Четвртак, 23.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Најновији кинески брзи воз – фусинг алпине

(Извор: Железнице Кине)

Нови кинески брзи воз под називом фусинг алпине представљен је јавности 6. јануара у Чаојанг станици за складиштење ЕМУ возова кинеске железнице у Пекингу. Овај модел фусинг воза развија брзину од 350 километара на сат, а посебно је дизајниран за екстремно ниске температуре.

Џоу Сонг, директор ЕМУ Чаојанг, рекао је да нови фусинг алпине функционише на веома ниским температурама и то до минус 40 степени Целзијуса те да се очекује да ће бити пуштен у рад на релацији Пекинг–Харбин, брзој железници у алпском региону Кине.

Ова серија возова направљена је да одолева најнижим температурама. „Нервни систем” воза састоји се од стотине скретница, а дужина повезаности жица може достићи и до 240 километара, изјавио је Шиа Сен, шеф постпродајне сервисне станице компаније ЦРРЦ Ћингдао Сифанг, која се бави производњом возова у Пекингу у дистрикту Чаојанг, додајући да су коморе за расподелу електричне енергије у хладном окружењу склоне кондензацији што утиче на безбедност „нервног система” воза.

Дизајнер воза обложио је разводну кутију са слојем микронског керамичког порозног материјала, тако да се кондензована вода, која настаје од хладног ваздуха, може складиштити у порама. Када температура путничког простора порасте, кондензована вода може природно испарити, изјавио је Лу Ђиангуо, заменик директора ЕМУ Чаојанг.

Део командне функције новог фусинг алпине ЕМУ остварује се прекидачима. Ванг Руи, секретар партијског огранка ЕМУ Чаојанг, рекао је да ће се у изузетно хладном окружењу повећати вискозност масти унутар прекидача и доћи ће до феномена стварања лука између позитивних и негативних контаката, што може довести до губљења контроле. Због тога нови вискоотпорни ЕМУ модел усваја посебан контролни прекидач за ниске температуре.

Што се тиче система за кочење, нова серија суперотпорног воза први пут користи аутоматске функције против смрзавања у серијама. Ђиа Сјангђе, генерални главни дизајнер фусинг алпине ЕМУ воза компаније ЦРРЦ Сифанг, објаснио је да се кочионе плочице и кочиони дискови за један вагон отпуштају 55 секунди, а спајају 5 секунди. Сваки вагон се вози 3 сата узастопно како би се обезбедио сигуран улазак у воз ради одржавања. Поред тога, резервоари за воду, резервоари за смеће и водоводне цеви прекривени су густим памучним материјалом у чијој средини се налази електрична грејна жица, а на дну резервоара за воду додат је мали „електрични шпорет”.

Тренутно је пуштена у рад читава серија брзих возова од 160 до 350 км на сат. Крајем прошле године железнице Кине биле су опремљене са 1.036 комплета серије фусинг возова, који су безбедно прешли 836 милиона километара и превезли 827 милиона путника.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.