Понедељак, 02.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Како унапредити такси превоз

Пројектован савремени систем организације и управљања заснован на савременим технологијама који ће се прилагодити захтевима корисника услуга. – Представници такси еснафа већ негодују
(Фото М. Спасојевић)

„Планирање и пројектовање система такси превоза путника у Београду за период од 2020. до 2024” назив је студије коју су урадили стручњаци Саобраћајног факултета, а циљ је да се обезбеде квалитетније такси услуге. Пројекат, како је нагласио др Славен Тица, шеф стручног тима за израду студије, јесте развојни, а не онај који „ломи” систем у наведеном временском периоду.

– Она треба да направи корисницима такси услуга поуздан и стабилан систем јавног превоза, Београду уређен систем по свим савременим техничко-технолошким достигнућима, а такси операторима да буду потпуно одрживи, односно производно и економски ефикаснији – изјавио је Тица. Постоје системски и функционални проблеми унутар система такси услуга, неки од њих су непостојање јасне стратегије развоја такси превоза у дугорочном периоду, а град као власник тржишта није имао контролу нити управљао системом, одсуство праћења резултата рада на нивоу система, нерегуларни такси превозници на улицама…

– Пројектован је савремени систем организације и управљања целином такси система, заснован на савременим технологијама, где ћемо знати у сваком тренутку колико има возила на улици, све с циљем да систем прилагодимо транспортним захтевима корисника јер данас је прилично неприхватљива средња оцена индекса задовољства корисника и морамо радити на томе да је подигнемо рекао је он.

На основу тога, како је закључио, 90 одсто корисника на први позив добиће такси услугу према унапред познатим условима. Ова студија и пре него што је јавно представљена у целини, подигла је прашину из више разлога, а један је што је њоме предвиђено да је главном граду потребно 7.006 таксиста по принципу једно возило – један возач у оквиру осмочасовног радног времена. Тица је истакао да број такси возила није најбитније питање којим се бавила ова студија, колико су важни инфраструктура, стајалишта, старост возног парка, енергетске и еколошке подобности… Истраживања, која су претходила студији, укључују кориснике такси превоза, али и такси операторе, како наводе аутори документа, мишљења и ставове стручњака, анализу и карактеристике захтева, функционисања такси система…

Представници таксиста су, на јучерашњем представљању студије на Саобраћајном факултету, изразили негодовање јер нису били укључени у израду студије, осим што су били позвани да дају неке од података, али и то што на време нису добили документ на увид. За поједине податке у студији представници такси еснафа тврде да нису тачни. Највећу буру, могло би се рећи, изазвало је питање нереализованих вожњи којих, према подацима из овог документа, има око 30 одсто.

– Није тачно да је реч о 30 одсто нереализованих вожњи јер кад нисте добили такси возило изађете на улицу и зауставите га на улици или зауставите оног слободњака који није у систему, и он вас је превезао, па се тај број непревезених смањује са 30 на 15 одсто – напоменуо је Александар Бјелић, председник Савеза ауто-такси удружења Србије, и додао да је један од разлога нереализованих вожњи и лоша организација саобраћаја у граду.

Са Бјелићевим мишљењем сложили су се и представници Синдиката такси возача и ауто-превозника „Независност” који сматрају да нису били консултовани у току израде документа. Нису стручни за материју, напоменули су они, али су људи из праксе. Представници таксиста инсистирали су да треба узети у обзир да је посао опао за 65 одсто због вируса корона и да је на улицама тренутно мање возила него што студија предвиђа. Побољшање и у сфери такси услуга, како сматра Бјелић, због последица пандемије, потрајаће дуже јер се тржиште мора опоравити од кризе.

Бурне реакције

Београдски таксисти познати су по бурним реакцијама. Довољно је сетити се готово двонедељног протеста у јесен 2019. када су се ујединили и решили да изађу на улице да би надлежне, како су бар званично истицали, натерали да почну да примењују Закон о превозу путника и да се протера, у очима таксиста, нелојална конкуренција виђена у лику „Кар гоа”. Трпео је превоз, а пре свега јавни. А онда је један позив променио све – таксисти су отишли на разговор код председника републике Александра Вучића и протести су престали, а таксистима су, како је тада истакнуто, између осталог обећане и субвенције.

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Божа
Фиати 500Л са белим седиштима.
Бранислав Станојловић
Ко шиша организацију и цене?!? Наменска специјализација возила за ту сврху МОРА да буде најважнија поготово у време ове заразе. Возач и путници МОРАЈУ да буду у сигурносно и здравствено одвојеним одељцима као што је било овде у Уједињеном Краљевству већ 8-9 деценија.
Genije
Mene najviše interesuje parkiranje: Kada će grad shvatiti da taksi stanice oduzimaju veleiki broj parking mesta u najugroženijim delovima grada. Predlažem: Da se na svim taksi stanicama ogrnići broj taksi mesta na najviše 3 do 4. Taksiste koji se i sada bezobzirno parkiraju u nastavku bezobzirno kažnjavati. Oslobođena mesta iskoristiti za dozvoljeno ZAUSTAVLJANJE i time rešiti dobar broj problema građana i posebno trgovaca.
dragan stankovic
Niko ne pominje taxiste na aerodromu i autobuskoj stanici koji vise od pola veka pljackaju gradjane. Lepa slika Beograda narocito kada dodje stranac na aerodrom i prvi utisak o gradu ostace mu dozivotno. Iskusio sam to i sam, pogledaju od glave do pete i ocene da dolazim iz inostranstva samo samnom im je malo teze. Hteli bi opet kao osamdesetih da za 2-3 godine taksiranja kupe kucu u Beogradu.
Prava istina
Aerodromski taksisti su jaci od drzave. policiju su odavno potkupili i sami odrzavaju red medju sobom. policija im sluzi kao dekoracija,
Jovan Cvijic
Samo slobodno trziste moze doneti poboljsanja. Kakvo ograncavanje vozila? Odredjivanje cena? Ovako je kao i u svim sferama ovog naseg jadnog drustava. Kriminal i monopol.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.