петак, 14.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 18.01.2021. у 18:12

Кина представила прототип супербрзог воза

(Фото: EPA-EFE/Aleksandar Plavevski )

Прототип супербрзог воза, названог „супер метак воз маглев”, који развија максималну брзину од 620 километара на сат, сишао је са производне траке у Ченгдуу, главном граду провинције Сечуан на југозападу Кине, известила је кинеска агенција Синхуа.

То је први воз ове врсте који користи високотемпературну суперпроводљивост маглев технологије (магнетна левитација - између воза и шина не постоји контакт па тиме ни сила трења), а у целости је пројектован и произведен у Кини, наводи Синхуа, а преноси портал Глобал тајмс.

(Фото: EPA-EFE/Aleksandar Plavevski )

Високотемпературни суперпроводљиви маглев воз се разликује од постојећих маглева који користе технологију суперпроводљивости ниских температура или нормалну проводљиву магнетну левитацију, а ова промена ће омогућити стабилнију вожњу воза.

Направљен од лаганих карбонских влакана, с „носом” у облику метка и технологијом високотемпературне суперпроводљивости, прототип овог воза је креиран да развија максималну брзину од 620 км/х, и вероватно је најбрже копнено возило на свету, истиче кинеска новинска агенција.

(Фото: EPA-EFE/Aleksandar Plavevski )

Професор Хе Чхуан је рекао новинарима на презентацији да би воз могао да постане оперативан у наредних три до десет година, преноси Танјуг.

Коментари7
8ef4e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mučenik
Кинези направише воз чија је брзина кретанња 620 km/h, ми две године не можемо да оспособимо пругу Зајечар-Ниш, возови и на даље не саобраћају, а Зока и ΛV лом направише брзим пругама у Војводини.
Dusan T
Ovi kineski istrazivaci nastavljaju da zapanjuju. Trazili su, trazili i trazili MAGLEV, i konacno ga nasli na relaciji Pudong-Sangaj, a onda ga vesto prekopirali. SIMENS je zavrsio sa razvojem ovog koncepta 1991., pa je sjajno sto su Kinezi uspeli da ga iskopiraju za manje od 30 godina. Doduse onaj Simensov ide samo 400 km/h, a ovaj koneski 620 km/h. To za onoga ko je dovoljno lud ili suicidalan da sedne u njega. Kineski avion ili kineski superbrzi voz - mogu da sacekam jos koju deceniju, hvala.
slamkamenac
Ne znam kako da razumem tu rec suicidalan...Niko ne treba da sanja da je poboljsanje od 50% pri tim brzinama moguce samo pukim kopiranjem tehnologije. Niti su Nemci prvi napravili maglev ( mozda su i oni kopirali?). Nemojte nipodastavati vredni rad nikoga a ponajmanje prijateljske nacije. Kad je to tako lako 'ajde neka srpska nauka prekopira bilo ciji maglev, zapravo bilo kakvu lokomotivu. Jugoslavija onomad nije mogla sama da napravi dizel elektricnu lokomotivu nego je kupila licencu. Toliko.
Jimmy
Upravo tako- maglev je prevashodno nemacka tehnologija, koju su Kinezi prekopirali i malo unapredili. Zato je EU u novom trgovinskom sporazumu sa Kinom toliko forsirala pitanje zastite intelektualne svojine prilikom razmene tehnologija.
Прикажи још одговора
Bojana
E ovo je vest! Dajte vise ovakvih vesti...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља