Уторак, 21.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
КОД ГРАДИЛИШТА НОВОГ БАС-а

​Завршена обнова улица Јурија Гагарина и Антифашистичке борбе

Реконструкција улица око Блока 42 битна је управо због изградње новог БАС-а који би, према последњим најавама, требало да буде комплетно завршен до краја године
(Фото Град Београд)

У смирај 2020. код градилишта нове Београдске аутобуске станице у Блоку 42 окончана је реконструкција десног дела коловоза у Јурија Гагарина, односно од излазне рампе Моста на Ади (потез дуг око 600 метара), као и коловозних трака у Антифашистичке борбе (деоница дуга око 160 метара). Окончање ових радова било је предуслов да би се, после више месеци мајсторисања, саобраћај улицама пустио комплетно.

Ова реконструкција важна је управо због изградње новог БАС-а који би, према последњим најавама, требало да буде комплетно завршен до краја године. А да се у његовој околини не би стварали саобраћајни чепови било је потребно да се пре отварања прошире околне улице.

Како су недавно подсетили из Дирекције за грађевинско земљиште, уговор на основу кога се и реконструишу улице око будућег БАС-а закључен је са „РАС инжењерингом” који је уведен у посао почетком јуна 2020. Посао који је ова компанија добила вредан је 269.000.000 динара нето, а радови су орочени на 270 дана. Али, како су још половином новембра истакли у Дирекцији, извођач радове изводи брже од уговорене динамике.

Овај посао, осим две поменуте саобраћајнице, обухватио је и Улицу Марка Христића где су, како је раније указано, завршени сви пројектом предвиђени радови. У оквиру обнове и ширења коловоза у зони новог БАС-а изграђено је 1.150 метара водоводне мреже и 1.430 метара канализације. После реконструкције бициклисти ће у овом делу града моћи да користе наменски урађене стазе између две раскрснице у Јурија Гагарина, као и у Антифашистичке борбе и Марка Христића. Пројектом је предвиђено да у све три улице буде и укупно око 150 стабала различитог дрвећа, 1.250 квадратних метара травњака и око 7.000 комада зимзеленог шибља и сезонског цвећа.

Уређење и пре свега проширење ових приступних веза није важно само због путника који ће користити нови БАС, него и због оних који користе железницу. Јер, тик уз будуће аутобуско чвориште налази се железничка станица Нови Београд. Она ће после поновног успостављања саобраћаја ка северу Србије, које се, како надлежни уверавају, очекује такође до краја године, бити несумњиво за многе путнике главна железничка станица у престоници и главна тачка преседања за оне који користе и међуградски аутобуски и међуградски железнички саобраћај. Када се све ово повеже, јасно је да то у пракси значи знатно више путника и знатно већу густину саобраћаја код Блока 42 и у његовој околини. Јасно је и то да ће у сусрет већем обиму међуградског саобраћаја у овом делу Новог Београда надлежни морати добро да размисле о реорганизацији градског јавног превоза и градских линија јер тешко да ће постојеће које пролазе поред будућег БАС-а и новобеоградске железничке бити довољне. Управо због свега овога су у више наврата прошле и претпрошле године и поједини градски опозициони одборници замерали да само проширење три поменуте улице у зони будућег БАС-а неће задовољити предстојеће саобраћајне потребе код Блока 42.

Али, када се говори о самој вези аутобуске и железничке станице, главна предност новобеоградске железничке у односу на Прокоп, који је званично већ неколико година централно градско железничко чвориште, управо и јесте то што ће она бити директно повезана са новим БАС-ом и што ће са ње бити много једноставније преседање на аутобусе и обрнуто. Као што су доскора тако били повезани стари БАС и стара Главна железничка, која је пре две и по године закатанчена због ширења „Београда на води”.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Rade
Prvi početak izgradnje deonice od Novog Beograda do Obrenovca, sa petljom na obilaznici, je najavljivan za 2013 god. Ali je ministarka Zorana Mihajlović tada izjavljivala da nema potrebe da se Novi Beograd na tom mestu povezuje sa obilaznicom !? Kao i da je ona time Srbiji uštedela novac. Kasnije je preokrenula priču, pomerali su se rokovi i povećavala cena izgradnje. Sva brojanja vozila su pokazala da je najopterećeniji pravac ka Surčinu i dalje ka Obrenovcu.
Aranđel
Ponoviću opet, kako će se svakdnevno više hiljada autobusa penjati na Gazelu onom jednom stalno zagušenom trakom. Zar nadležni to ne vide, pa stalno odlažu povezivanje Novog Beograda sa obilaznicom kroz Surčinsko polje.
Dejan K.
Delimicno tacno. Svi autobusi koji idu na sever vise nece ulaziti u centar starog Beograda. Kompletna Zapadna Srbija, Republika Srpska i Crna Gora, takodje. Dobro je to sto ce se rasteretiti Savska, Kraradjordjeva, Brankov i Tramvajski most. Isto tako veliki broj autobusa nece vise ici preko Mostarske petlje... ima tu i dobroga. A u pravu ste kad kazete da je nedopustivo odlaganje izgradnje prikljucka peko Surcinskog polja.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.