пољу завршене су и зграде за сигнално-сигурносну и телекомуникациону опрему. Протеклих дана је на градилишту ове деонице пруге било између 250 и 300 радника, уз ангажовање више од 40 јединица механизације – указују у „Инфраструктури”.
На деоници између Старе Пазове и Новог Сада, коју ради руски „РЖД Интернешнл” у сарадњи са више од 70 наших и страних компанија, до средине овог месеца положено је 44 километра новог колосека и уграђено 50 нових скретница.
– Од почетка радова на овој деоници завршено је 36 пропуста, по једна галерија, друмско-пешачки подвожњак (Инђија) и надвожњак, као и три моста. У току су истовар прагова у Чортановцима, монтажа шинских поља у Петроварадину и скретница у Сремским Карловцима, као и полагање шинских поља на деоници Сремски Карловци – Петроварадин. Између Бешке и Новог Сада тренутно се гради насип, а између Инђије и Новог Сада заштитни зид против буке – прецизира Станисављевић.
Гради се и девет мостова између Старе Пазове и Новог Сада, два вијадукта, један друмско-пешачки надвожњак, два друмско-пешачка подвожњака, пешачки подвожњаци у Инђији и Бешкој, потходници у Новом Саду, Сремским Карловцима и Петроварадину.
Међу најзахтевнијим објектима на овој прузи су тунел и вијадукт „Чортановци” кроз Фрушку гору. Њихова изградња почела је 11. августа 2017. Тунел има две цеви, свака са по једним колосеком – десна је дуга 1.086,5 метара, а лева 1.156.
– Вијадукт ће бити дуг око три километра и носиће га 59 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара. На дан 15. децембар завршено је око 97 одсто уговорених радова на изградњи вијадукта и тунела „Чортановци”. У тунелу је у току је полагање новог колосека и до сада је положено око 600 метара нове пруге – напомиње Станисављевић.

Свечани почетак радова у новембру 2017.
Почетак радова на прузи Прокоп–Стара Пазова свечано је обележен у новембру 2017. и тада је као рок за завршетак најављено 36 месеци. Три године су и сада рок, али већ дуже се као званичан датум почетка радова наводи не онај када су свечано отворени, него 5. јун 2018. Када се све сабере, јасно је да ће посао и те како трајати дуже од 36 месеци. Обнова овог потеза тешка је 350,1 милиона долара, а финансира се из кредита кинеске Ексим банке. Пројектом је предвиђена и комплетна обнова и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд центар–Батајница до 120, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат. Део пројекта пруге Београд–Будимпешта
Изградња тунела и вијадукта, како је раније истицано, орочена је на 52 месеца, односно за крај децембра 2021. Реконструкција и модернизација отворене пруге Стара Пазова–Нови Сад кренула је 16. марта 2018, и како је у претходном периоду навођено рок за тај посао је 48 месеци. Вредност уговорених радова на изградњи отворене пруге Стара Пазова–Нови Сад укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци” укупно је тешка 585,5 милиона долара. Пројекат се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију српских железница.
Радови између Београда и Новог Сада изводе се у оквиру пројекта изградње пруге до 200 километара на сат између Београда и Будимпеште и подразумевају формирање савремене двоколосечне пруге за путнички и теретни саобраћај. Када пруга од Београда до Будимпеште буде завршена, возом ће се на овој међународној релацији путовати мање од три сата, уверавају надлежни. Радови од Новог Сада до Суботице тек предстоје.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.