Трговце спасила последња два викенда у децембру
У последња два викенда у 2020. остварени промети у трговинама у Србији приближни су онима из претходне године. Како је објавила Привредна комора Србије укупни подаци о промету ће бити познати до краја овог месеца, али према ономе што се до сада зна, процене су да неће бити значајнијег пада потрошње.
И ове године су 30. и 31. децембар били најударнији дани за куповину прехрамбене робе, а оно што се разликовало у односу на раније године јесте да су се више куповала алкохолна пића, преноси Танјуг.
У ПКС истичу да се захваљујући њиховој иницијативи да се у другој половини децембра ублаже мере за рад трговина, делом стабилизовао промет и у другим, непрехрамбеним сегментима трговине. Тај период је за њих најважнији, јер је децембар месец када остварују највећи промет.
У сектору продаје играчака, рецимо, више од 30 одсто укупног годишњег промета се постигне управо у децембру.
‒ Како се готово 14 милијарди динара промета у продаји беле технике, играчака, одеће, обуће оствари у другој половини децембра, инсистирали смо да се уз поштовање епидемиолошких мера релаксира радно време. Тиме смо успели да избегнемо гужве у радњама, али и губитке у непрехрамбеном делу трговине ‒ рекао је секретар Удружења за трговину ПКС Жарко Малиновић.
Према подацим ПКС-а, у радњама је крајем године 25 до 40 одсто више купован алкохол, а Малиновић каже да је разлог тај што се 2021. углавном чекала код куће, односно много више него ранијих година. Више се куповало и паковано месо и још двадесетак намирница. С обзиром на то да је претходних месеци забележен пораст онлајн куповине намирница, он објашњава да има неколико разлога за то.
‒ Један је тај што је поједине врсте намирница тешко изабрати путем онлајн трговине, а други се тиче наших капацитета за доставу, који су прилично ограничени. То је изазов са којима ћемо се носити у овој и следећимгодинама ‒ рекао је Малиновић.
Са изазовом превеликог броја наруџбина и могућности доставе суочавају се и трговци широм Европе. Тако британски трговци последњих дана, од када је почело ново закључавање, у потпуности мењају стратегију. За разлику од марта прошле године, када су купце позивали да се снабдевају преко интернета сада апелују да долазе у радње. Позив се односи на оне који нису у изолацији и немају здравствене проблеме, јер на тај начин омогућавају да угрожени грађани буду снабдевени на време. Први су се огласили „Теско” и „Вејтроз”, упозоравајући на пренапрегнуте капацитете доставе намирница. Трговци су се на почетку пандемије добро организовали и повећали капацитете за онлајн трговину, међутим очигледно је да је број поруџбина сада превелик. И други трговци у Британији покушавају да се снађу у новим околностима па купцима саветују чак и да наручују преко мејла само оно што им је заиста неопходно, уверавајући их да има довољно робе. Сви дају предност старијим купцима и другим осетљивим категоријама и чак организују посебну доставу која је бесплатна за угрожене категорије. Исти услугу студентима наплаћују две фунте, док је регуларна цена углавном 4,5 фунти. Неки од продаваца су за старије суграђане одредили и посебно време за куповину намирница. Тако рецимо „Алди” приоритет тим купцима даје недељом, пола сата пре отварања радњи. Поједини им омогућавају плаћање на посебним касама, односно могућност да не чекају у редовима. У неколико градова Британије продају у маркетима преузео је „Амазон”.
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.