Четвртак, 28.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ускоро тендер за набавку брзих возова за пругу ка Будимпешти

(Фото Танјуг/Зоран Жестић)

Решени су проблеми са страним извођачима у изградњи брзе пруге од Београда до Новог Сада и она ће као приоритетан пројекат бити завршена до краја године, изјавио је министар грађевинарства Томислав Момировић, истичући да ће до тада путем тендера бити набављени и брзи возови.

На питање новинара да прецизира од кога ће бити набављени брзи возови који могу да иду 200 километара на сат, министар је рекао да ће то зависити од тендера.

„Врло брзо ћемо потписати и меморандум са нашим кинеским партнерима, али оно што је нама важно јесте да ти возови буду по европском стандарду и да одговорају најквалитетнијим возовима који се возе на европским пругама. То мора да буде до краја године”, рекао је Момировић током обиласка радова на брзој прузи код Земуна Поља.

Момировић је рекао да је одлучио да прво градилиште које ће посетити ове године буде брза пруга ка Будимпешти, односно друмски надовжњак у изградњи у Земун Пољу, због значаја тог пројекта.

„Сада се налазимо на деоници Београд - Стара Пазова, где раде кинески партнери. Ту је феноменални надвожњак од 295 метара дужине и 18 метара ширине”, рекао је Момировић.

Захвалио је извођачима јер су, каже одржали динамику и нису стали ниједан дан.

Момировић је поручио да немамо више времена да чекамо ниједан дан и да морамо још офанзивније да реализујемо пројекте.

„Приоритет број један је да завршимо ову пругу до краја године. Имали смо доста проблема, у почетку је и корона кочила, али мислим да смо успели да превазиђемо све проблеме. Председник је морао да се укључи да би погурао неке ствари и натерао извођаче да поштују уговор. То је сада све иза нас”, казао је министар.

Београд и Нови Сад никад неће бити ближи, нагласио је Момировић. Казао је да ће у оквиру тог пројекта бити изграђен и надвожњак код Батајнице и други надвожњаци, железничке станице и сва друга железничка инфраструктура.

Упитан колико ће коштати карта од Београда до Новог Сада за вожњу брзим возом и да ли је рађена нека студија исплативности тог пројекта, Момировић је рекао да ће пруга свакако бити исплатива, јер ће за само два или два и по сата моћи да се стигне до Будимпеште, као и да ће због тога бити много више туриста и инвестиција у нашој земљи.

Министар је казао да је у овом тренутку још рано говорити о томе колика ће бити цена карте, преноси Танјуг.

Коментари15
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jovan
Ovaj naopak redosled prioriteta podseca kaogod da bi jos pre pocetka gradnje broda Titanik , buduci salonski orkestar vec stao da uvezbava plesni repertoar.
Maja
Kineski partneri rade na pruzi od Stare Pazove do Novog Sada ravno okruglo dve godine do sada, i još nisu završili. Koliko je to kilometara i koliko je to novca koji smo im platili? Pa akcijaši na radnim akcijama su brže, bolje i kvalitetnije radili četrdesetih i pedesetih prošlog veka.
Dragan
Rusi grade tu deonicu!
Djura
Fabrika vagona u Kraljevu ce dobiti taj posao
Уа политичари
Да. Али није рекао колико ће коштати карта. Врло брзо је "испекао занат" политичара. Имам ја једно питање за господина Министра. У Прахову у склопу фабрике Еликсира градиће се хемијски парк. Први те врсте у Србији. Пошто сам железничар, обавестићу господина Министра да је пруга од Мајданпека до Прахова пристаништа и од Књажевца до Зајечара у катастрофалном стању!!! Испадаће нам и кола и локомотиве. Ту дајте "неку пару" господине министре. Вратиће се сигурно.
manicnoDepresivan
Kao i obicno kad je rec o velikim poslovima, prisutna je i velika mutljavina. A onda sledi veliko zaduzivanje za investiciju od koje ce najvise koristi imati neko ko nije Srbija.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.