недеља, 20.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Французи и Кинези и званично партнери у изградњи метроа у Београду

(Пиксабеј)

Заједнички споразум о изградњи београдског метроа између Владе Србије, Града Београда, кинеске компаније „ Powerchina” и француске компаније „Алстом” биће потписан 22. јануара, потврђено је Танјугу у Министарству финансија.

Министар финансија Синиша Мали раније је изјавио Танјугу да се већ у фебруару очекује велики број посета наших експерата Француској и њихових Србији, који већ раде на пројекту метроа.

Рекао је да француски „Алстом” већ ради на моделима и спецификацијама који су везани за цео систем метроа. Усвојен је план детаљне регулације за Макишко поље, где би радови требало да почну до краја године.

На том месту ће, навео је Мали, бити изграђен велики депо, одакле ће кренути и изградња прве линије метроа, која ће ићи преко Београда на води, центра града и Карабурме до Миријева. Друга линија ће ићи од Миријева до Новог Београда и Земуна.

Пројекат метроа један је од најважнијх инфраструктурних пројеката за 2021. годину. Мали је рекао да је у протеклом периоду доста урађено на припреми за почетак изградње метроа, али да су то биле углавном „ствари невидљиве грађанима”. Прифизибилити и физибилити студије, пројекат изградње шинског система, план детаљне регулације, план генералне регулације...

Крајем прошле године је ратифкован и међудржавни Споразум о реализацији инфраструктурних пројеката са Француском, који је потписан 26. новембра 2020. године.

Вредност споразума је 581 милион евра, од којих је 127 милиона евра намењено унапредењу ефикасности електродистрибутивне мреже, док ће 454 бити уложено у изградњу прве линије метроа. Министар грађевине Томислав Момировић је раније рекао Танјугу да очекује да први радови на изградњи метроа почну у трећем кварталу ове године.

Према неким проценама, како је рекао, прва линија метроа у Београду, од Макишког поља до Миријева, могла би да буде готова за три године од почетка радова. Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је истакао да је пројекат метроа најсложенији који је Србија имала у претходним деценијама.

О француско-кинеској сарадњи на том пројекту, Момировић је рекао да се тражило најоптималније решење, јер Кинези могу да буду партнери у извођењу радова пошто су по том питању најјефтинији, а могу да дају и повољне инвестиционе кредите.

С друге стране, Французи ће дати „мозак система” пошто су јако успешни у тој области, додао је он.

Коментари27
992b0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dusan1
Sramota ! Dok u Srbiji deca idu 'preko brda' u školu a stari i po 10 Km do prve prodavnice ili ambulante i dok se u 3/4 Srbije stanovništvo smanjuje , nekom pada na pamet da umesto da popravlja postojeću infrastrukturu zadužuje državu za metro ! Kao da je Srbija Arizona ? Ima Las Vegas a ostalo je pustinja !
pedja
bio sam siguran da će se ponoviti ono što je u Srbiji uobičajeno od 19.veka: da razni Dušani nagrnu sa grdnjom. Do juče su kritikovali što Bgd nema metroa, a sada bi da dokažu da su potrebnije druge stvari. Pa, Dušane infrastrukt. se uveliko gradi poslednje decenije, pa i to se kritikuje. Kao u onoj narod.p riči o čoveku koji je jahao magarca pa ga neki grde što muči životonju a drugi što je glup pa pešači. Neki ljudi ne mogu a da ne kontriraju.
Змај Змајски
Јдан од највећих светских економист одавно је рекао да "једна замља пропада кад води рат, и кад гради метро". О томе да је метро у великим европски градовима, а и широм осталог света, био извор заразе ковидом, други пут.
Maja
Uh koja glupost. Svi vidim propadose i London, Moskva, Pariz i Njujork, samo mi sto nemamo metro bas sve super. Ma daj.
Ljudmila
Ma ova vest me nesto podseca na izbore za gradonacelnika.
srdjan
Za te pare se moze urediti tok reke Morave od Doljevca do usca u Dunav..Devet Hidrocentrala desetak jezera i konacno resene poplave i navodnjavanje.... Nije Srbija samo Beograd
Lillah
A Beograđani su baš oduševljeni ovakvim metroom, gde postoji mogućnost ekološke katastrofe i povezivanje ekskluzivnih kvartova.
Maja
Pa ne moze. Beograd je decenijama bio toliko zapusten i rasturan i doveden do totalnog kolapsa u saobracaju i uopste. Nista niko nije radio i preduzimao, a svi ste se preselili i nagurali u Beograd. Realno tu radi i zivi skoro trecina stanovnista koja doprinosi, tako da ta prica vise ne pije vodu. Pored toga, izgradjeni su i auto-putevi po Srbiji kao nikada do sada, tako da i stanovnici van Beograda mogu lakse i brze da dolaze do svojih radnih mesta i dalje.
dr Slobodan Devic
Nije hrdjavo, nije hrdjavo. Pariski metro je medju najboljima na svetu. Sve dok ne zaboravimo da su nam Kinezi prijatelji (sada, jer smo im potrebni, kao i oni nama) a da Francuzi vise nisu (mada nikada nisu ni bili, sem u nasm glavama) sve je u redu ...
Божидар Анђелковић
У праву сте, господине докторе! Мој отац је био француски ђак, пошто је прошао албанску голготу. Говорио ми је како је француски народ са љубављу и поштовањем дочекао српску војску и избеглице. Веома је ценио Де Гола. Али, официјелна политика Француске према Србији никада није била искрена. Видели смо то 1999. А и недавно. Споменици захвалности су превазиђени. Да сарађујемо можемо и морамо, хладне главе и уз обостране интересе. Све ће то народ позлатити, што рече књижевник.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља